Har aldrig stulit eller fått en betalningsanmärkning. Skulle det på nåt sätt vara ok eller normalt? Säger inte att man måste vara perfekt på något vis. MEN skall man leda ett Sverige så måste man kunna föregå med bättre omdöme? Det räcker inte att säga att man "baske mig" minsann har kontroll över stadsfinanserna...
Den som säger att den aldrig stulit ljuger. Det spelar ingen roll om det är en penna på jobbet, ett shotglas på krogen eller en påsen puttekulor när man var liten, en bilstereo eller skattefusk. Var det Sahlin eller hennes företag som fick betalningsanmärkningar? 2009 fanns det 470 338 personer i Sverige med betalningsanmärkning, ~6 procent av Sveriges totala befolkning. Hur många företag vet jag ej..
I dagen Sverige har vi partimedlemmar som sitter i en regering som fattar beslut, inte en president som leder landet och ska ha kontroll över stadsfinanser!
Du vinklar siffror till egen fördel och går till attack. Jag kan också gräva fram siffror som visar på hur mycket sossarna tjänar. Är det en del av vänsterblockets taktik? Med tanke på ditt engagemang i denna tråd så känns det som att du är en av sossarnas valarbetare.
Jag visar siffror för dem som skapade en skattesänkning, vad dom själva tjänar på sitt egna beslut. Är det att vinkla till min fördel?
Mitt engagemang beror på att väldigt få skriver i denna tråd, samt att "politik" inte hörde in i andra trådar här på SH.... Antingen för att dom inte vågar stå för vad dom tycker, eller för att dom inte kan argumentera för sin politiska åsikt.
Sossarna har tidigare visat att deras politik inte skiljer så mycket från högern. Som sagt innan så har jag egentligen inget emot sossarna. Men med ett tätare vänstersamarbete så är dom tvingade till kompromisser. Till lika stor del så är personerna bakom något som kraftigt missgynnar.
Jag anser att högern har en viss del bra politik med, även Sverigedemokraterna och Miljöpartiet etc utan att vara rasist eller trädkramare.
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex vill införa 30 timmars arbetsvecka med bibehållen lön är Moderaterna inte för med argument som: Då kommer vissa att jobba övertid och tjäna mer pengar! Precis som med 40 timmars veckan, 4 veckor semester, 5 veckors semester etc säger Moderaterna nej...
Att Vänsterpartiet (kommunisterna) tex ville skapa 200.000 jobb inom vård och omsorg, som i stort sett kunde vart gratis! Moderaternas svar var att det gynnar inte Sveriges BNI...
Vänsterpartiets 4-valfrågor 2010. Anser du att dom är väldigt felvridna?
Valfråga 1
Valfråga 2
Valfråga 3
Valfråga 4