Klockringaren
nissenys
Om tattarna på.Postnord fortsätter med halvårslånga mellanlagringar har vi statskupp fortare än en gris hinner blinka
Wish har nog kört lite bjudresor och sidofaktureringar till Postnords upphandligschefernas makars bolag tror jag, med tanke på hur snabbt det gåttFrom kl 18 idag är postmords 75 kronorsavgift på köp från wish borta.
Dock kvarstår den på den andra utomeuropeiska säljsajterna.
Skriver under på det.Om tattarna på.Postnord fortsätter med halvårslånga mellanlagringar har vi statskupp fortare än en gris hinner blinka
Bah... Sex veckors mellanlagring är ju ingentingSEX veckors mellanlagring hos Postnord. Magnifik servicenivå!
Om tattarna på.Postnord fortsätter med halvårslånga mellanlagringar har vi statskupp fortare än en gris hinner blinka
Wish har nog kört lite bjudresor och sidofaktureringar till Postnords upphandligschefernas makars bolag tror jag, med tanke på hur snabbt det gått
Tycker det är kul att det är tyst som i graven från den där postnord-mellanchefen som var inne här och slog sig för bröstet för ett tag sen
Ja, varför skäms ni inte?Hej , hej!
Var det något särskilt du ville ha kommenterat?
Hej , hej!
Var det något särskilt du ville ha kommenterat?
Ja, varför skäms ni inte?
Ja, varför skäms ni inte?
Någon som har klurat ut hur mycket Postnords avgift till Wish blir?
Har inte lyckats hitta något där någon säger summan rakt ut. De säger bara att den blir mindre än nu.
Det nya är ju att den (tulldeklarationen) skall bakas in i priset när du köper varan samt betalar momsen hos Wish.
Sen skall en datafil skickas till Postnord för att där automatiskt behandlas och för detta vill Postnord ha en mindre summa än de tog tidigare (75:- tidigare).
Men hur mycket lägger de på Wish för att göra ingenting* nu efter att de kommit fram till det nya avtalet?
*=Logiskt sett så lär filerna komma till Postnord och sen automatiskt skickas in till Tullverket. Det lär knappast sitta någon Postnord anställd som behandlar filerna manuellt och gör de det så har Postnord helt enkelt för många anställda.
Hur långt är ett snöre, som du måste köpa fast ändå inte få se eller för den delen få?Och jag vet vad avgiften är. Den är lägre än nuvarande 75 kr.
Tja, något har hänt då nära alla paket nu kommer fram och i tid eller med någon rimlig försening på en dag eller så vilket troligen skulle gå att spåra upp och hämta på terminal on det vore bråttom, fantastiskt!
Nästan så man kan tänka sig att välja dom igen när det finns alternativ.
Men, nära Alla paket har fått en liten "transportskada" i storlek "kolla och sticka in handen", då det inte fattats något än (kattmat och olja och en säkerhetsbygel de senaste) så är jag ju inte säker på att det inte är transportskadat men man undrar ju....
Törs man beställa något dyrare med postnord och kunna lita på att det kommer hela vägen utan att trilla ur "transportskadan" i paketet eller ska man fortfarande undvika de?
View attachment 443975
Har fått samma konstiga "transportskada" de senaste gångerna jag beställ fågelfrö.
Inget har fattats men det är kanske ett sätt att få oss att rekommendera paketen?
Postnörd behöver ju betala danskar som inte behöver jobba...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|