Porschen tog en mumsbit

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Där håller jag inte med helt...

/ klipp / efter bara någon minut ser jag två strålkastare närma sig FORT, det kunde bara vara en sak, Ferrarin! Ner i trean igen full gas. Ferrarin kommer i mycket hög fart 250+ och passerar mig nästan, vid 270 km/h ligger vi sida vid sida och sedan drar jag långsamt ifrån till toppfart (ca 335 km/h enligt mätaren). Sedan saktade jag ner, jag hade inget mer att bevisa ZX12:an ÄR snabbare än en Ferrari 360.:tummenupp

Både ZX12R och Ferrari 360 har en toppfart kring 300 km/h men hojen har betydligt bättre acceleration i alla hastigheter.

På motorvägen går det inte att jämföra en litershoj med några år på nacken med en ZX12R eller en Busa, efter 250 km/h är skillnaden stor.

Jag tveksam om inte trådskaparen stötte på en 911 Turbo ingen vanlig Carrera. Jag har kört en hel del 996 och en vanlig Carrera coupe är ganska seg efter 260.
Är din hoj mappad? För i så fall har du väl +25 hk jämfört med min Gixxer. Då är det kanske logiskt att du åker aningen snabbare än 360 Modena då du säkert har en toppfart på dryga 300 medan jag hamnar efter en vanlig Carrera då ryggsäcken verkar paja en hel del trots allt. En turbo hade försvunnit ifrån mig ännu snabbare tror jag. Kan stämma att Porschen höll 286 ärliga, över 300 ärliga tror jag definitivt inte han var.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0