Min erfarenhet av posten är att det mesta slinker igenom från Asien nu mera. Mina bromsskiva från Asien trillade rakt igenom och kom på 1,5 vecka.
Sedan har jag lämnat in skriftligt tillstånd att postning får dumpa leveranser hemma utan att dom behöver påskrivet o det funkar kanon. Dock har vi lantbrevbärare som man känner mera personligt..
Tror de flesta är nöjda med sin lantbrevbärare, problemen verkar vara överallt annars i postverkets kedja.
Nu blir jag väl iofs lite annorlunda behandlad eftersom jag har firma också. Sist jag fick paket var jag inte hemma och får ett telefonsamtal:
- Hej! Det är brevbäraren.
- Oj, jag är inte hemma nu.
- Ja, jag såg det men jag lämnade precis ett paket på din bro och ställde en hink över det.
Ute på landet finns det fortfarande hopp för mänskligheten.
Även de andra firmorna har blivit bra. Första året efter att jag flyttade till vad som innan var min sommarstuga funkade det betydligt sämre. Då sket dom i att leverera företagspaket enligt någon logik om att det ju var ett bostadshus. Trots att adressen var till firman.
DHL får jag ofta leveranser från på pall. Även om jag råkar missa aviseringen så lastar han av och ringer upp igen och meddelar:
-Hej! Jag lämnade av en pall hos dig, jag ställde den där framför bodan där du brukar vilja ha den.
Någon gång har jag missat telefonsamtalet och bara hört nåt på gården och gått ut för att se honom i full färd med att lasta av någon pall.
Värre har det varit när jag bott i större städer där har dom struntat i att leverera brev till firman för att firmanamnet inte stått på lådan. Ungefär som att Postverket inte har register över adressen till min firma.
Men här jag bor nu skulle jag kunna ta bort både nummer och namn på postlådan och även grannarnas lådor, brevbäraren skulle troligen ändå slänga allt i rätt lådor.