POLL: Vem vinner MotoGP 2008

Vem vinner MotoGP 2008


  • Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Samma förare? Hur menar du? Samma slags förare? Förare som nyligen tagit klivet från 250 till största klassen?
Jag menar att om Stoner, Hayden, Lorenzo mfl hade varit aktiva för 20 år sedan så hade de säkert tillhört toppen inom 500-klassen. Vägen dit hade bara varit längre.

Eller går evolutionen åt fel håll sen 20 år tillbaka :confused:
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag menar att om Stoner, Hayden, Lorenzo mfl hade varit aktiva för 20 år sedan så hade de säkert tillhört toppen inom 500-klassen. Vägen dit hade bara varit längre.
Att köra 500-tvåtakt på 80-talet var något helt annat än att köra 800-fyrtaktare 2008. Så annorlunda att den som var bra på det ena knappast hade behövt vara bra på det andra.

Varför försöka dra paralleller när olikheterna är så många fler än likheterna?
 

sandstream

Guest
Varför försöka dra paralleller när olikheterna är så många fler än likheterna?
Därför att jag tror att likheterna mellan dåtidens och nutidens toppförare är många. Rossi är/var ju grym både på 500, 990 och 800. Detsamma gäller Capirossi, Melandri, Sete mfl.

Det finns nog få sporter där utövarna var bättre förr i tiden, oavsett vilka fordon eller förutsättningar de hade. Att tillskriva det gamla gardet övernaturliga egenskaper är en smula naivt i mina ögon.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pinsamt att så många tror på Rossi, han är slut tyvärr!! Hans kurva pekar neråt, ledsen grabbar:tummenner
Tror Stoner tar hem titeln även denna säsong faktiskt:)
Eller varför inte Melandri???
Med tanke på försäsongen känns verkligen Melandri som en hetare kandidat än Rossi. :rolleyes:
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hmmmm Hjärtat säger en sak å hjärnan en annan...... men jag drar till med........................ Lorenso:)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Därför att jag tror att likheterna mellan dåtidens och nutidens toppförare är många. Rossi är/var ju grym både på 500, 990 och 800. Detsamma gäller Capirossi, Melandri, Sete mfl.
Capirossi grym på 800?
Sete grym på 500?
Melandri grym på 800?

Du blandar ihop korten för dig själv. Capirossi har kört uselt med 800. Sete var grym när han körde RC 211 V. Melandri hade sina bästa dagar som 125- och 250-förare samt på RC 211 V. På 800 har han haft det jävligt motigt och bytet till Ducati ser inte ut att förändra saken. Detta talar för att olika förares olika stilar passar olika maskiner olika bra.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kung Stoner öppnade starkt även i år, Lorenzo kommer att bli giftig, Peddo bet ihop och kämpade väl, Dovi kommer starkt och även den gamle Rossi verkar hänga med i år.

Capirossis byte till Suka är nog ingen hit, Melandri var är du....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tippar på att Stoner vinner, han är grym. Skulle helst se att Rossi vinner, men tror han får det tufft...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Stoner ser svårknäckt ut i år också... Men hoppas och tror att både Rossi och Pedrosa kommer utmana hela vägen i år. Har michelin gjort hemläxan så ser ju även Lorenzo och JT ut att vara seriösa på toppen i år också..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stoner ser svårknäckt ut i år också... Men hoppas och tror att både Rossi och Pedrosa kommer utmana hela vägen i år. Har michelin gjort hemläxan så ser ju även Lorenzo och JT ut att vara seriösa på toppen i år också..
Stoner kommer att få det svettigt i år, Lorenzo, Davi, Tosse, Peddo & Rossi kommer att skapa många spännande bataljer.

Håller tummarna att vi får se många täta och spännande dueller i världsklass denna säsong.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Stoner kommer att få det svettigt i år, Lorenzo, Davi, Tosse, Peddo & Rossi kommer att skapa många spännande bataljer.

Håller tummarna att vi får se många täta och spännande dueller i världsklass denna säsong.

Lorenzo behöver även han att matchande smeknamn.

Lorry? Larry?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad skumt att så många röstar på Rossi fast han har svårt att hänga med även i år.
Själv hoppas jag på Nicky Hayden ska hitta flytet och gasa som han har gjort,,,,,,,,, men befarar att :arsele Jorge Lorenzo kommer att lyckas bra, Stoner kommer bli svår men jag tror hans lycka vänder under säsongen,,,,,,,,,,,,,,,
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Vad skumt att så många röstar på Rossi fast han har svårt att hänga med även i år.

Ja jättekonstigt! Han har haft svårt att hänga med i varenda race den här säsongen! Ett helt race har det gått och han har ännu inte lyckats hänga med. Sedan har han har ju bara vunnit 7 VM guld varav 5 på raken i MotoGP. Sedan har han fightats om titeln i toppen de senaste 2 åren. Så att gissa på Rossi måste ju vara säkert 380 i odds. Hur kan folk tro att han har en bra chans :va

Jättekonstigt...:huvet
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vad skumt att så många röstar på Rossi fast han har svårt att hänga med även i år.
Själv hoppas jag på Nicky Hayden ska hitta flytet och gasa som han har gjort

Du tycker det är konstigt att många röstar på Rossi men själv röstar du på Hayden..? :rolleyes: Nicky hängde inte ens med -06.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ja jättekonstigt! Han har haft svårt att hänga med i varenda race den här säsongen! Ett helt race har det gått och han har ännu inte lyckats hänga med. Sedan har han har ju bara vunnit 7 VM guld varav 5 på raken i MotoGP. Sedan har han fightats om titeln i toppen de senaste 2 åren. Så att gissa på Rossi måste ju vara säkert 380 i odds. Hur kan folk tro att han har en bra chans :va

Jättekonstigt...:huvet

Det låter som du är ironisk,:confused: ,, men det är ju så att inför varje race så är det ju träning och kval och han får ju inte till det riktigt, förmodligen är det material det handlar om men han är ju delaktig i utveclingen av materialet eftersom han sytr hojen.

Du tycker det är konstigt att många röstar på Rossi men själv röstar du på Hayden..? :rolleyes: Nicky hängde inte ens med -06.

Jag röstar inte på Nicky Hayden, men däremot hoppas jag att han lyckas komma tillbaka till toppen
Jag håller en spänn på Lorenso.......
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top