gixxy skrev:Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag![]()
![]()
![]()
Ställ dig en dag på strippen och sen vill du garanterat förlänga bakaxeln för att få ner det där eländiga framhjulet. (eller så kan man vara mer försiktig med koplingen och gasen men det är inte lika kulsandstream71 skrev:Tack för tipsen och det är nog som en del av er påpekar skit bakom styret men det vet jag redan![]()
Tipsen om twinar var intressant, gillar ljudet från dem så man kanske skulle ta och asa sig iväg och testa.
Nån undrade om jag köpt hojen för att göra powerwheelies och så var det självklart inte. Tyvärr så hade jag en GSX-R1100 -92 i mitten av 90-talet och dess storlek och tyngd gjorde att jag valde en 750 istället, gjordes i en hast kan jag tillägga. Så här i efterhand kanske jag skulle ha lugnat ha begäret och valt en R1000 istället![]()
acura skrev:Om din hoj inte gör powerwheelies så är nog felet skit bakom styret.
gixxy skrev:Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag![]()
![]()
![]()
sandstream71 skrev:Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.
(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)
Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.
Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
UrbanTiger skrev:Om du inte tankat diesel så borde det funka![]()
sandstream71 skrev:Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.
(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)
Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.
Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
-PLM- skrev:Vaknade du sen eller?
R1:an som alla newbies höjer till skyarna som wheeliehoj går definitivt inte upp på tvåan på ren gas, inte de gixxer 750 -98 jag kört heller, knappt på ettan vad jag minns!?
Vill inte vara otrevlig, men varför överdriva? on/off metoden är inte samma sak som powerwheelies.
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X