Porsche 997 Carrera VS Mercedes SL 55 AMG

Porsche 997 Carrera VS Mercedes SL 55 AMG

• Antal röstningar
    0
mercedes är för att skryta och köra lite fortare än klassbilar
porsche är för att skryta och köra om varenda bil på vägarna,

porsche e valet :)

Får tacka för inputen som varit i tråden, blev Porsche som jag var inne på från början och känns bra!! även om sl55:ans motor är najs...

Precis som påpekats så måste jag ju såklart slänga upp en bild på åket

Me like!!

Bifogat

• DSC00432.jpg
    DSC00432.jpg
    239.2 KB · Visningar: 205
Lite som att jämföra Hayabusa och R6, men jag hade valt SL55. Bil för mig är inget man kuskar bana med på samma sätt som hoj. Då vill jag ha en bekväm bil som iofs (om jag haft ekonomi att priorietera det, nu väljer jag båt istället) gärna får ha klipp och chassie. Men att åka "snabb" (banpimpad) bil på gata är ju som att köra banhoj på crossbana, bara stötigt och jobbigt.

Ett stort grattis till en fin bil. Tror du gjorde rätt val helt klart.

Får tacka för inputen som varit i tråden, blev Porsche som jag var inne på från början och känns bra!! även om sl55:ans motor är najs...

Precis som påpekats så måste jag ju såklart slänga upp en bild på åket

Me like!!

Lite som att jämföra Hayabusa och R6, men jag hade valt SL55. Bil för mig är inget man kuskar bana med på samma sätt som hoj. Då vill jag ha en bekväm bil som iofs (om jag haft ekonomi att priorietera det, nu väljer jag båt istället) gärna får ha klipp och chassie. Men att åka "snabb" (banpimpad) bil på gata är ju som att köra banhoj på crossbana, bara stötigt och jobbigt.

Ehh? Nä, möjligen är det som att köra sporthoj på gata, och det gör ju nästan alla här.:tummenupp Kan garantera dej att porschen varken känns jobbig eller stötig. :)

Ett stort grattis till en fin bil. Tror du gjorde rätt val helt klart.

Det tror jag med, tack för att du hjälpte till att knuffa på lite.... :)
Blir det någe Gelleråsen för dej i sommar?

Ehh? Nä, möjligen är det som att köra sporthoj på gata, och det gör ju nästan alla här.:tummenupp Kan garantera dej att porschen varken känns jobbig eller stötig. :)

Finns en anledning till att jag inte åker sporthoj på gata ;)

Men visst, kör man på samma sätt ("inspirerat") med bil som med hoj så absolut. Men gör man det då? :va

Känns betydligt omständligare att kuska runt en bil på det sättet än en hoj. Som åka-bil dissade jag tom lilla BMW 120n (letar febrilt) med sportpaket för det kändes som en jävla go-kart. Nu är det andra bilar än en dragvänlig vardagsbil vi pratar om. Men ska man inte åka bana ser jag inte riktigt syftet med en sån setting. Däremot håller jag som de flesta med om att Porschen utstrålar en trevligare attityd än en pizzabagar-Merca.

Finns en anledning till att jag inte åker sporthoj på gata ;)

Men visst, kör man på samma sätt ("inspirerat") med bil som med hoj så absolut. Men gör man det då? :va

Känns betydligt omständligare att kuska runt en bil på det sättet än en hoj. Som åka-bil dissade jag tom lilla BMW 120n (letar febrilt) med sportpaket för det kändes som en jävla go-kart. Nu är det andra bilar än en dragvänlig vardagsbil vi pratar om. Men ska man inte åka bana ser jag inte riktigt syftet med en sån setting. Däremot håller jag som de flesta med om att Porschen utstrålar en trevligare attityd än en pizzabagar-Merca.
Tricket med prestandabilar med några år på nacken är att leta reda på en oskruvad och orörd bil, utan "häftiga" turrefälgar, flashad mjukvara och en massa The Fast & the Furious-attribut.

Det tror jag med, tack för att du hjälpte till att knuffa på lite.... :)
Blir det någe Gelleråsen för dej i sommar?

Trist att man ska behöva försvara bilval och motorcykelval hela tiden inte sant? Välkommen till klubben.

Har bara en bankörning bokad i år. Tar det via PM. Det kommer att bli grymt kul. Anmälde mig även till Nürburgring med PCS, men där hamnade jag på väntelista (6 plats om jag inte minns fel). Får se om det blir fler. Har inte riktigt satt mig in i kalendern ännu.

Avser du köra bana bör du nog välja If som försäkringsbolag. försäkringen gäller både på Nürburgrings åkning för allmänheten samt bankörningar arrangerade av Svenska Porsche Klubben. De arrangerar även slalomkörningar. Har inte deltagit i så många själv, men testade på det och det var rätt roligt faktiskt.

Är det PCS eller någon annan arrangör du syftar på som arrangerar bankörningen på Gälleråsen. Har aldrig kört där tidigare.

En bana som lockar mig oavsett bil eller mc är Gotland. Knutstorp har jag kört många gånger med mc och två gånger med bil. Det är en väldigt teknisk bana i och med nivåskillnaderna på banan. Rekommenderas. Ni som kört på Gotland är den banan lika teknisk?

Är det PCS eller någon annan arrangör du syftar på som arrangerar bankörningen på Gälleråsen. Har aldrig kört där tidigare.

Syftade inte på någon speciell, vet faktiskt inte vad det blir för körningar där i sommar och därför jag frågade, men brukar som jag förstår det vara ett par olika bandagar. Är nog värt att jag kollar upp det. :)

Syftade inte på någon speciell, vet faktiskt inte vad det blir för körningar där i sommar och därför jag frågade, men brukar som jag förstår det vara ett par olika bandagar. Är nog värt att jag kollar upp det. :)

Klart du ska kolla upp bandagarna och vem som arrangerar dem. Det kan nog röra sig om ett antal olika arrangörer. Gå in på www.rejsa.se och titta. Där kan du nog hitta några arrangörer och allmänna tips inför bandagar. Var väldigt selektiv och försök ta reda på vilken typ av bandag det är. PCS är väldigt strukturerade på gott och ont. Undvik dagar där alla grupperna ska köra på samma dag. Då får man minimalt med körtid och timmar av väntande. Gick på den minan förra året och kommer aldrig att anmäla mig till en sådan dag i framtiden. Det var rena sömnpillret. Roligast är bandagar med öppen depå. Var dock medveten om försäkringsskyddet. Vad jag vet finns det inget försäkringsbolag som sanktionerar det längre (undantagsvis If och några till på PCS bandagar). Salus Ansvar hade tidigare generösa villkor när det gäller bankörningar, men de har upphört. Man ansåg nog att kalkylen inte höll efter ett antal krascher. Vet du med dig att försäkringen inte gäller på en bandag så fundera på hur banan ser ut. Är det generösa avåkningszoner så kan egentligen inte så mycket hända. Är de snålt tilltagna kan det bli en väldigt dyr historia.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick