GreenDragon
Ny medlem
MT-09, Arrow helsystem, DNA luftfilter och ECUnleashed mapp, original drevning.
1:an & 2:an nästan för lätt!
3:an om man håller lite högre varv!
1:an & 2:an nästan för lätt!
3:an om man håller lite högre varv!
Vad kör ni med för bränsle egentligen Haft z400j,cbr600f,cbr900rr,sp1,cbr1000rr -04,fz1sa,cbr1000rr -08,cb1000r,fz1n,gsxr1000 k9,xt600e,wr250r och åker nu omkring på en Tenere 660 -08. Ingen av nämnda hojar wheelade på 3an vid gaspådrag. Fireblade -08 och gsxr k9 gjorde nog det vid gaspådrag i fart på 2an. Övriga krävde antingen att man släppte av på gasen och gav fullt igen på 2an,körde på 1an eller helt enkelt gav upp(z400j -82).
Absolut, om jag kommer ur en kurva och "medstyr" eller gör en "pick-up" samtidigt som jag vrider stumt hjälper det till att lyfta framhjulet, så är det. Men med tanke på vår intressanta och viktiga diskussion var jag tvungen att plocka ut enduron för att testa, kommer att redigera mitt första inlägg i vetenskapens namn och enligt min personliga definitionJa men frågan var ju om dom powerwheelar utan ryck eller juckande med gasen etc. Sen så har du väl hjuldiametern till hjälp när du kommer ut ur en kurva i hög fart då den "växlar på" på ett annat sätt när du rätar upp?
Nej, inte ens på ettan! (F800R)
Inte många hojar som powerwheelar i trean original på en rak och slät väg. Literhojar går att plocka upp på trean med koppling, eller över guppiga vägar, ståendes osv osv.
Superduke 1290 kan jag tänka mig wheelar i trean utan koppling eller av/på, utan vanlig gas bara. Körde en 1190 adventure och det är faktiskt den första hojen jag kände reste på trean utan att försöka. Har kört CBR 1000 -10, ägt 1098S och provkört en mängd andra riktigt starka hojar... trean funkar enbart med koppling på dessa hojar! Inte jättelätt med kopplingen heller.
Då går den rätt bra. De Xt jag kört med liknande mods har inte powerwheelat på 2:an.Xt660x, öppen luftburk, leo vince, resten orginal. Reser sig på 1an, 2an och om jag växlar snabbt och aggressivt när framhjulet går ner så studsar den upp i trean. Annars måste jag stå osv för att den ska upp i trean.
Ja men frågan var ju om dom powerwheelar utan ryck eller juckande med gasen etc. Sen så har du väl hjuldiametern till hjälp när du kommer ut ur en kurva i hög fart då den "växlar på" på ett annat sätt när du rätar upp?
1an Ja
2an Ja
3an Ja
4an Ja
5an Ja
6an Vet inte men går nog med lite hjälp , går nog nära 300 ärliga vid 8000 där man bör ligga .
98 oktan och sportfilter
+ 1 fram - 3 bak .
M
Men vars e' brudarna? Wheelar inte ni..?
Någon som hade gasrest i 1an och 2an med sin zx6r -97, min zx7r gasreste då fan inte utan skjuts.
= Vi är för feta
Kör på med kopplingen, de är en bra vanaJag har börjat fått en dålig (läs jäätte bra) vana med att koppla upp min fz1 på 3an, istället för att bara gasa upp den vilket även fungerar.. Är detta enbart misshandel av kopplingen som jag håller på med eller är det egentligen bara 100%njutning? En koppling är ju såklart slitagedelar men hur mycket spöar jag den egentligen i onödan? Ljudet efter att man dumpat till kopplingen är ju oslagbart så har svårt att se jag kommer sluta med det dock..
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |