Postnords budbärare ljuger och suger!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det var nog bara en sommarjobbare som du stötte på. Snart är det som vanligt igen

Japp, nu är det som vanligt igen... :mad:

Min "nya" hoj skulle levereras av Postnord (neeeeeejjj!).

Upphämtning på firman i grannstaden tisdag 11.00 (de skrev 14.40 i protokollet, troligen för att slippa göra mer den dagen).
Leverans utlovad "före 18.00". Givetvis ingen leverans.

Onsdag, då hade den minsann registrerats i Luleå 05.53. På nätet kunde utläsas "Leverans före 18.00". Givetvis ingen leverans.

Torsdag, jag kontaktar försäljaren och säger att om inte hojen kommer idag får affären gå tillbaka. Han kontaktar i sin tur Postnord som "inte får lämna ut numret till den lokala terminalen". Efter diverse hot, trixande, ve och förbannelser kommer han fram och då säger killen att de inte kan köra ut den under torsdagen heller. Men om kunden vill hämta den så går det ju bra...

Det är detta som Postnord har satt i system; nämligen att inte leverera vid adress eftersom det tar för lång tid. Därför kör de bara förbi så att GPS-en skall registrera att de "varit på adressen" och åker sedan till terminalen och lastar av hela klabbet och säger sedan att de "försökt leverera men ej svar". Två gånger tidigare har jag alltså suttit hemma och sett hur de passerat på gatan och sedan får jag meddelande om att de "försökt leverera". Alternativt så skiter de ens i att åka ut och förhalar allting istället överallt där de kan.

Svinaktigt. Bojkotta eländet.:mad:

Jag försöker bojkotta mitt "utlämningsställe" genom att, om möjligt, se till att paketet väger mer än 20 kg. Då slipper jag bli förödmjukad där i alla fall...
Nu var Postnörd förbi förra onsdagen men att lämna lapp i lådan görs inte längre så därför hämtades paketet i dag på Framnäsvägen 1 i Sötälje...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-slog-ner-bilist-pa-e6-surrealistiskt

I rusningstrafiken på E6 utanför Kungälv blir medtrafikanter vittne till hur en lastbil från Postnord försöker blockerade ett flertal bilister från att passera honom.
Ett vittne berättar för Aftonbladet att flera bilister som nästan prejas ändå lyckades att ta sig förbi. Sedan kommer en mindre Renault.
– Just den här bilisten i Renaulten riktade han in sig på, jag vet inte varför men upplevde det som oprovocerat, säger vittnet.
– Det var ingen händelse innan utan han i bilen kommer bara ikapp.
Händelsen filmades och på bilderna syns hur lastbilschauffören först blockerade renaultens försök att köra förbi, både på in- och utsidan. Till slut körde Postnord-chauffören tvärs över flera filer och tvingade föraren av renaulten att stanna vid mitträcket på motorvägen.

Därefter syns lastbilschauffören hoppa ur förarhytten samtidigt som Renault-föraren öppnade sin bildörr. Postnordföraren knuffade därefter bildörren mot bilisten och ställde sig sedan nära den andre mannen.
Plötsligt slår lastbilschauffören bilisten flera gånger i ansiktet.
– Han gick ner för räkning killen i renaulten, säger ett vittne.
– Helt surrealistiskt var det. Han kan inte få gå lös så som han tappade det, han blev helt galen.

:va

Kanske inte ska klandra Postnord för vad en enskild förare gjort, men det förbättrar ju knappast företagets anseende dessa dagar om man säger så.

Vore intressant att höra vad som föregick i förarens huvud ovan? Varför han inte kunde hålla huvudet kallt. Det är ju nästan lite Falling Down känsla med Michael Douglas om ni sett den över det hela. Tappa besinningen på det viset. Sjukt!

Min erfarenhet är annars att budbärarna ofta påstår sig ha försökt leverera hem till en när man har varit tillgänglig hela dagen utan att ha hört porttelefonen ringa en enda gång. I själva verket har de troligtvis kört till utlämningsstället direkt och sedan postat hämtningsavin till en som dyker upp någon dag senare eller i bästa fall fått ett sms att paketet finns att hämta.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aAe17/postnord-chauffor-slog-ner-bilist-pa-e6-surrealistiskt

Kanske inte ska klandra Postnord för vad en enskild förare gjort, men det förbättrar ju knappast företagets anseende dessa dagar om man säger så.

Vore intressant att höra vad som föregick i förarens huvud ovan? Varför han inte kunde hålla huvudet kallt. Det är ju nästan lite Falling Down känsla med Michael Douglas om ni sett den över det hela. Tappa besinningen på det viset. Sjukt!

Min erfarenhet är annars att budbärarna ofta påstår sig ha försökt leverera hem till en när man har varit tillgänglig hela dagen utan att ha hört porttelefonen ringa en enda gång. I själva verket har de troligtvis kört till utlämningsstället direkt och sedan postat hämtningsavin till en som dyker upp någon dag senare eller i bästa fall fått ett sms att paketet finns att hämta.

Jisses... Den killen kunde behöva en kurs i anger management... :näsblod

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Äsch då, det är bara PostNord som diversifierar sitt tjänsteutbud. De behöver ju styra upp ekonomin.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han kanske bara försökte leverera ett paket till snubben och var tvungen att preja han av vägen för att kunna göra det.....:crash

Haha ja så är det säkert.
Kul att se folk som ger allt på jobbet, är serviceinriktade och har fokus på kunden.

Grabben ska fan ha medalj!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Postnord borde lära sig av Bring. Väntade ett paket som skulle köras ut, fick en leveranstid (obs en TID på timmen när) när paketbilen skulle vara framme men givetvis var man inte hemma då. På nätet kunde jag då ange en annan kontaktperson som kunde ta emot, dock ingen annan adress. Så en pensionärsgrannes namn skrevs in. Hörde ingenting den dagen och tänkte att man säkert gjort "en Postnord" men väl hemma på kvällen fann jag paketet ståendes utanför farstukvisten. Enl grannen hade bilen dykt upp på klockslaget och chauffören hade ringt grannen fem min före ankomst...

Något för Postnord att ta efter, det borde inte vara så jävla svårt...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Postnord borde lära sig av Bring. Väntade ett paket som skulle köras ut, fick en leveranstid (obs en TID på timmen när) när paketbilen skulle vara framme men givetvis var man inte hemma då. På nätet kunde jag då ange en annan kontaktperson som kunde ta emot, dock ingen annan adress. Så en pensionärsgrannes namn skrevs in. Hörde ingenting den dagen och tänkte att man säkert gjort "en Postnord" men väl hemma på kvällen fann jag paketet ståendes utanför farstukvisten. Enl grannen hade bilen dykt upp på klockslaget och chauffören hade ringt grannen fem min före ankomst...

Något för Postnord att ta efter, det borde inte vara så djävla svårt...

Det är det enligt damen på Framnäsvägen i Sötälje när jag senast hämtade mitt paket och hade ett dylikt förslag.

"Det går inte att göra så..."

Nåväl med paket över 20 kg slipper jag använda byn utlämningsställe och det kan vara värt en resa till Sötälje! :tummenupp

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
PN ringde för att kolla om jag var hemma. Kom överens om en tidpunkt då paketet skulle levereras. PN dök upp på den överenskomna tidpunkten. Skitbra.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg denna annons från PostNord idag...

Postnord_annons.jpg

De är stolta över att 86% av folket på landet, som har lantbrevbärare, är nöjda med PostNords service. År 2015 skall väl tilläggas :tungan
Att ha 14 % av kunderna är missnöjda är de helt ok med.
Om jag hade ett företag där 14 % av mina kunder var missnöjda skulle jag verkligen skämmas.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har sett samma sak här i stan. Fast på den tiden de fortfarande körde gula bilar (nog till och med något tiotal år sedan). En lastbil som glömt att stänga dörrarna bak när den körde ut från postterminalen. Resultatet blev någon handfull med burar som trillade ut på en av stadens mest trafikerade gator, och en lastbilschaufför som fick springa och plocka upp paket och brev.

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
Klockan 11:34 idag försökte de lämna en ljuddämpare hemma hos mig.
I kväll ska jag vittja övervakningskamerorna för se om bilen var blå eller målad i osynlig färg.

Litenochklen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jun 2015
Hoj
En gammal vän.
Klockan 11:34 idag försökte de lämna en ljuddämpare hemma hos mig.
I kväll ska jag vittja övervakningskamerorna för se om bilen var blå eller målad i osynlig färg.

Bilen var gul och syntes tydligt.
I morgon efter jobbet får jag åka till den lokala handlaren och hämta paketet.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring