Postnords budbärare ljuger och suger!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Post helvetets jävla eländes!!!!!!!!!!!

Nu fick jag dubbel moms då post helvwts nord anser att trots jag betalat moms i England ändå skall betala avgift och moms igen för att få mina grejor. Bifogade momsinbetalnings numret från England som också står på adresslappen.

Får svar av postnords kundtjänst att det ioss numret är falskt.

Både säljaren i England o Ebay intygar att vat är betald men postjävlanord anser att dom har fel o postjävlanord har rätt.

Kan man dra detta med tullverket på något sätt för nu har fan posten skitit i det blå skåpet på riktigt.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus

Nu fick jag dubbel moms då post helvwts nord anser att trots jag betalat moms i England ändå skall betala avgift och moms igen för att få mina grejor. Bifogade momsinbetalnings numret från England som också står på adresslappen.

Både säljaren i England o Ebay intygar att vat är betald men postjävlanord anser att dom har fel o postjävlanord har rätt.

Kan man dra detta med tullverket på något sätt för nu har fan posten skitit i det blå skåpet på riktigt.
Polisanmälan för utpressning?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
All form av tullverksamhet borde förbjudas globalt.

Under pain of catapult.
vF6e4HyfPUd6Cegzbu_DuSPLVPYBZ3GCr8RRoDawmOA.jpg

Mikael_1150

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
TDM 850 -99, GSX 1100 -84, YZ 250 -79, XT125R

Jäpp,

Jag fick igår delar jag beställt från UK via eBay och exakt samma förfarande
för min del. VAT är betald i UK, men Postnord kör sin egen agenda.

Blir bara så trött (för att uttrycka mig diplomatiskt).

/ Mikael

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ja
Jäpp,

Jag fick igår delar jag beställt från UK via eBay och exakt samma förfarande
för min del. VAT är betald i UK, men Postnord kör sin egen agenda.

Blir bara så trött (för att uttrycka mig diplomatiskt).

/ Mikael
Jag köpte en sits till racekutsen från England i mellandagarna. 15£ inkl vat o frakt.
Fick brev från posten förra veckan att anmäla dem som ombud hos tullen.
I tisdags låg sitsen i brevlådan. Inga avgifter.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Gjorde en beställning på ett par tusen från Amazon. Paketet skickades från Tyskland och kom till Sverige efter bara någon dag. Kunde följa paketets väg via appen.
Erbjudande om hemleverans mellan 1700 och 2200 igår.
Finemang!
1700 kom och gick.
2155 plingar det till i appen att paketet håller på att köras ut.
Blir nog svårt för dem att hinna hit från postcentralen på 5 minuter.
Nåja jag väntar.
Klockan 2400 ger jag upp och lägger mej.
Idag ringde jag deras kundtjänst och frågar vart paketet är.
Tydligen kan de se mer i sitt system än vad jag kan se i appen. Killen på kundtjänsten: "Ehhh, tyvärr ditt paket är borta! Jag lägger in ett ärende om det här."

Jahapp. Hoppas verkligen de ersätter fulla värdet om de nu inte lyckas hitta det.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ja
Jag köpte en sits till racekutsen från England i mellandagarna. 15£ inkl vat o frakt.
Fick brev från posten förra veckan att anmäla dem som ombud hos tullen.
I tisdags låg sitsen i brevlådan. Inga avgifter.
Bra, det går lite knackigt för dom efter Brexit och pandemin. Hjälpa på plats lixom.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I fredags beställde jag hämtning av paket men ingen brevbärare dök upp för att hämta paket. Så jag mailade och klagade plus att jag beställde ny hämtning till måndagen och då kom dom och hämtade paket.
Så igår, onsdag då kommer brevbäraren igen för att hämta paket utan att jag beställt någon hämtning. :va
Hon var lika förvånad som mig och förklarade att dom ringt henne och sagt att jag skulle ha hämtning.

I fredags var det den 4e, i onsdags den 9e. Den enda förklaringen jag ser är att dom har någon blind höna där som inte ser skillnaden på en 4a och en 9a. Samtidigt borde det ju inte ens göras manuellt utan automatiskt. Bara det att någon central ska ringa brevbäraren och muntligt säga vem som ska ha hämtning känns ju som hämtat från 80-talet. Skulle ju inte förvåna mig om någon suttit där med papper och penna också och ritat en 4a som såg ut som en 9a.

Jag har bra brevbärare så sett, men någonstans högre upp verkar det ju amatörmässigt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har bra brevbärare så sett, men någonstans högre upp verkar det ju amatörmässigt.
Väntar paket från Hongkong (HK). Enligt posten ligger det hos tullen.
Och enligt 17track.net så släpptes det av tullen den 23 april !
Postens Portal Paketspårning,slutar med show Digital Slip,
17 Track börjar med Delivery informastion
1650871000515.png
1650871120065.png

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
23 april, lördag kväll, vad och nu är det måndag morgon och du är besviken för att du inte fått ditt paket ännu?
Nej jag är inte besviken. Helt OK.
Det jag reagerar över är att Postnord påstår 25 april strax efter klockan 0900 att paketet ligger hos tullen "The shipment item is in custom clearance", samma nu kl 1056 25april
medan 17track.net vet att det släpptes från tullen den 23 april !
Jag instämmer med Two stroke man
Jag har ockå bra brevbärare och paketutkörare, men högre upp är det ju amatörmässigt !

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Inget ovanligt alls med PostNords tracking. Jag har haft fler än ett paket från USA under denna vinter som levererats samtidigt som det fortfarande står att paketet ligger hos tullen. Positiva överraskningar, naturligtvis, men ytterligare en sak hos PostNord som inte verkar fungera…

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag har fått dubbla postnord-problem som gett mig huvudvärk.

Först var det ett paket där jag betalat moms, som posten ändå kräver moms och administrationsavgift på. Vad jag kan läsa mig till så går det inte att få ersättning för administrationsavgiften, tämligen tröttsamt när paketet är värt en hundring och avgiften är lika stor.

Jag hade också ett större paket som kom från utlandet. Posten skulle göra en leverans hem till mig, men eftersom de glömde paketet på terminalen blev det inte någon leverans.
För att göra omleverans behöver de få tag på mig, men istället för att lämna en lapp i brevlådan försöker de nå mig via (en helt felaktig) mailadress som säljaren angivit. Således skickar postnord tillbaka paketet till utlandet.
Pratade med en kollega om detta, som hade varit med om precis samma sak. En släkting som bodde i USA hade skickat ett paket, posten hade misslyckats att leverera men inte lämnat någon avi, således gick paketet tillbaka till USA.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min fru blev lite förvånad för nån vecka sen när hon fick meddelande från Instabox att de hade levererat ut hennes försändelse. Vitsen med dem är ju att det ska gå att hämta paket när man själv har lust. Denna gång var paketet något för stort för deras lådor så det kom en bil hem till oss med det och jag råkade vara hemma.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inget ovanligt alls med PostNords tracking. Jag har haft fler än ett paket från USA under denna vinter som levererats samtidigt som det fortfarande står att paketet ligger hos tullen. Positiva överraskningar, naturligtvis, men ytterligare en sak hos PostNord som inte verkar fungera…
Fast jag ser inte det positiva med att det står att paketet sitter fast så man måste ringa och jaga någon som kan gå och söka paketet, när det i själva verket är under utkörning.

Jag vill veta var paketet är, på riktigt, med några meters felmarginal.
Paketet scannas ju in och ut på alla platser det besöker.
Det är 2022, det kan inte vara omöjligt att följa paketet i realtid, scannas det in att det ligger i bosses utkörningsbil och dom har tracking på utkörningsbilen så är ju saken biff.

Folk har ju skickat Apple Airtags runt hela jorden och följt dom på resan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast jag ser inte det positiva med att det står att paketet sitter fast så man måste ringa och jaga någon som kan gå och söka paketet, när det i själva verket är under utkörning.

Jag vill veta var paketet är, på riktigt, med några meters felmarginal.
Paketet scannas ju in och ut på alla platser det besöker.
Det är 2022, det kan inte vara omöjligt att följa paketet i realtid, scannas det in att det ligger i bosses utkörningsbil och dom har tracking på utkörningsbilen så är ju saken biff.

Folk har ju skickat Apple Airtags runt hela jorden och följt dom på resan.
Anledningen att man inte har så exakt paketspårning är nog postrån.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Anledningen att man inte har så exakt paketspårning är nog postrån.
Det tror jag inte en sekund på, men okej, man kan väl ha fördröjning, eller sluta spåra när det är lastat för utkörning och har lämnat terminalen, men fram till dess ska det vara i realtid.

Det ska fan fungera, det fungerar bättre i U-länder än i Sverige

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det tror jag inte en sekund på, men okej, man kan väl ha fördröjning, eller sluta spåra när det är lastat för utkörning och har lämnat terminalen, men fram till dess ska det vara i realtid.

Det ska fan fungera, det fungerar bättre i U-länder än i Sverige
Ja, att veta generell status på paketen tycker man ju PostNord borde kunna lösa iaf. De verkar ha mycket skiti sina system.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati