POLL: Vem vinner MotoGP 2008

Vem vinner MotoGP 2008


  • Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Och att köra en GP-hoj är så klart inget enkelt o jag överdrev nog lite, men det var svårare att köra en GP-hoj för 20 år sen?
Visst var det svårare för 20 år sedan men jag är rätt övertygad om att vi sett samma förare som vi ser i dag i toppen även om inte hjälpmedlen fanns.
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Gillar Suzuki och Vermuelen så det vore skoj om han kunde få till ett par bra race. Sen vore det skoj om Ducati kunde få en match så det blir några härliga fighter i år.

Kan inte sässongen börja NU!!:huvet
 

sandstream

Guest
45% tror på Rossi och "bara" 22% på Stoner.
När tappar folk tron på att en gammal hjälte ska återta kronan, är det först när han/hon slutar?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Visst var det svårare för 20 år sedan men jag är rätt övertygad om att vi sett samma förare som vi ser i dag i toppen även om inte hjälpmedlen fanns.

...och vissa (av samma kaliber?;)) är övertygade om att de ska bli hämtade av en komet innan jordens undergång.

Undrar om skomakaren hade varit 5 sekunder efter på en NSR500?

Jag tror iof också att det hade sett ganska likt ut, men det hade inte varit lika lätt att vara med i toppen på lika kort tid.
 
Last edited:

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Röstar på Rossi av mest sentimentla orsaker just för att jag tycker han är MotoGP:s genom tiderna coolaste förare, samtidigt som han lär vara otroligt revanschsugen efter "nederlaget" förra säsongen. Dock tror jag att om han inte lyckas denna säsongen så kan det vara det sista vi ser av honom som förare inom MotoGP. Har spekulerats i om han ska gå över till fyrhjuligt osv. vilket det finns varierande belägg för. Hur som helst vore det än stor förlust för inte minst spänningen inom MotoGP om Rossi försvinner. Man vet aldrig vad som händer när han kör ett lopp.

Kort och gott, Rossi vinner!
 

Dr.Bike

Guest
45% tror på Rossi och "bara" 22% på Stoner.
När tappar folk tron på att en gammal hjälte ska återta kronan, är det först när han/hon slutar?

Så är det.
Man ser att förhoppningen aldrig överger människan...
;)
Men jag ska heja på Rossi i år!
jag hejar bara på underdogs.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst var det svårare för 20 år sedan men jag är rätt övertygad om att vi sett samma förare som vi ser i dag i toppen även om inte hjälpmedlen fanns.
Samma förare? Hur menar du? Samma slags förare? Förare som nyligen tagit klivet från 250 till största klassen?

För 20 år sedan stod det 1988 i kalendern. De 500-förare som dominerade då var inte nyanlända från 250. De hade härdats på hojar med miserabla chassin och för starka motorer i AMA-Superbike eller slagit sig gula och blå i 500 under flera säsonger. De var nära lösningen på Mysteriet med gashandtaget.

No free rides. No risk, no fun. No pain, no gain. etc. etc.

..eftersom det fortfarande är sjukt svårt att köra lika fort som de snabbaste.
Så svårt att årets nykomlingar lyckas med det innan första racet. Sjukt svårt som sagt...

:rolleyes:
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Allting tyder på en repris av förra säsongen. Stoner imponerar med att nästan alltid vara snabbast, och han är dessutom väldigt snabb omgående. Att slå honom över en hel säsong ser onekligen väldigt svårt ut. En extremt hög lägstanivå.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Stoner har varit klart snabbast på kvaldäck men på racedäck är det inte lika glasklart. Och test är test och race är race. Det är när adrenalinen sprutar och bitar flyger ur däcken som det avgörs, vi får se nästa söndag hur landet ligger.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Så är det.
Man ser att förhoppningen aldrig överger människan...
;)
Men jag ska heja på Rossi i år!
jag hejar bara på underdogs.
Han blir näst bästa Yamahaförare.

Stoner har varit klart snabbast på kvaldäck men på racedäck är det inte lika glasklart. Och test är test och race är race. Det är när adrenalinen sprutar och bitar flyger ur däcken som det avgörs, vi får se nästa söndag hur landet ligger.
Kan jag berätta redan nu.

1. Lorenshow
2. Stoner
3. Rossi

Samma förare? Hur menar du?

...

Sjukt svårt som sagt...

:rolleyes:
:trött :trött :trött
 
Last edited:

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Tror på Dani pedrosa.!!!

Sen Stoner
Sen Rossinator
 

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Om Yamaha bara får till en bra cykel, så kommer Rossi dominera! Han är ju helt klart den bästa föraren :tummenupp
/B)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Pinsamt att så många tror på Rossi, han är slut tyvärr!! Hans kurva pekar neråt, ledsen grabbar:tummenner
Tror Stoner tar hem titeln även denna säsong faktiskt:)
Eller varför inte Melandri???
 

MC Doktorn

Guest
Man får känslan att rossi bäst före datum är passerat.

Stoner, Pedrosa och Lorenzo gör upp om det här.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Pinsamt att så många tror på Rossi, han är slut tyvärr!! Hans kurva pekar neråt, ledsen grabbar:tummenner
Tror Stoner tar hem titeln även denna säsong faktiskt:)
Eller varför inte Melandri???

Undrar vad som är mest pinsamt. Att tro att Rossi vinner eller att konstatera att han är "slut"?!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top