Nu var det ju inte det de gällde och jag orkar ärligt talat inte ta den diskussionen här, inte nu iaf. Jag bara undrade om du inte egentligen mer är V än S med tanke på mycket av ditt resonemang (inget illa menat, du får gärna vara endera för mig
).
Undrar främst pga att du är emot både euron och EU något sossarna är för även om de inte vill ha ny folkomröstning för tillfället men även för andra åsikter du uttryckt i tråden som jag tycker samstämmer mer med V än S.
Nåja, du behöver inte svara. Im out, för tillfället iaf.
Vad var det det inte gällde?
Du fråga om jag var Vänsterpartist för att jag ansåg att någon utanför vårt land inte ska bestämma hur det ska drivas. Och jag ställe motfråga vad du grundade det på.
Jag tog upp Euron då det skulle vara en nackdel eftersom
alla verkar anse att allt Moderaterna/Alliansen står för är rätt!
Anledningen till varför jag inte vill att Sverige tillhör EU, är att jag vill inte ha ett samhälle likt USA. En del
stat av EU som inte kan genom regering eller folkomröstning bestämma hur vårat samhälle ska se ut i samtliga frågor. Tyvärr har vi idag även en regering som verkligen vill att att Sverige ska se ut som USA.
--------------------------------------------------------
Fortsätter med björklund...ang Euro:
"Måste gå med i euron"
För att den svenska arbetsmarknaden och ekonomin ska stärkas måste Sverige också gå med i eurosamarbetet – trots krisen i Sydeuropa – enligt Björklund.
– Det är inte euron som har skapat krisen, det är länder som har misskött sig som är orsaken. Euron är lösningen på problemet.
Folkpartiledaren vill att Sverige återigen folkomröstar om euron under andra halvan av nästa mandatperiod.
Något som de andra allianspartierna ställt sig skeptiska till. (Kan det bero på att det är nyval?)