Politiktråden

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Regeringens politik har misslyckats. Arbetslösheten har ökat snabbare och tillväxten har varit lägre än i övriga EU. Anders Borgs idé om att ökade klyftor skapar jobb fungerar inte, skriver socialdemokraternas ekomisk-politiska talesperson Thomas Östros.

Min idé är att du – oavsett din bakgrund, oavsett under vilka förhållanden du föds – ska ha möjlighet att förverkliga ditt livs drömmar...

Thomas Östros (S)
Riksdagsledamot, ekonomisk-politisk talesperson

Vad vill du ha sagt genom att citera Östros? Detta är ju dessutom hans högst egna sätt att se på saker och och ting. Han räknar ju bla in studenter som arbetslösa för att det passar hans ändamål just för stunden.

Östros ide om att alla oavsett bakgrund ska ha möjighet att förverkliga sina drömmar. Vakna Östros! Detta är Sverige 2010 inte Sverige 1910. Vem har inte den möjligheten?
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Pysch verkar ju bara spamma massa väggar fulla av text om hur dålig alliansen istället för att förklara vad dom rödgröna hade gjort bättre.

Känns dock lönlöst Pysch.. du o dina kommunistpolare har redan förlorat valet enligt i stort sett alla opinionsmätningar.

Om du frågar snällt så kanske Kim Jong Il tillåter dig att flytta till kommunisternas förlovade land Nord Korea.. dom har tydligen 5 filiga motorvägar utan en endaste bil som åker där förutom något regeringsfordon varannan vecka typ.

Tänk vad du hade kunnat bränna med hojjen där!
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Ja, du har ju själv gjort ytterst informationsrika och vettiga inlägg i den här tråden. Eller ö.h.t av det jag sett dig skriva på forumet.

Haha ja.. vad av det jag skrivit har varit oinformativt?

Antingen så håller du dig till ämnet, skickar mig ett pm eller ringer mig på 0705603151 eller så stänger du ditt rövhål en gång för alla.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag blir hellre styrd av ett gäng duktiga liberala europeer än av en skock svenska vänsterfanatiker!

Men dessa duktiga liberala europeer skapar inte förutsättningar för Sveriges bästa, utan efter förutsättningar i EU´s 27 länder.

Alliansen är mot bidragstagare samt försämrar samhällets säkerhetsnät, samtidigt för att vi skickar en stor peng till EU som sprids till andra länder för att bygga upp deras välfärd samt säkerhetsnät.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Men dessa duktiga liberala europeer skapar inte förutsättningar för Sveriges bästa, utan efter förutsättningar i EU´s 27 länder.

Alliansen är mot bidragstagare samt försämrar samhällets säkerhetsnät, samtidigt för att vi skickar en stor peng till EU som sprids till andra länder för att bygga upp deras välfärd samt säkerhetsnät.

Vart har du läst att dom är emot bidragstagare?
Så som jag uppfattat det så vill dom att det skall löna sig att arbeta gentemot att få bidrag. Enligt mig stor skillnad som många rödgröna inte verkar förstå riktigt eller medvetet ignorerar.


Ang pengarna till EU så kommer en del tillbaka. Innan du säger det uppenbara, att 30miljarder är mer än 12 så läs det fetmarkerade ned.
Jag är iaf personligen övertygad om att det är bättre för Sverige att vara med i EU än att vara utanför.

Sveriges avgift till EU

Sverige betalar cirka 30 miljarder kronor per år i EU-avgift (2008). Regeringen betalar avgiften månadsvis till Europeiska kommissionens konto i Riksbanken. Totalt uppgår EU:s budget till 1 125 miljarder kronor per år. Av de cirka 30 miljarder som Sverige betalar in kommer cirka 12 miljarder tillbaka i form av olika stöd från EU. Det är emellertid svårt att beräkna exakt hur mycket varje land får tillbaka. Delar av stödet från EU är öronmärkt för varje land, medan andra delar går till gemensamma projekt där flera länder deltar.

http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/sweden_in_eu/index_sv.htm
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Men dessa duktiga liberala europeer skapar inte förutsättningar för Sveriges bästa, utan efter förutsättningar i EU´s 27 länder.

