Postnords budbärare ljuger och suger!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tur att de paketerar Kina-paketen bra så de håller

SQGhs.gif

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
För några månader sen beställde hustrun klädesplagg från nån websida som såg svensk ut, men leveransen kom från Kina. Tyvärr höll plaggen inte måtten och kvaliteten var inte riktigt OK så de skickades i retur. Betalningen kom åter omedelbums, men kineserna meddelade att de inte tänkte ta emot nåt paket.
För knappt en månad sen dök det upp en avi i brevlådan om att det fanns ett paket att hämta på ICA, men ingen information om vad det var. Hustrun ringde Postnord och fick veta vad det rörde sig om och talade om för dem att hon inte tänkte hämta det. Förrförra veckan kom det en varning om att paketet skulle gå i retur(!) om hon inte hämtade det.

Idag kom lantbrevbäraren med paketet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För några månader sen beställde hustrun klädesplagg från nån websida som såg svensk ut, men leveransen kom från Kina. Tyvärr höll plaggen inte måtten och kvaliteten var inte riktigt OK så de skickades i retur. Betalningen kom åter omedelbums, men kineserna meddelade att de inte tänkte ta emot nåt paket.
För knappt en månad sen dök det upp en avi i brevlådan om att det fanns ett paket att hämta på ICA, men ingen information om vad det var. Hustrun ringde Postnord och fick veta vad det rörde sig om och talade om för dem att hon inte tänkte hämta det. Förrförra veckan kom det en varning om att paketet skulle gå i retur(!) om hon inte hämtade det.

Idag kom lantbrevbäraren med paketet.

Shien eller vad dom heter, ett riktigt sunkföretag som droppshippar riktigt sunkiga kinakläder i alla länder på jorden via hemsidor på det aktuella landets domän?

Dom har fått så mycket skit i media på sistone, men det spelar ingen roll...
Kvinna ser billiga glittriga kläder, kvinna klickar köp....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där händer ju varje gång dom byter ut en maskin på sorteringen, har man otur så har maskinen stått där i 40 år mot en vägg och samlat brev balom sig.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har ett paket på ingående och 16:48 idag kom ett SMS om att jag kunde göra val.
Men min gamla "säkerhetsmobil" duger inte till att göra val och när jag knappar in länken i datorn ca 21:50 kommer
1698785718468.png
Så nu är jag låst hemma från 1700 (bäst var hemma från 1630, dom kommer ibland tidigare)
till
2200
:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla:gnissla

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inslaget i kvällens aktuellt var ganska slående o passar utmärkt i denna tråd.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Avvikande att de åkte fast alltså?

Vaddå ingen ersättning, gör någon av dina anställda det där så åker du och hämtar vad snubben köpt, och levererar det. Samma dag.

Och snubben på filmen ska självklart vara arbetslös omedelbums.

Någon jävla skam skall man ha i kroppen.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Det var inget fel. Det var en avvikelse. Då får man ingen ersättning för inget har ju gått fel.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Har man sönder någon annans egendom så ersätter man det.
Min erfarenhet då jag faktiskt kört paket åt Posten är att om nu något gick sönder så vet man ju inte var i kedjan detta hänt.
Paketen handskas av en mängd glada individer ( man har sett en del )

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Har man sönder någon annans egendom så ersätter man det.
Du får nästan aldrig ersättning för skadad försändelse. Det var packat för dåligt brukar vara standardsvar och du kan dra åt helvete.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Jag tänker inte försvara paketbudets agerande för det var riktigt dumt men försändelsen såg lika manglad ut innan han kastade den så den var nog inte särskilt välpacketerad.
Jag skulle gärna se att PostNord släppte filmer på hur maskinell hantering av försändelser fungerar som ett led i att instruera kunder hur de bör packa för det är nog oftast i den hanteringen saker går sönder.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring