Postnords budbärare ljuger och suger!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställde 22 nov från Hongkong
Brukar ta 1½ till 2 månader...
Idag 20230102 kom sms om att betala "momsen" 11:01, betalade och hade kvittot 12:38
brukar ta 2 dagar från momsen betald till Postnord ringer om jag är hemma
Men dom, auctmarts har bytt till UPS så jag tog efter betalning och kollade läget, paketspårning
1672679304150.png

Va redan idag !
Och ca 17:30 ringde UPS mannen (skriv alltid in mobilnummer på en adressrad....)
och kollade läget. Och några minuter senare var UPS bilen här. Han ville se kvittot på betald moms, fick se det och så var det bara bära upp kartongerna.
1672679743621.png

Tydligt är att leverantörerna OCKSÅ ibland haft problem med Postnord.
Även om Postnord funkat utan anmärkning för mig de senaste åren.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Intressant.
Men den röda Julpostlådan stod utanför Hemköp Sigbergstorget natten 19 till 20 december...
Borde ju plockats in om sista datum var 15 december tycker jag.
Eller så var det fritt fram julposta senare. Med som synes senare utdelning.
Lådorna plockades in 19/20e. Man kan ju tycka att de borde varit skyltade med datum för att hinna ut innan jul men så kanske det inte var?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lådorna plockades in 19/20e. Man kan ju tycka att de borde varit skyltade med datum för att hinna ut innan jul men så kanske det inte var?

Nej, så har det aldrig varit, Posten går ut i tidningar/TV och ibland i utskick om vilket sista datum är, sedan sitter lådorna ändå uppe och dom gör sitt bästa med det som kommer in försent.

Här i stan kan man åka ut till flygplatsen, dom har en låda på postflygsterinalen, jag tror att om man lämnar innan midnatt så delas det ut dagen därpå ner till stockholm ungefär, längre söderut ett dygn till, men något år postade jag ett julkort där och då hade dom satt en lapp på lådan att vid jultid var det svårt att hålla det.

(det var framme dagen därpå)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Inte de mest serviceinriktade som kör för Postnord alla gånger. Jag beställde hemkörning på ett 120kg paket på pall. När det kom med lastbil, så ringer chauffören upp och säger att han står nere vid vägen och inte kan köra upp på uppfarten (ca 30m allé och sen gårdsplanen). Lite märkligt tyckte jag med tanke på att betongbilar, timmerbil mm kunnat köra upp eller backa. Jag fick intrycket av att han bara ville lasta av på plats vid stora vägen och slippa röra på sig.

Visar sig att han är rädd om sina digitala backspeglar och de tunna kvistarna som hänger ner från ett par björkar, verkade otäcka. Jag erbjöd mig kapa med såg, men det gick inte hem. Så jag sa att jag hjälper till och knuffar gaffeln och paket. Sagt och gjort och det går tungt i snömodden. Chauffören beklagar sig över att han nästan stod på öronen och att han vid tidigare tillfälle halkat omkull. Ja, det är ju vinter och snö och allt går inte att få bort och bättre skor skulle nog hjälpa (men det sa jag inte).

Han frågar också om tomtgränsen som om han hade tänkt lämpa av paketet nere på uppfarten i snöslask och regn. Att Postnord inte har mindre lastbilar (det var enda paketet i hela bilen) eller vanliga backspeglar ska jag väl inte som kund behöva lida för... Köra ut paket i en bil som är så ömtålig att man inte kan använda den... Karln var rejält överviktig, flåsade som om han sprungit maraton och allmänt sur över att det var "besvärligt" att lasta av.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fy fasen så bra postnord är!

Pitney Bowes däremot, dom kan suga hårig getpung med diarre på!

Amazon skickar tydligen med Pitney Bowes, problemet är bara att Pitney Bowes inte finns i Sverige?

En bekant utomlands köpte mig en julklapp på Amazon, som skulle skeppas till mig, min bekante fick ett trackingnummer tillhörande Pitney Bowes och skickade det till mig.

Vi båda följde paketet med spänning till Danmark? och sedan blev det tyst.
Sedan fick avsändaren ett meddelande i torsdags om att dom hade försökt leverera paketet men det hade gått tillbaka till terminal.
Jävligt konstigt då jag hade varit hemma hela dagen och ingen hade heller synts till på övervakningskamerorna.

Nåja tänkte jag, jag ska ju ändå handla på fredag så jag hämtar väl ut det då jag får en avi.
Jag får ingen avi, så jag tänker den kommer på måndag, jag får ingen avi, så jag tänker jag får den på tisdag, får ingen avi....

Vid någon av sökningarna på trackingsidan tycker jag mig ha sett namnet på ett utlämningsställe här i Umeå (en turkkiosk) men när jag söker igen går det inte att få fram det igen????
Nåja jag har hämtat paket där förr, så jag åker dit, kiosken har upphört och fönstren är igentejpade!!!!
Jag frågar i grillkiosken brevid och dom hade stängt för en månad sedan, han trodde att paketen skulle komma till en annan turkkiosk så jag åkte dit.

Han frågade efter AVI'n, jag sa jag har ingen men jag har trackingnummer, han var inte så sugen att söka på det men jag stod på mig så då frågade han vilket bolag och jag svarade Pitney Bowes, då skakade han bara på huvudet och vägrade söka, han hade minsann inget avtal med dom...

Jag åkte hem och ägnade resten av dagen åt att försöka komma i kontakt med Pitney Bowes, Amazon och alla led i kedjan.
Pitney Bowes finns inte i Sverige, det som har funnits har gått upp i ett annat bolag som inte alls har med pakettransporter att göra, så det var dead end.
Deras internationella webbsida var inte heller inriktad på pakettransporter och hade inga kontaktmöjligheter.

Amazon såg ut att vara enda framkomliga vägen, jag pratade med 4 olika via deras chatfunktion, en ringde upp och när inte vi kom någon vart kopplade hon mig vidare till ytterligare en som inte kunde hjälpa mig som blev arg och la på.

Jag gick via webbformuläret och bad Amazon ringa upp igen, och upp ringde en Indier.
Han gjorde precis som alla andra till att börja med, men han knappade i alla fall frenetiskt på ett tangentbord, helt plötsligt säger han "the parcel has a new tracking number, I am not supposed to have it and not supposed to give it to you, write it down"

Det visar sig att paketet bytte trackingnummer/kurir i Danmark, till Norway Post??????
Norway Post har turkkiosken som utlämningsställe!
Paketet finns där men går i retur till Amazon i morgon.

Postnord, allt är förlåtet....

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fy fasen så bra postnord är!

Pitney Bowes däremot, dom kan suga hårig getpung med diarre på!

Amazon skickar tydligen med Pitney Bowes, problemet är bara att Pitney Bowes inte finns i Sverige?

En bekant utomlands köpte mig en julklapp på Amazon, som skulle skeppas till mig, min bekante fick ett trackingnummer tillhörande Pitney Bowes och skickade det till mig.

Vi båda följde paketet med spänning till Danmark? och sedan blev det tyst.
Sedan fick avsändaren ett meddelande i torsdags om att dom hade försökt leverera paketet men det hade gått tillbaka till terminal.
Jävligt konstigt då jag hade varit hemma hela dagen och ingen hade heller synts till på övervakningskamerorna.

Nåja tänkte jag, jag ska ju ändå handla på fredag så jag hämtar väl ut det då jag får en avi.
Jag får ingen avi, så jag tänker den kommer på måndag, jag får ingen avi, så jag tänker jag får den på tisdag, får ingen avi....

Vid någon av sökningarna på trackingsidan tycker jag mig ha sett namnet på ett utlämningsställe här i Umeå (en turkkiosk) men när jag söker igen går det inte att få fram det igen????
Nåja jag har hämtat paket där förr, så jag åker dit, kiosken har upphört och fönstren är igentejpade!!!!
Jag frågar i grillkiosken brevid och dom hade stängt för en månad sedan, han trodde att paketen skulle komma till en annan turkkiosk så jag åkte dit.

Han frågade efter AVI'n, jag sa jag har ingen men jag har trackingnummer, han var inte så sugen att söka på det men jag stod på mig så då frågade han vilket bolag och jag svarade Pitney Bowes, då skakade han bara på huvudet och vägrade söka, han hade minsann inget avtal med dom...

Jag åkte hem och ägnade resten av dagen åt att försöka komma i kontakt med Pitney Bowes, Amazon och alla led i kedjan.
Pitney Bowes finns inte i Sverige, det som har funnits har gått upp i ett annat bolag som inte alls har med pakettransporter att göra, så det var dead end.
Deras internationella webbsida var inte heller inriktad på pakettransporter och hade inga kontaktmöjligheter.

Amazon såg ut att vara enda framkomliga vägen, jag pratade med 4 olika via deras chatfunktion, en ringde upp och när inte vi kom någon vart kopplade hon mig vidare till ytterligare en som inte kunde hjälpa mig som blev arg och la på.

Jag gick via webbformuläret och bad Amazon ringa upp igen, och upp ringde en Indier.
Han gjorde precis som alla andra till att börja med, men han knappade i alla fall frenetiskt på ett tangentbord, helt plötsligt säger han "the parcel has a new tracking number, I am not supposed to have it and not supposed to give it to you, write it down"

Det visar sig att paketet bytte trackingnummer/kurir i Danmark, till Norway Post??????
Norway Post har turkkiosken som utlämningsställe!
Paketet finns där men går i retur till Amazon i morgon.

Postnord, allt är förlåtet....
Har samma upplevelse av pitney bowes??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag åkte tillbaka i dag, beväpnad med ett nytt trackingnummer och ett screenshot där det stod i klartext att paketet låg hos turkkiosken.

jag sa "Paketet fick ett nytt trackingnummer av Norway Post" och försökte ge honom det, han vägrade söka på det då han inte hanterade paket från Norway Post.

Kunden före hade dock hämtat ett paket och hon sa att det var skickat med Bring, så jag provade att säga "Dom skickar med Bring och DHL (som han också är ombud för)"

Äntligen skrev han in trackingnumret i sökrutan på sin dator, och tänka sig det fanns där!!!!

Frågan är, ska jag författa lite mail till Bring och DHL och ifrågasätta deras val av samarbetspartner?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Frågan är, ska jag författa lite mail till Bring och DHL och ifrågasätta deras val av samarbetspartner?
Kan du göra, men tror du att de bryr sig......... de har ett avtal till lägsta kostnad, att servicen suger skiter de i, en o annan kund som inte får sina prylar är ointressant

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan du göra, men tror du att de bryr sig......... de har ett avtal till lägsta kostnad, att servicen suger skiter de i, en o annan kund som inte får sina prylar är ointressant

Ja, jag hade ju tur att jag stod på mig i går, lyckades få det nya trackingnumret och lyckades hämta paketet i dag, för det skulle ju gå i retur i dag.

Fy fan så jävla undermåligt skött av alla aktörer.

Jag har fortfarande inte fått någon avi om att jag har ett paket att hämta, men det kommer väl...

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Postmord varslar 200 inom administration och försäljning, vore det inte bättre att sätta över stackarna på leveranser och paketspårning samt tullhantering.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite kul.
558ffd00aacb88c02f4155aac3148de6.jpg

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fick åka 5 mil idag o hämta mitt levererade paket från post nord, det ringde en dam o frågade om jag hade köpt en dvd o massa skivor.

Ja för fasen så är det tyckte jag, kommer ni hem med paketet?

Nä postnord har lämnat ditt paket hos mej o jag har öppnat det o på kvittot stog ditt namn o nummer.

Jag undrade var bor du, - - - - - - - - -

Goggel mapp, vtf 50 km fel ich.

Någon idé att ens försöka att komma fram till post jävla nord tro.

Tanten var trevlig och ärlig alltid kul att träffa en sådan person.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Åså fortsättning på postnord appen säger detta.

Screenshot_20230211_174606.jpg

Hur lyckas man slarva bort en svarv Chuck på 20 kg?.

Jag har verkligen ingen tur med postnord... ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Åså fortsättning på postnord appen säger detta.

View attachment 480878

Hur lyckas man slarva bort en svarv Chuck på 20 kg?.

Jag har verkligen ingen tur med postnord... ?
20 kilo, då är det risk den sorterats bort av arbetsmiljöskäl ........
Jobbade på Posten Företagspaket ett år från hösten 1993 till våren 1994. Jag har något svagt minne om att av arbetsmiljöskäl var gränsen för Postens utlämningsställen 20 kg. Däremot kunde företagspaket väga mer. Värsta under den här tiden som jag såg på Terminalen vid Östergårdsgatan (Då Posten, idag Bring) var en trälåda på ca 6 x 2 x 2 dm3. Den vägde 60kg.
Vi var rätt nyfikna på innehället . Lådan kördes ut till addressat !

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
20 kilo, då är det risk den sorterats bort av arbetsmiljöskäl ........
Jobbade på Posten Företagspaket ett år från hösten 1993 till våren 1994. Jag har något svagt minne om att av arbetsmiljöskäl var gränsen för Postens utlämningsställen 20 kg. Däremot kunde företagspaket väga mer. Värsta under den här tiden som jag såg på Terminalen vid Östergårdsgatan (Då Posten, idag Bring) var en trälåda på ca 6 x 2 x 2 dm3. Den vägde 60kg.
Vi var rätt nyfikna på innehället . Lådan kördes ut till addressat !

Ett aluminiumstycke, men då var lådan välfylld, eller nästan vilken annan metall som helst.
(med olika fyllnadsgrad på lådan)

Hade det varit uran och lådan hade varit välfylld hade den vägt 400 kg...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag köpte blytackor för att gjuta lite. En sådär 16-17kg i ett väldigt litet paket. När jag hämtade ut på Tempo så frågade de om jag beställt bly.. (de hade gissat och undrat pga vikten).

- Ja... Blev svaret

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag köpte blytackor för att gjuta lite. En sådär 16-17kg i ett väldigt litet paket. När jag hämtade ut på Tempo så frågade de om jag beställt bly.. (de hade gissat och undrat pga vikten).

- Ja... Blev svaret

När jag jobbade på däckverkstad förundrades man varje gång över hur tung en låda med remsor av klistevikter kunde vara, den var ju inte stor...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC