Powerwheelies: Vilka hojar?

sandstream

Guest
Zeb_Macahan skrev:
Är det inte bättre att du nöter lite med din 750. Kan du inte PW med den så är du absolut inte redo för en litermaskin. Hur länge har du kört hoj/hur många mil?//jaG

Har kört sen 95 och hade då en R1100 i två år sen vart det ett break (barnavling) tills i våras. Vet inte hur många mil det blivit men du är nog inne på rätt spår att jag bör nöta på med den hoj jag har ett tag till.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:tummenupp

Sen ser du till att komma å möta oss på banorna i sommar så får du använda hojen till vad den är till för. 750n är den ultimata banhojen :fakta

//jaG

sandstream71 skrev:
Har kört sen 95 och hade då en R1100 i två år sen vart det ett break (barnavling) tills i våras. Vet inte hur många mil det blivit men du är nog inne på rätt spår att jag bör nöta på med den hoj jag har ett tag till.

sandstream

Guest
Zeb_Macahan skrev:
:tummenupp

Sen ser du till att komma å möta oss på banorna i sommar så får du använda hojen till vad den är till för. 750n är den ultimata banhojen :fakta

//jaG

Tell me when and where! :tummenupp

acce

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098
sandstream71 skrev:
Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.

(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)

Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.

Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
du har tillräkligt med power :)
vill du inte slita på kopplingen eller vad? :confused:

sandstream

Guest
acce skrev:
du har tillräkligt med power :)
vill du inte slita på kopplingen eller vad? :confused:

Är för feg för att använda kopplingen, provade ett tag men den bara får i väg med ett helt okontrollerat ryck = läskigt!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år