Abrakadabra
Sporthojsnörd
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- WR, TLR
Jag har hört en del som säger att man ska ha kontakt med tanken (sitta dikt an) när man kör och andra som säger att man ska sitta precis ifrån tanken (typ pingisboll mellan). När jag senast pratade med en SMC instruktör så sa han att man skulle kunna få mellan en knytnäve (tennisboll) mellan skrevet och tanken.
Jag har provat lite olika sittställningar och det känns som det går tyngre att svänga då man sitter närmare tanken. Samtidigt behöver man inte åka som en vante fram och tillbaka på sadeln när man gör hårda inbromsningar.
Sitter man längre ifrån tanken så känns det lättare att svänga/styra men man får problem med att hålla i sig när man gör hårda inbromsningar.
Tankpads?
Hur ska man sitta?
Vad är dina erfarenheter?
Jag har provat lite olika sittställningar och det känns som det går tyngre att svänga då man sitter närmare tanken. Samtidigt behöver man inte åka som en vante fram och tillbaka på sadeln när man gör hårda inbromsningar.
Sitter man längre ifrån tanken så känns det lättare att svänga/styra men man får problem med att hålla i sig när man gör hårda inbromsningar.
Tankpads?
Hur ska man sitta?
Vad är dina erfarenheter?