POLL: Varför åker du inte och kollar RR-tävlingar?

Jag åker inte på RR-tävlingar för att:

• Antal röstningar
    0

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Drar mig för att åka å kolla på pro SBK då man bara väntar på lite hojar som kommer efter 20 olika 4-hjuls klasser som ja tycker är totalt ointresant..

SO/SM besöker ja gärna!
många olika klasser och bara en massa hoj som åker.. de gillar ja..

Dock så förstår jag att man har pro sbk i samband med STCC då detta ger tv-tid och reklam osv osv osv. det är nog en ren finansiell/promotion fråga.. men varför inte köra in lite so/sm klasser osv?
få lite mer hoj på banan.. inte bara de som har kommit till högsta serien i sverige utan även de som är på väg dit?

lite wrestling1000 eller kraschfest600 skulle locka mig med flera ja känner som inte tycker det är värt att betala för att se en massa bilar köra..
125 junior? vore väl ypperligt att få in juniorerna på den "stora scenen" med tv å grejjor.. skulle troligen underlätta sponsorjagandet för de killarna också om man kan dyka upp på tv.

Är en tanke som ja förstår tar mycket tid och tålamod och mycke strykande medhårs på STCC arangörerna.. kanske är de redan diskution?
kanske är det loppet redan kört?
Har inte en aning.. det lämnar ja till insatta att svara på.

för övrigt så tycker ja att man borde tv-sända SM-Serien i supermoto.. men de kan ja drömma om en stund till ;)

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Jag tror att pollen visar lite fell.
Många röstar på "för långt att åka".
Men det har nog att göra med att folk inte tycker sträckan är värd underhållningen. Folk åker ju trots allt samma sträcka när dom själva ska köra bandagar tex.

Och om man inte kan korta ner sträckan, så måste man öka underhållningen, så att den blir värd sträckan. Eller hur :va

Och då borde det finnas ett alternativ som heter "inte tillräckligt kul för att åka så långt" som folk borde rösta på.

Eller tänker jag helt fel nu?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Hahaha, Nä, inget crack för min del. Jag älskar den formuleringen dock. Kör med den själv ibland.

Det låter som att du inte varit på WSBK, Motogp, F1, Sko uno m mm ?
Du skulle märka en viss skillnad mot vad du nyss hört. jag lovar.

Men men, Alla har vi våra referensvärden. Jag tycker det är toppen att du gillade vad du hörde ! Det räcker dock ej för mig längre. ajajaj !

Mvh

:)

Nej du har rätt i att jag inte varit på de evenemangen.
F1 hade nog varit rätt häftigt. Finns det några sådana evenemang i Sverige ?

Synd att jag inte såg detta innan!
Biljetter finns att köpa på plats.
Kom när du vill, gärna med lite tid innan racen så du hinner gå runt i depån och kika.
Ja kval på förmiddagen och race på efm brukar det vara.
Hoppas du åkte dit ändå! :tummenupp

Edit: Såg att du skrev att du var där. KUL!:tummenupp

Jo, jag fick ju ett bra svar av Pysch.

Men det är klart att om du är social och var på plats så hade det kunnat vara kul om du sa hur man hitta dig så hade vi kunnat komma förbi och snackat lite.
Men men, var en bra dag ändå.

Jag tror att pollen visar lite fell.
Många röstar på "för långt att åka".
Men det har nog att göra med att folk inte tycker sträckan är värd underhållningen. Folk åker ju trots allt samma sträcka när dom själva ska köra bandagar tex.

Och om man inte kan korta ner sträckan, så måste man öka underhållningen, så att den blir värd sträckan. Eller hur :va

Och då borde det finnas ett alternativ som heter "inte tillräckligt kul för att åka så långt" som folk borde rösta på.

Eller tänker jag helt fel nu?

Du har en poäng helt klart.
Men det är väl bättre att själv vara med om roliga upplevelser än att se andra vara med om roliga upplevelser?
Så jag tycker inte det är så konstigt om man hellre åker längre för att själv deltaga än vad man gör som publik.

Åker man på en smc kurs eller bandag får man dessutom både och.
Man får dels köra själv och så får man se de andra köra när den egna gruppen inte är ute på banan.
Ja dessutom så får man se de som är med i samma grupp ur andra perspektiv.
Så det blir win-win-win :banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...