Precis som jag skrev.
Eller anser du att Reinfeldt ensam är Alliansen, eller anser du att samtliga anhängare som lägger sin röst på något av Alliansens partier tillhör Alliansen?
Om du vill veta exakt när någon yppat det ordagrant kan jag tyvärr inte hänvisa till det.
Fortf.. inget svar på frågan jag ställde, bara mera skitsnack, precis som Mona & co.
Mona har inte själv bestämt någon höjning av bensinpriset. Det är en överenskommelse mellan flera partier.
Mona har inte själv bestämt någon höjning av tobaksskatten.
Mona har inte sagt att hon vill att fler ska tvingas till bidrag. Men hon är för ett skyddsnät där du och jag har en trygghet om det en dag skulle bli så att vi inte kan arbeta, eller att du och jag inte får ett nytt arbete av olika orsaker, eller att du och jag blir sjuka, eller att du och jag skadar oss så vi inte klarar av att jobba heltid.
Anser du att det inte lönar sig att jobba, när en bidragstagare med socialbidrag får 4800 i månaden?
Anser du att Mona är "emot oss som jobbar" för att hon vill att DU ska få en liten ersättning om det går så långt att du hamnar utanför det normala samhället, så att DU kan betala din hyra och köpa lite mat?
Återigen bara massa dravel.
När du inte har nåt att svara så börjar du klaga på att jag skriver Mona istället för en komplett namnlista på alla som är med i socialdemokratiska partiet !!
Det är du själv som säger att ; bara för man är emot bidrag så är man emot dom som får bidrag.
Och det är enligt ditt egna resonemang du själv som anser att Mona & co är emot bilisterna då hon senast i debatten med Reinfeldt lovade att höja skatten med 49öre/lit. Minns du inte vad du skrev ang.. bidragstagarna ? Precis samma sak här enligt dig själv.
Det är DU som enligt samma logik tycker att Mona & co är emot dom som jobbar.
Jäkligt lätt att sitta och gnälla på andra, men inte ha egna förslag på hur man skulle löst problemen. Riktig sossepolitik.Det jag argumenterar emot är saker jag önskar ogjort av Alliansen, eller utfört på annat sätt. Hur det skulle kunna göras på annat sätt är inget man tänker ut hemma i soffan framför datorn, därför har jag svårt att redovisa något annat tillvägagångssätt.
Vet inte var du hittat siffran 4800:- ?Anser du att det inte lönar sig att jobba, när en bidragstagare med socialbidrag får 4800 i månaden?
Socialbidraget är inte en exakt summa pengar, det varierar lite:
Bidraget – 260 kr till hälsa och hygien
Riksnormen – lika för alla
Livsmedel: 1 620 kr
Kläder och skor: 520 kr
Lek och fritid: 400 kr
Förbrukning: 110 kr
Hälsa och hygien: 260 kr
Tv, tele, tidning: 770 kr
Totalt: 3 680 kr
Kvar i plånboken när tv, telefon och tidning är betalt: 2 910 kr
Övrigt stöd – utbetalas mot räkningar
Hyra: 2 989 kr
A-kassa: 205 kr
Lokaltrafikkort: 690 kr
El: 240 kr
Hemförsäkring: 150 kr
Fackavgift: 327 kr
Totalt: 4 601 kr
Tycker själv du skall kolla lite innan du trycker på "Skicka svar"
Tror du på fullaste allvar att Mona ensam styr hela det rödgröna? Eller det kanske är Mona med Ohly som svans som ensamma bestämmer allt?
Om du har missat det så är det inte längre parti mot parti, utan grupperingar som gemensamt fattar beslut i sakfrågor. Så sluta påpeka att allt är Monas fel, eller undra hur hon ska lösa saker!
Återigen, vill du ha en komplett namnlista på alla partimedlemmar ??
Det är skillnad på att tillåta lägre lön och att sätta en maxlön.Är det någon inom politiken som är emot att arbetare ska få tjäna pengar, så är det inom Alliansen! Att någon ens vill lagstifta bort höga löner bland vuxna myndiga personer upp till 24 år är enligt mig helt sjukt. Vad anser du om detta?
Det är ju precis vad du själv skrev för ett tag sedan, din arbetslivserfarenhet skall återspeglas i lönekuveret. Kommer du ihåg det ?