Kan berätta om min senaste erfarenhet av postnord.
Skickar iväg ett paket med mina nyrenoverade sidolister till min Chevrolet till en firma för ny ytbehandling .
Finns inga nya att köpa eller begagnade att få tag i, så man kan säga att dom är ovärderliga.
Skickar iväg dom och tänker inte mer på de. Sen efter ca en månad får jag en avi att jag har ett paket att lösa ut för 110 kr. Funderar på va de kan va. Blir rätt besviken när jag ser att det är listerna som kommit tillbaka pga att mottagaren inte löst ut paketet.
Ringer till företaget o frågar varför dom inte hämtat ut grejerna jag skickat.
Dom säger att dom inte fått nån avi om att paketet kommit till dom.
Jag åker till postnord för att reklamera, o damen som jobbar där säger att det kan du inte göra här. De får du göra på nätet eller ringa till kundtjänst.
Men hon spårar på sändningsnumret och säger att dom ringt företaget om utsändning av paketet ( hade inte angivit något nummer eller betalat för hemleverans av paketet, utan endast för brevavi ) så hon skyllde på företaget som skulle ha leveransen.
Hon kunde se om de gick skicka iväg det på gamla sändningsnumret så slapp jag reklamera och läggs ut för en ny leverans ca 360 kr.
Går de bara iväg är de ingen fara säger hon.
De gör de. Men fastnar på en postcentral i Örebro.
Spårar jag det står de bara Örebro försändelsen påväg. Uppdaterar de dagligen i en vecka tills de slutar att uppdatera.
Då ringer jag kundtjänst och efterlyser paketet , han undrar vart jag vill skicka paketet om dom hittar det. Såklart Till företaget det är påväg till säger jag.
De går några dagar och jag får mail från en kvinna som hittar de tillslut.
Då var lappen med kollinr borta skrev hon. Och efter yttligare några dagar får jag sms av postnord att jag kan hämta ut mitt paket.
Så nu efter ca 2 månader står jag på ruta ett igen. Har mitt paket hemma