POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hört talas om kort? Hjälmen på i butiker är lika töntigt som tröja över skinnstället.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Beror på... Skall jag råna haket brukar jag behålla den på, snygg brud i kassan så åker den av..

:)

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Mde dålig attityd kommer man långt, Du skulle ha gjort ett långt utlägg om diskriminering om att personen särbehandlade dig för att du hade hjälm.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Brukar ta av mej hjälmen. Har numera sett att det dykt upp skyltar som visar att dom vill att man ska ta av hjälmen innan man går in i butiken.
Glömde av mej på den lokala banken förra sommaren och hon som satt där höll på att skita knäck när man kliver in med stängt tonat visir :hihi

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Tanka = Med hjälm

Betala = Utan hjälm

Om man tittar så brukar det finnas ett hjälmförbud uppsatt på Entré dörren

Jag förstår (delvis) mackägarna. De har ju lagt ner pengar på dyra kamerasystem, så kommer man in med hjälm och spegelvisir..

sandstream

Guest
SvartR1a skrev:
Mde dålig attityd kommer man långt, Du skulle ha gjort ett långt utlägg om diskriminering om att personen särbehandlade dig för att du hade hjälm.
Är det kryptiska dagen idag eller är det bara jag som har svårt att hänga med? :va

sandstream

Guest
Erol skrev:
Oftast utan. Känns lite moppe att ha den på i affären :tomten
Bara för att förtydliga så menar jag macken (oavsett om de har livsmedel eller inte) och det är bara soppan som ska betalas.

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Brukar dra upp den sådär halvvägs så att hakremmen hänger ner i ögonen, tycker jag känns tufft.

Nej, allvarligt: Ibland när jag bara tankar vid automat får den sitta kvar, men skall man ha med andra människor att göra åker den av. Jämt. Tycker det är folkvett.

sandstream

Guest
R400 skrev:
Brukar dra upp den sådär halvvägs så att hakremmen hänger ner i ögonen, tycker jag känns tufft.

Nej, allvarligt: Ibland när jag bara tankar vid automat får den sitta kvar, men skall man ha med andra människor att göra åker den av. Jämt. Tycker det är folkvett.
Jag har redan fru och kompisar och vill inte bli kompis med kärringen på macken :tungan

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
känns skumt att springa nån längre bit från cykeln med hjälmen på..

tankar jag på automat har man den på, ska det betalas i kassan så tar jag av mig hjälmen.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker det känns oartigt att inte ta av sig hjälmen så därför har jag av den "inne i affären". Jag tankar dock med kort så det händer inte så ofta. Fast det är ju klart, är man stressad händer det väl ibland att den får stanna på...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati