Old Badger
SportHojsentusiast
Det var nog bara en sommarjobbare som du stötte på. Snart är det som vanligt igen
Japp, nu är det som vanligt igen...
Min "nya" hoj skulle levereras av Postnord (neeeeeejjj!).
Upphämtning på firman i grannstaden tisdag 11.00 (de skrev 14.40 i protokollet, troligen för att slippa göra mer den dagen).
Leverans utlovad "före 18.00". Givetvis ingen leverans.
Onsdag, då hade den minsann registrerats i Luleå 05.53. På nätet kunde utläsas "Leverans före 18.00". Givetvis ingen leverans.
Torsdag, jag kontaktar försäljaren och säger att om inte hojen kommer idag får affären gå tillbaka. Han kontaktar i sin tur Postnord som "inte får lämna ut numret till den lokala terminalen". Efter diverse hot, trixande, ve och förbannelser kommer han fram och då säger killen att de inte kan köra ut den under torsdagen heller. Men om kunden vill hämta den så går det ju bra...
Det är detta som Postnord har satt i system; nämligen att inte leverera vid adress eftersom det tar för lång tid. Därför kör de bara förbi så att GPS-en skall registrera att de "varit på adressen" och åker sedan till terminalen och lastar av hela klabbet och säger sedan att de "försökt leverera men ej svar". Två gånger tidigare har jag alltså suttit hemma och sett hur de passerat på gatan och sedan får jag meddelande om att de "försökt leverera". Alternativt så skiter de ens i att åka ut och förhalar allting istället överallt där de kan.
Svinaktigt. Bojkotta eländet.
Jag försöker bojkotta mitt "utlämningsställe" genom att, om möjligt, se till att paketet väger mer än 20 kg. Då slipper jag bli förödmjukad där i alla fall...
Nu var Postnörd förbi förra onsdagen men att lämna lapp i lådan görs inte längre så därför hämtades paketet i dag på Framnäsvägen 1 i Sötälje...