gixxy skrev:Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag
Ställ dig en dag på strippen och sen vill du garanterat förlänga bakaxeln för att få ner det där eländiga framhjulet. (eller så kan man vara mer försiktig med koplingen och gasen men det är inte lika kul ) fick powerwheelis med min gamla CBR600 -99, det handlar ju om hur mycket gas man ger och hur fort man ger den, dagens hojar är så pass pigga på gasen att det inte är något problem. om det är det du är ute efter kan du ju testa å dreva ner lite innan du byter hoj.sandstream71 skrev:Tack för tipsen och det är nog som en del av er påpekar skit bakom styret men det vet jag redan
Tipsen om twinar var intressant, gillar ljudet från dem så man kanske skulle ta och asa sig iväg och testa.
Nån undrade om jag köpt hojen för att göra powerwheelies och så var det självklart inte. Tyvärr så hade jag en GSX-R1100 -92 i mitten av 90-talet och dess storlek och tyngd gjorde att jag valde en 750 istället, gjordes i en hast kan jag tillägga. Så här i efterhand kanske jag skulle ha lugnat ha begäret och valt en R1000 istället
acura skrev:Om din hoj inte gör powerwheelies så är nog felet skit bakom styret.
gixxy skrev:Min gixxer -98 reser sig med gaspådrag med 1an-2an växel . det måste väl din åxå göra????lr vrider du på fel handtag
sandstream71 skrev:Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.
(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)
Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.
Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
UrbanTiger skrev:Om du inte tankat diesel så borde det funka
sandstream71 skrev:Har sökt och läst en del trådar om hojar som kan göra powerwheelies och R1:an samt GSX-R1000 nämnas ofta.
(Bara för att det inte ska bli några missförstånd så är min definition av en powerwheelie att hojen reser sig enbart genom att man vrider på gasen, alltså inget duttande på och av.)
Är R1:an och R1000 de enda eller finns det fler? Tänker på Bladen, ZX10 tex.
Är lite frustrerad på min egen hoj så jag vill gärna ha lite input inför ett eventuellt byte av hoj.
-PLM- skrev:Vaknade du sen eller?
R1:an som alla newbies höjer till skyarna som wheeliehoj går definitivt inte upp på tvåan på ren gas, inte de gixxer 750 -98 jag kört heller, knappt på ettan vad jag minns!?
Vill inte vara otrevlig, men varför överdriva? on/off metoden är inte samma sak som powerwheelies.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |