bullysmile
Killing time? time kills you!
Kärringar blir aldrig nöjda!
Utbildningen på vårdsidan har kantrat från båda håll. 50% av folket på SSK programmet är män och 75% av läkarstudenterna kvinnor. ...Du får nog räkna med att en kvinnlig doktor klämmer på dig om du blir sjuk i framtiden. Men det kan väl vara trevligt.
Om 100 år har jorden gårr under i en jete hemsk co2-katastrof.
Jag säger det igen, de kan plugga hur mycket de vill - de har inte en chans.
(tyvärr)
Utbildningen på vårdsidan har kantrat från båda håll. 50% av folket på SSK programmet är män och 75% av läkarstudenterna kvinnor. ...
På läkarprogrammet hade vi föreläsning i genusvetenskap där föreläsaren tog upp sin tes som publicerades i läroboken (hon skrev kapitlet). Den gick i korthet ut på följande:
Kvinnliga SSK föredrog att jobba för manliga läkare då det innebar att de blev bekräftade både professionellt och sexuellt....
Jag reste mig upp och ifrågasatte tesen. Fick sedermera underkänt på hennes tentadel.....
Männen går från högstatusutbildning till... något annat. Varför? Kvinnor har tröttnat på att vara SSK och blir nu läkare, helt i enlighet med den tendens som genomsyrar hela den svenska högskolan.
Ingen aning men de enda jag känner som har högskoleutbildade föräldrar och sedan väljer att inte utbilda sig är alla män. Man kunde ju tänka sig att det skulle vara nydumpade småbarnsmammor som inte orkar kombinera högskola med ensamstående förälder men icke....
Jag tror en del av förklaringen ligger i att manligt dominerade arbetaryrken är betydligt bättre betalda än kvinnodito och hög lön är betydligt viktigare för män. När hörde du fulla kvinnor sist skvallra om vem som har högst lön? Går man däremot på en fest där män inom byggbranchen är så tar det under 10 min innan det diskuteras vem som har högst lön/lökigast traktamente osv....
Jag tror en del av förklaringen ligger i att manligt dominerade arbetaryrken är betydligt bättre betalda än kvinnodito och hög lön är betydligt viktigare för män. När hörde du fulla kvinnor sist skvallra om vem som har högst lön? Går man däremot på en fest där män inom byggbranchen är så tar det under 10 min innan det diskuteras vem som har högst lön/lökigast traktamente osv....
Utbildningen på vårdsidan har kantrat från båda håll. 50% av folket på SSK programmet är män och 75% av läkarstudenterna kvinnor. ...
På läkarprogrammet hade vi föreläsning i genusvetenskap där föreläsaren tog upp sin tes som publicerades i läroboken (hon skrev kapitlet). Den gick i korthet ut på följande:
Kvinnliga SSK föredrog att jobba för manliga läkare då det innebar att de blev bekräftade både professionellt och sexuellt....
Jag reste mig upp och ifrågasatte tesen. Fick sedermera underkänt på hennes tentadel.....
Du kanske skämtar, men i all välmening: sjuksköterska.SSK? Stockholms Sportvagns Klubb?
tycker det är för jävligt med könskvotering överhuvudtaget oavsett vilket håll det än är
Måhända får inte männen längre de bästa jobben när kvinnsen så totalt dominerar som de gör på exempelvis läkarprogrammen. Du får nog räkna med att en kvinnlig doktor klämmer på dig om du blir sjuk i framtiden. Men det kan väl vara trevligt.
Totalt dominerar är väll kanske fel uttryck. De som får bäst betyg på högskola och universitet är mer än ofta de med lägst intagningsbetyg på respektive utbildning, intressant? Mycket. Män har ganska ofta sämre betyg än kvinnorna, då kan man dra slutsatsen att en del män ändå kommer komma in på utbildningarna, och det är sedermera dessa män som kommer få de bästa jobben.
Du kanske skämtar, men i all välmening: sjuksköterska.
eftersom männen ändå får de bästa jobben, tjänar de största pengarna, och betalar mest i skatt.
Ja, så länge rekryteringen sker i bastun över en kall öl...
(internrekrytering )
Styrelsekvotering däremot tycker jag låter toppen!
Du funderar inte på att skriva en magisteruppsats i ämnet? Jisses.Jo - jag skämtade.
Av textens sammanhang om inte annat så kan man ju använda uteslutningsmetoden.
Det jag ville säga var: För aldrig in en obekant/ny förkortning utan att vid första plats den nämns i en text, föra in förklaringen.
Alla är alltså inte bekanta med alla förkortningar. Särskilt inte de förkortningar som är gemensamma för X antal ord.
Som t.ex. ssk.
Svenska Scoter Klubben
Svenska Setter Klubben
Södertälje Sport Klubb
För mig betyder SSK t.ex EN sak, för en annan individ nåt annat osv.
Du funderar inte på att skriva en magisteruppsats i ämnet? Jisses.
Ja säger väll sig själv att det blir män då för bjuder de in en kvinna till en bastu för att diskutera hennes framtid över en kall öl så tar hon det som en sexuell invit och då får hon skadestånd.
Eller Schutzstaffelkompani.Han kunde menat södertäljesk också!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|