POLL: Vad tjänar ni som tränar/tävlar i roadracing?

Inkomst/mån (stängd poll)

• Antal röstningar
    0

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Alicia skrev:
Allt handlar om prioteringar, leva snålt, endast lägga pengar på RR, lägg ner alla andra intressen, lägg alla dina välförtjänta pengar på RR så klarar man sig faktiskt på rätt så lite pengar ändå.

Glöm att köpa kläder och liknande, varken jag eller swedie har några hela byxor, man byter mellan två par, alla kläder är nedfläckade med olja, man lever kanske lite luffarstil men och, det är värt det.

Många verkar tro att RR människor är rika och kan slösa pengar runt omkring sig men dom flesta spenderar alla pengar dom har, även fast dom egentligen inte har råd.

:tummenupp för alla RR-åkare, skönare människor får man leta efter.

Så sant så sant.. Hmm det är nofg där det går åt helvete för mig hela tiden.. köper alldeles för mycket kläder.. Fan att man ska vara märkesbög.
Men va fan de e smällar man får ta...

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Nyteknik skrev:
Det finns ju något djupt orättvist i allt lönearbete. Jag är övertygad om att de allra flesta anstränger sig på sitt arbete; det man ägnar den huvudsakliga delen av sitt liv åt. Ändå är ersättningen för den tid man hyr ut sig själv så oerhört olika.
Nja, det vore väl mycket mer orättvist om det enda som avgjorde folks lön är antalet timmar som dom jobbar.
Slutresultatet är ju i slutänden det som räknas, tycker jag iaf.
För att ta ett passande exempel; jag är säker på att exempelvis Shakey Byrne lägger ned lika mycket energi och fokus på sitt arbete, som Rossi gör.
Men det vore ju väldigt orättvist om Shakey för den skull, skulle få lika bra betalt som Rossi, tycker iaf jag som sagt. :)

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tänk hur mycke du skulle spara om du slutade köpa kläder ;)
Jag ska försöka ha råd å köpa ett par nya jeans den här månaden eftersom dom jag äger just nu börjar spricka så där fint i rumpan...

Just nu känns det som att nästa säsong kommer bli göttit :yoparty

sunkan skrev:
Så sant så sant.. Hmm det är nofg där det går åt helvete för mig hela tiden.. köper alldeles för mycket kläder.. Fan att man ska vara märkesbög.
Men va fan de e smällar man får ta...

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Ludde78 skrev:
Okej, så du tycker att det vore rättvist om Shakey Byrne skulle tjäna lika mycket som Rossi?
Shakey sak tjäna mer. Han tillbringar ju mer tid än Rossi ute på banan varje lopp :hihi

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Nyteknik skrev:
Det finns ju något djupt orättvist i allt lönearbete. Jag är övertygad om att de allra flesta anstränger sig på sitt arbete; det man ägnar den huvudsakliga delen av sitt liv åt. Ändå är ersättningen för den tid man hyr ut sig själv så oerhört olika.

Låter rimligt, eller inte. Jag jobbar som ortopedkirurg och på varje operationsal finns det en undersköterska som s a s servar med att hämta instrument och liknande. ibland sitter de på en pall i hörnet och lyssnar på radio. Jag anser fullt och fast att deras lön är skamligt låg men tycker att min lön rimligen ska ligga 500% över hennes. det finns absolut inget som kan jämföras i våra yrkesroller. Enligt dig skulle vi ha samma lön? Skojar du eller? Jag får dras med min skitlön på 33800:- ytterligare några år innan den ökar till halvhygglig nivå. Jag låg ute som hissmontör på tidiga 90-taletet och totalt med trakt, reseersättningar och ackord var min totalekonomi ungefär densamma som nu.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nurse Ratched skrev:
Låter rimligt, eller inte. Jag jobbar som ortopedkirurg och på varje operationsal finns det en undersköterska som s a s servar med att hämta instrument och liknande. ibland sitter de på en pall i hörnet och lyssnar på radio. Jag anser fullt och fast att deras lön är skamligt låg men tycker att min lön rimligen ska ligga 500% över hennes. det finns absolut inget som kan jämföras i våra yrkesroller. Enligt dig skulle vi ha samma lön? Skojar du eller? Jag får dras med min skitlön på 33800:- ytterligare några år innan den ökar till halvhygglig nivå. Jag låg ute som hissmontör på tidiga 90-taletet och totalt med trakt, reseersättningar och ackord var min totalekonomi ungefär densamma som nu.
Varför just 500%?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Varför just 500%?
Varför haka upp dig på den siffran? Han syftar väl på att komplexiteten och ansvaret i de respektive rollerna är på helt olika nivåer. Löneskillnaderna i Sverige är alldeles för små.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
Varför haka upp dig på den siffran? Han syftar väl på att komplexiteten och ansvaret i de respektive rollerna är på helt olika nivåer. Löneskillnaderna i Sverige är alldeles för små.
Jag tycker det är intressant att ifrågasätta hela idén att människor tilldelas olika värde genom den lön som man värderar deras tid med. Vi tar för givet att en kirurg ska ersättas mer generöst än en sköterska. Jag tycker inte att det är så självklart.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0