Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tur att de paketerar Kina-paketen bra så de håller
För några månader sen beställde hustrun klädesplagg från nån websida som såg svensk ut, men leveransen kom från Kina. Tyvärr höll plaggen inte måtten och kvaliteten var inte riktigt OK så de skickades i retur. Betalningen kom åter omedelbums, men kineserna meddelade att de inte tänkte ta emot nåt paket.
För knappt en månad sen dök det upp en avi i brevlådan om att det fanns ett paket att hämta på ICA, men ingen information om vad det var. Hustrun ringde Postnord och fick veta vad det rörde sig om och talade om för dem att hon inte tänkte hämta det. Förrförra veckan kom det en varning om att paketet skulle gå i retur(!) om hon inte hämtade det.
Idag kom lantbrevbäraren med paketet.
Påminner mig om när postverket hittade en knippe brev bakom en bänk som legat där i några årtionden. De levererade de som gick.Idag fick jag julkort från min lillebror.View attachment 490508
Se det som ett tidigt julkort.Idag fick jag julkort från min lillebror.View attachment 490508
Det är antagligen något liknande som hänt. Fler än jag har fått dem idag.Påminner mig om när postverket hittade en knippe brev bakom en bänk som legat där i några årtionden. De levererade de som gick.
Julsäsongen närmar sig. Jag gissar att man någonstans har inventerat utrustningen inför julen och hittat en röd brevlåda som inte tömts eller liknande.Idag fick jag julkort från min lillebror.View attachment 490508
Det kanske är ett julkort....Se det som ett tidigt julkort.
Avvikande att de åkte fast alltså?Inslaget i kvällens aktuellt var ganska slående o passar utmärkt i denna tråd.
?Inslaget i kvällens aktuellt var ganska slående o passar utmärkt i denna tråd.
Har man sönder någon annans egendom så ersätter man det.Det var inget fel. Det var en avvikelse. Då får man ingen ersättning för inget har ju gått fel.
Min erfarenhet då jag faktiskt kört paket åt Posten är att om nu något gick sönder så vet man ju inte var i kedjan detta hänt.Har man sönder någon annans egendom så ersätter man det.
Du får nästan aldrig ersättning för skadad försändelse. Det var packat för dåligt brukar vara standardsvar och du kan dra åt helvete.Har man sönder någon annans egendom så ersätter man det.
Jag tänker inte försvara paketbudets agerande för det var riktigt dumt men försändelsen såg lika manglad ut innan han kastade den så den var nog inte särskilt välpacketerad.Inslaget i kvällens aktuellt var ganska slående o passar utmärkt i denna tråd.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|