Poll: Sporthojs-magasin?

Vill ni se ett Sporthojsmagasin?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Neutral skrev:
Jag tänkte att du kan distribuera tidningen via PDF men naturligtvis ta betalt vad du vill ha ändå. Då sparar ju du pengar och vi kan skriva ut den om vi vill.

/datanörd
Med så pass många fildelare som skryter om sitt sätt att dela med sig av program så nää inte så lockande. Att flera läser en tidning är mer OK enligt mig iaf. Men vi får ju se.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sök jobb på BIKE och påverka dem inifrån istället, så slipper du riskera din egen ekonomiska situation eller att bli utbränd. De söker en redaktör nu. Det har stått om det i de två senaste nummren av BIKE. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Esquire skrev:
Sök jobb på BIKE och påverka dem inifrån istället, så slipper du riskera din egen ekonomiska situation eller att bli utbränd. De söker en redaktör nu. Det har stått om det i de två senaste nummren av BIKE. :)
Tror chansen att jag får vara med där är NULL, zit, nada. De hatar mig! :lol eller

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Behöver du någon läkarspalt? Brukar ju funka i damtidningarna i alla fall. :D

"Bäste Dr Kjelle,
Mitt vänstra lårben, som jag bröt under tidsträningen tidigare idag, gör så ont när jag försöker knäskrapa. Ska det vara så?

Undrande R1000"

Last edited:

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
kom igen swedie, tryck du sa jag kan prenumerera! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Max, vid en utlandsk laptop :rolleyes:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Swedie skrev:
så är det med allt ... i alla områden. Det går att ge saker nya synvinklar.
Sen är det skönt att kanske komma ifrån datorn ett tag oxå. Men jag kommer såklart kämpa för att det inte ska vara endast en kopia av forumet. Det ska vara läsvärt och värt tiden det tar att skumma igenom tidningen.

Jag vet först efter första numret om jag kommer att fortsätta med det. Men jag kommer iaf ge det ett försök.

1 September planerar jag att ha första utgåvan klar.

Bara några dagar kvar till premiär och kändisfest och allt vad det innebär :banana Jag köper ett ex i knutstorp :banana

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
moto-gg skrev:
Bara några dagar kvar till premiär och kändisfest och allt vad det innebär :banana Jag köper ett ex i knutstorp :banana

Tyvärr så kommer du få vänta ett tag till

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
moto-gg skrev:
:rodnar

jag borde ha uppdaterat här. jag har undersökt och det är ju iaf så att tidningsprenumerationer i sig, betalar Inte för kostnaden att trycka. Visst går det trycka svartvitt, men det är väl inte sååå görläckert.

Har gått i tankarna att börja på internet, och sedan vartefter "talangen" ökar för artikelskapandet så får man övergå till tidningsform.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Swedie skrev:

jag borde ha uppdaterat här. jag har undersökt och det är ju iaf så att tidningsprenumerationer i sig, betalar Inte för kostnaden att trycka. Visst går det trycka svartvitt, men det är väl inte sååå görläckert.

Har gått i tankarna att börja på internet, och sedan vartefter "talangen" ökar för artikelskapandet så får man övergå till tidningsform.

Det du tjänar pengar på är ju annonserna. Men å andra sidan lär man ju ha prenumeranter/sälja lösnummer för att kunna jaga annonsörer.. Fast den biten hade du väl redan koll på antar jag :)

Internetmagasin låter som en bra ide!

Edit: Eller, åtminstånde en bättre ide...

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Swedie skrev:

Neeeeeej!

Vad kostar den dyra varianten att trycka?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
moto-gg skrev:
Neeeeeej!

Vad kostar den dyra varianten att trycka?
Inte exakta siffror men något runt 30kr + moms för fyrfärg. Detta bara för det vore en så liten upplaga.

Jag tar gärna emot artikelskrivare när jag släpper ut den nya versionen av SH's framsida.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Swedie skrev:
1 miljon. Nä jag vet inte. Några hundra.

Jag tror att du lätt skulle kunna sälja 500-1000 ex redan från start om den nu blir så bra som folk vill att den ska va!
Annonsering borde du kunna dra in en slant på åxå.

Kom igen nu våga satsa show me some balls :yoparty

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Jag är med. Betalar gärna för en tidning, kan bli något riktigt bra! Gör någon typ av förfrågan hos alla medlemmar om vilka som är redo att investera i detta (t.ex. via e-post). Jag antar att det kan vara ganska dyrt att starta från grunden. Men med all goa typer här på forumet och säkert många om av dom är intresserade och kan skriva kan ju bidra mycket av sina kunskaper för detta projekt.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lätt att jag skulle prenumerera/köpa lösnr om det fanns en SPORTHOJ´s tidning värd namnet. :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0