Alliansen är mot bidragstagare samt försämrar samhällets säkerhetsnät, samtidigt för att vi skickar en stor peng till EU som sprids till andra länder för att bygga upp deras välfärd samt säkerhetsnät.

Det första du säger är en bedömningsfråga.

Angående alliansen så har du fel. Det är alla fuskare som försämrat samhällets säkerhetsnät och vår välfärd. Hade inte folk fuskat med bidrag, sjukpeningar mm mm så hade pengarna räckt till mycket mycket mer. Tyvärr för alliansen så var dom tvugna att dra i handbromsen för att få bukt med problemen. Och jag tycker synd om de som verkligen kommit i kläm. Men det är inte alliansens fel att folk blivit klämda det är deras "medmänniskors" fel.

Skatter och välfärd hänger inte ihop så mycket som de flesta tror. Däremot finns ett tydligt samband med hur gemene man brukar/missbrukar välfärden.

Det fanns en tid i Sverige då vi inte hade karensdag. När karensdagen infördes blev folk helt plötsligt friskare. Märkligt?
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nu gällde ju frågan inkomstskatten, och där fick ju alla lika mycket/lite.
Jag skrev inte enbart om inkomstskatten.

49000 fler under Juli 2007 jämfört med samma period 2006
En sysselsatt person borde ju vara motsatsen till en arbetslös.

Mellan 2006 och 2007 har vi en större tillväxt än 49.000 i den totala folkmängden.

2003 hade Sverige en ökning på 34.882 personer
2004 hade Sverige en ökning på 35.722 personer
2005 hade Sverige en ökning på 36.360 personer
2006 hade Sverige en ökning på 65.505 personer
2007 hade Sverige en ökning på 69.670 personer
2008 hade Sverige en ökning på 73.420 personer
2009 hade Sverige en ökning på 84.335 personer

Fundera på varför begreppet sysselsatt används istället för anställd!!
*Sysselsättningsbegreppet anställda inkluderar inte egna företagare eller medhjälpande familjemedlemmar. Dessa ingår dock i begreppet sysselsatta som kan förekomma i annan sysselsättningsstatistik.*

Jo visst är det så, dock så är ju heltidsstuderande med som arbetslös.

Nästan hälften, har för mig SCB skrev att 47 eller 49% var heltidsstuderande.

När jag går in på SCB och kontrollerar får jag upp följande ang heltidsstudenter:
2005 Kvartal 3 = 15.26% Heltidsstuderande av arbetslösa
2006 Kvartal 3 = 14.36% Heltidsstuderande av arbetslösa
2007 Kvartal 3 = 16.19% Heltidsstuderande av arbetslösa
2008 Kvartal 3 = 15.42% Heltidsstuderande av arbetslösa
2009 Kvartal 3 = 16.59% Heltidsstuderande av arbetslösa
2010 Kvartal 2 = 35.38% Heltidsstuderande av arbetslösa

Så här ser totala arbetslösheten ut för samma period (anges i 1000-tal):
2005 Kvartal 3 = 344.5 Arbetslösa totalt
2006 Kvartal 3 = 306.9 Arbetslösa totalt
2007 Kvartal 3 = 286.6 Arbetslösa totalt
2008 Kvartal 3 = 280.1 Arbetslösa totalt
2009 Kvartal 3 = 399.0 Arbetslösa totalt
2010 Kvartal 2 = 466.6 Arbetslösa totalt

Så här ser antalet heltidsstudenter ut för samma period (anges i 1000-tal):
2005 Kvartal 3 = 52.6 Heltidsstuderande
2006 Kvartal 3 = 44.1 Heltidsstuderande
2007 Kvartal 3 = 43.5 Heltidsstuderande
2008 Kvartal 3 = 43.2 Heltidsstuderande
2009 Kvartal 3 = 66.2 Heltidsstuderande
2010 Kvartal 2 = 165.1 Heltidsstuderande
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Enligt SCB:

Antalet anställda minskade med 2,3 procent till 4 015 200 personer under fjärde kvartalet. Lönesumman minskade med 0,4 procent. Det var första gången sedan 1994 som lönesumman minskade.

I den privata sektorn minskade antalet anställda med 2,2 procent under fjärde kvartalet. Lönesumman minskade med 0,9 procent.

Inom offentlig sektor minskade antalet anställda med 2,5 procent jämfört med motsvarande kvartal 2008. Antalet anställda blev färre inom kommunerna och landstingen. Den största minskningen skedde inom kommunal sektor, där minskningen uppgick till 3,6 procent. I landstingen var minskningen 1,6 procent.
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Jag skrev inte enbart om inkomstskatten.



Mellan 2006 och 2007 har vi en större tillväxt än 49.000 i den totala folkmängden.

2003 hade Sverige en ökning på 34.882 personer
2004 hade Sverige en ökning på 35.722 personer
2005 hade Sverige en ökning på 36.360 personer
2006 hade Sverige en ökning på 65.505 personer
2007 hade Sverige en ökning på 69.670 personer
2008 hade Sverige en ökning på 73.420 personer
2009 hade Sverige en ökning på 84.335 personer

Fundera på varför begreppet sysselsatt används istället för anställd!!
*Sysselsättningsbegreppet anställda inkluderar inte egna företagare eller medhjälpande familjemedlemmar. Dessa ingår dock i begreppet sysselsatta som kan förekomma i annan sysselsättningsstatistik.*

Det där beror ju faktiskt på bolagsform. Egenföretagare med AB är naturligtvis anställd.

När jag går in på SCB och kontrollerar får jag upp följande ang heltidsstudenter:
2005 Kvartal 3 = 15.26% Heltidsstuderande av arbetslösa
2006 Kvartal 3 = 14.36% Heltidsstuderande av arbetslösa
2007 Kvartal 3 = 16.19% Heltidsstuderande av arbetslösa
2008 Kvartal 3 = 15.42% Heltidsstuderande av arbetslösa
2009 Kvartal 3 = 16.59% Heltidsstuderande av arbetslösa
2010 Kvartal 2 = 35.38% Heltidsstuderande av arbetslösa

Så här ser totala arbetslösheten ut för samma period (anges i 1000-tal):
2005 Kvartal 3 = 344.5 Arbetslösa totalt
2006 Kvartal 3 = 306.9 Arbetslösa totalt
2007 Kvartal 3 = 286.6 Arbetslösa totalt
2008 Kvartal 3 = 280.1 Arbetslösa totalt
2009 Kvartal 3 = 399.0 Arbetslösa totalt
2010 Kvartal 2 = 466.6 Arbetslösa totalt

Så här ser antalet heltidsstudenter ut för samma period (anges i 1000-tal):
2005 Kvartal 3 = 52.6 Heltidsstuderande
2006 Kvartal 3 = 44.1 Heltidsstuderande
2007 Kvartal 3 = 43.5 Heltidsstuderande
2008 Kvartal 3 = 43.2 Heltidsstuderande
2009 Kvartal 3 = 66.2 Heltidsstuderande
2010 Kvartal 2 = 165.1 Heltidsstuderande

OM, jag säger OM vi utesluter dom heltidsstuderande så har ju faktiskt arbetslösheten sjunkit.
Jag greppar inte riktigt vad du klagar på.
Menar du att trots att arbetslösheten sjunker så skulle dom gjort mer ?
Det är ju faktiskt nästan 100.000 fler studerande kvartal 2 2010, så summan riktigt arbetslösa blir ju 300.000 istället för 399 som det var kvartal #3 2009.

Med statistik kan man bevisa vad som helst, så det är lika bra att lägga ner disukssionen.
Hörde du förresten igår att Mona & co inte bara vill, dom SKALL höja co2-skatten med 49öre/liter !!
Dessutom så planeras en kilometerskatt !!
Vem drabbar det tror du ?
Dom som kör omkring i sina SUV'ar eller stackarn som måste åka 12mil om dagen i en gammal 740 för att komma till närmsta butik?
Snacka om att skjuta sig själv i foten.
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Enligt SCB:

Antalet anställda minskade med 2,3 procent till 4 015 200 personer under fjärde kvartalet. Lönesumman minskade med 0,4 procent. Det var första gången sedan 1994 som lönesumman minskade.

I den privata sektorn minskade antalet anställda med 2,2 procent under fjärde kvartalet. Lönesumman minskade med 0,9 procent.

Inom offentlig sektor minskade antalet anställda med 2,5 procent jämfört med motsvarande kvartal 2008. Antalet anställda blev färre inom kommunerna och landstingen. Den största minskningen skedde inom kommunal sektor, där minskningen uppgick till 3,6 procent. I landstingen var minskningen 1,6 procent.

Problemet är att det snarare ser ut som att du ser alliansen som ett hot, som något du är rädd för än det verktyg dom faktiskt är.

Det råder lågkonjunktur i världen oavsett vad aftonblaskan rapporterar och med det kommer arbetslöshet.

Att skylla en något ökande arbetslöshet på alliansen är som att ge ditt paraply skulden för att det regnar. Det kommer alltid regna om det är regnmoln på himlen, oavsett om paraplyt du håller i är rött, blått eller om du rent av håller i en hammare och en skära.

Skillnaden är väl att man blir mindre blöt av ett blått paraply än av en hammare o skära....:D

Tiv
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Nu ser man en tydlig panik i vänsterlägret. Mer fokus på skräckpropaganda och mindre faktiskt innehåll. Det gnälls på allt och dom är i tv och tidningar en hel del.

Det är bara att hoppas på att svenska folket fortsätter tänka och granskar vad vänsterblocket faktiskt säger, dvs röstar höger :) .
Sossarna kan få byta ut sitt nuvarande program, Sahlin, Bodström och Östros till nästa val så kanske dom har en chans.
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
http://www.youtube.com/watch?v=C9SSKK7xozw Del 1

http://www.youtube.com/watch?v=RbzRZWFZHs4 Del 2

En liten fin film om herren Ohly som ni som röstar på S automatiskt röstar på.

För övrigt måste jag säga att jag börjar så sakta förstå varför Pysch röstar rött.. Det kan ju nämligen inte bara vara jag som ser hur otroligt mycket tid han har över till att spamma rödpropaganda här på forumet.

Pysch.. du måste ju vara arbetslös? :p Då förstår jag.
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ge mig tre förändringar som gör samhället bättre!
Vad hade du gjort om du fick bestämma Pysch?

Jag får återkomma med det svaret, då jag inte vet själv vilka 3 som är de mest prioriterade.

OM, jag säger OM vi utesluter dom heltidsstuderande så har ju faktiskt arbetslösheten sjunkit.
Jag greppar inte riktigt vad du klagar på.
Menar du att trots att arbetslösheten sjunker så skulle dom gjort mer ?
Det är ju faktiskt nästan 100.000 fler studerande kvartal 2 2010, så summan riktigt arbetslösa blir ju 300.000 istället för 399 som det var kvartal #3 2009.

Du anser det inte konstigt att 100.000 fler börjar studera, just nu? Och att det inte skulle hänga ihop med att dom blivit av med jobbet/ kommer ut i arbetslivet utan jobb, och därför är arbetslösa, men väljer att studera istället för att gå hemma på a-kassa/socialbidrag?

Ska du dra bort de studerande så får du göra det på alla år, och hur mycket du än vill så har vi en högre arbetslöshet nu än vad Alliansen hävdar!

Hörde du förresten igår att Mona & co inte bara vill, dom SKALL höja co2-skatten med 49öre/liter !!
Dessutom så planeras en kilometerskatt !!
Vem drabbar det tror du ?
Dom som kör omkring i sina SUV'ar eller stackarn som måste åka 12mil om dagen i en gammal 740 för att komma till närmsta butik?
Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Att co2-skatten ska höjas har vart ett rakt budskap för att väljarna ska veta vad som kommer att hända. Det kommer att ske i 2 stycken höjningar. Det är ingen nyhet!

Reinfeldt vågade inte tala sanning och valde att säga att han kan garantera att co2-skatten INTE kommer att sänkas iallafall...

Den kilometerskatt jag har läst om från Miljöpartiet handlar om en kilometerskatt för tunga lastbilar. Miljöpartiet sa nej till en sänkt bensinskatt, men vill införa högre reseavdrag istället för den stackarn som måste åka 12mil om dagen i en gammal 740 för att komma till närmsta butik...

Flera europeiska länder ligger före Sverige på detta område och har redan infört, eller planerar att införa, kilometerskatt för tunga lastbilar. Några exempel är Schweiz, Österrike, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Frankrike, Slovenien, Nederländerna, Polen och Danmark. I dagsläget är det alltså inte så att Sverige ligger före, det är snarare så att vi ligger efter. Klimatberedningen, med representanter från samtliga riksdagspartier, enades våren 2008 om att Sverige bör införa kilometerskatt för tunga lastbilar som ett steg i att minska klimatpåverkan.

Ps. Miljöpartiet skjuter inte någon i foten, dom är för ett blyförbud! :tungan
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Att co2-skatten ska höjas har vart ett rakt budskap för att väljarna ska veta vad som kommer att hända. Det kommer att ske i 2 stycken höjningar. Det är ingen nyhet!

Reinfeldt vågade inte tala sanning och valde att säga att han kan garantera att co2-skatten INTE kommer att sänkas iallafall...

Den kilometerskatt jag har läst om från Miljöpartiet handlar om en kilometerskatt för tunga lastbilar. Miljöpartiet sa nej till en sänkt bensinskatt, men vill införa högre reseavdrag istället för den stackarn som måste åka 12mil om dagen i en gammal 740 för att komma till närmsta butik...

Flera europeiska länder ligger före Sverige på detta område och har redan infört, eller planerar att införa, kilometerskatt för tunga lastbilar. Några exempel är Schweiz, Österrike, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Frankrike, Slovenien, Nederländerna, Polen och Danmark. I dagsläget är det alltså inte så att Sverige ligger före, det är snarare så att vi ligger efter. Klimatberedningen, med representanter från samtliga riksdagspartier, enades våren 2008 om att Sverige bör införa kilometerskatt för tunga lastbilar som ett steg i att minska klimatpåverkan.

Ps. Miljöpartiet skjuter inte någon i foten, dom är för ett blyförbud! :tungan

Fråga ett:
Kan jag få svar på min fråga där uppe? Ang var du sett/hört/läst att alliansen är emot bidragstagare?

Andra gången på kort tid jag får upprepa mina frågor. Råkar du bara missa dom eller är du inte sugen på att svara på dom?

Fråga två:
Om ovanstående om reseavdrag.
Har de rödgröna sagt att reseavdraget skall gälla även för privata resor och inte enbart för resa till och från jobb? Det har jag isf helt missat.

Fråga tre:
Ang km-skatt. Man kan tycka vad man vill om klimatskatten i sig men att det kommer påverka åkeri-verksamheten (företagen) ekonomiskt negativt kan väl inte ens du neka till?

Vilka av de länder är det som idag har infört det? (edit: hittade det själv).


3 frågor. 3 svar nu tack.
 
Last edited:

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Hjälp mig. Är inte så insatt i politiken men vilka skall jag rösta på om jag vill ha: 1, Ju mer man sliter och kämpar ju mer pengar skall det ge på kontot. 2. Hårdare sjukskrivningskrav. 3. Att som egen företagare skall få bestämma själv vilka man skall få sparka utan massa tjat från facket. 4. Lite hårdare invandringspolitik. 5. Mer pengar till skolan.Övertyga mig :). Fp?
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hjälp mig. Är inte så insatt i politiken men vilka skall jag rösta på om jag vill ha: 1, Ju mer man sliter och kämpar ju mer pengar skall det ge på kontot. 2. Hårdare sjukskrivningskrav. 3. Att som egen företagare skall få bestämma själv vilka man skall få sparka utan massa tjat från facket. 4. Lite hårdare invandringspolitik. 5. Mer pengar till skolan.Övertyga mig :). Fp?

Tycker det låter som FP du skall rösta på. Bland deras viktigaste frågor är ju skolan vilket urskiljer dom lite från övriga allianspartier.
Övriga frågor om jobb, sjuskrivning etc är allianspartierna tämlingen samstämmiga i.

Din fråga ang facket vet jag inte riktigt dock.

Blir nog för övrigt FP för min del med. :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fråga ett:
Kan jag få svar på min fråga där uppe? Ang var du sett/hört/läst att alliansen är emot bidragstagare?

Andra gången på kort tid jag får upprepa mina frågor. Råkar du bara missa dom eller är du inte sugen på att svara på dom?

Så som jag uppfattat det så vill dom att det skall löna sig att arbeta gentemot att få bidrag. Enligt mig stor skillnad som många rödgröna inte verkar förstå riktigt eller medvetet ignorerar.

Denna frågan var så löjlig att jag inte orkade besvara den tidigare!
Men för att ge dig ett svar så kommer det nu...

Snittkostnaden rike enligt SCB 2009 för socialbidrag för en kvinna utan barn är 58137sek/år vilket ger 4844sek/månaden. Anser du på fullaste allvar att det INTE lönar sig att arbeta i jämförelse mot bidrag? Hur skulle DITT liv se ut om du hade en "inkomst" på 4844sek i månaden? Glassigt värre eller? Jag vill ha ett svar ifrån dig om du anser att det inte lönar sig att arbeta.

Med Alliansens politik kommer FLER att hamna där med försämringar i samhällets skyddsnät. För dig kanske det inte är något problem att hålla dig ifrån "bidragsträsket", men det finns många i vårt samhälle som på ett eller annat sätt inte är välkomna i arbetsmarknaden. Det kan vara en sådan enkel sak som personens utseende...

Fråga två:
Om ovanstående om reseavdrag.
Har de rödgröna sagt att reseavdraget skall gälla även för privata resor och inte enbart för resa till och från jobb? Det har jag isf helt missat.
Detta är sant!
Jag får backa lite...
Detta ska diskuteras då finns människor som i tidigare exempel som negativ skulle beröras, bla för att förutsättningarna för boende i glesbygden inte ska försämras.

Fråga tre:
Ang km-skatt. Man kan tycka vad man vill om klimatskatten i sig men att det kommer påverka åkeri-verksamheten (företagen) ekonomiskt negativt kan väl inte ens du neka till?

Nej, det kan jag inte neka till. Men har "vi" själva valt att tex ingå i EU, vilka ställer höga krav på vår luftkvalitet så är det bara att "gilla läget". Att Alliansen kanske inte vill gå ut med vilka krav EU ställer på dom och stoltserar med nya skatter eller höjda skatter tror jag även du kan förstå...

Ang klimatåtgärder här i Göteborg. Vet du den största anledningen till varför vi ska få biltullar i Göteborg, precis som Stockholmarna fick? Vet du varför det blir just biltullar? För att vår regering har inga pengar att skjuta till i andra förebyggande åtgärder för en bättre kvalitet på luften, som är ett krav ifrån EU. Men det finns pengar till skattesänkningar :tummenupp
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Hjälp mig. Är inte så insatt i politiken men vilka skall jag rösta på om jag vill ha: 1, Ju mer man sliter och kämpar ju mer pengar skall det ge på kontot. 2. Hårdare sjukskrivningskrav. 3. Att som egen företagare skall få bestämma själv vilka man skall få sparka utan massa tjat från facket. 4. Lite hårdare invandringspolitik. 5. Mer pengar till skolan.Övertyga mig :). Fp?

Kommun: Vägvalet-Gbg
Region: Sjukvårdspartiet
Riksdag: Folkpartiet

Pysch och Du har ju nästan exakt samma åsikter:D

Later Dude
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top