Prejad av bilist!!!

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
I torsdasgs va jag i 08 land igen med bredtransport och följebilar. En bil ligger före och en efter mig. Den som ligger efter mig blokerar andra fordon för att dom inte ska köra om oss.
Det kommer en motard som smiter förbi och ligger jämte min trailer. Han visar hur duktig han är på slangen och utrymmet blir mindre på vägen. Jag måste gå närmare honom för att få plats. motarden vill inte flytta sig utan börjar tuta och visa finger, då stannar jag. Frågar vad fan han håller på med. Kaxig som han va sade att så här kör motarder i 08 land.

Jag skruvar av hans framdäck efter en lång pratstund och slänger det i lastbilen och säger att så gör vi i GBG när folk inte lyssnar eller visar respekt i trafiken.

Jag tror inte han kommer göra om det igen när han har skaffat ett nytt framdäck.
Det påminner mig om när jag var i Stockholm igår med min trampcykel och jag blev omkörd av en Boeing 747. Jag stannade flygplanet och efter en lång pratstund med piloten plockade jag loss motorerna och lade dem på pakethållaren. Jag tror inte piloten kommer att göra om det när han har fått nya motorer.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Lol! Det här blir bara bizarrare och bizarrare!
Ni ligger alltså och blockerar hela vägen för att hindra andra att köra om (av någon mystisk anledning).
En hoj kör om er.
Du blir sur och lyckas på något sätt få honom att stanna.
Du skäller sedan ut honom och meckar med hans hoj i en 25minuter, kränger av framdäcket och stjäl det utan att han protesterar eller ringer snuten!?!?

Säg att du trollar nu! XD

http://www.polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Specialkompetenser/Vagtransportledare/

Att köra om en vägtransportledare kan leda till körkortsindraging.

Det klassas på samma nivå som att inte följa polismans tecken

Toby_Wan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Hoj
Triumph Speed Four 2007
jagad av rattfyllo på uppkörningen.

På min uppkörning för MC var jag med om något lite läskigt. På väg ut ur Vänersborg på väg tillbaks till trafikplatsen ser jag i backspegeln hur en vit Ford Fikus pressar sig förbi uppkörningsledaren (som ju ligger lite till höger för att se bromsarbetet på mig) så att han får väja och är ända ute på gruskanten med sin stora BMW. 3 sekunder senare hör jag i hörsnäckan "öööh. passa dig nu för gubben bakom dig är ganska så onykter!"

Följande 200 meter ligger han så nära att jag bara ser bil i backspeglarna och jag är fortfarande överraskad över att jag inte blev påkörd, vi snackar en halvmeter bakom mig. Vad gör man nu på uppkörningen då? Jag håller hastighetsgränsen slaviskt tills påfarten till motortrafikleden som är en tightande kurva. I den kurvan ser jag i backspegeln hur gubben vajar så han skrapar kofångaren i avbärarräcket, nu på det "betryggande" avstånde 2 meter bakom min regplåt. När det väl blir tvåfiligt håller jag vääääääääl till höger och håller 70 trots hundra och tvåfiligt. Ändå är han inte mer än några decimeter ifrån mig när han sular om på fulla varv och försvinner.

Men uppkörningen klarade jag :yoparty

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
http://www.polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Specialkompetenser/Vagtransportledare/

Att köra om en vägtransportledare kan leda till körkortsindraging.

Det klassas på samma nivå som att inte följa polismans tecken

Att köra om en vägtransportledare är INTE samma sak som att inte följa polismans tecken. Att inte följa en vägtransportledares tecken ÄR samma sak som att inte följa polismans tecken. Det är väldig stor stor skillad mellan dom två sakerna.

Sedan framgick det inte av sagan att det var en vägtransportledare inblandad. (vägtransportledare är ett speciellt förordnande, det står vägtransportledare på bilen INTE bredlast och det är inte samma sak).
Om det var en vägtransportledare med så blir historien ÄNNU otroligare. Vägtransportledaren (lyder under polisen) godkände alltså att man stannade en vägtransport för att frihetsberöva en person medans man stal hans framdäck och blockerade en genomfartsled i Stockholm!?!?!

http://www.polisen.se/sv/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Specialkompetenser/Vagtransportledare/

BTW, från Transportstyrelsen föreskriver följande med stöd av 14 § trafikförordningen (2004:1169) om vägtransportledare.:
Vägtransportledare för transport som eskorteras av två eller fler vägtransportledare bör hålla förmannen underrättad om köbildning efter transporten och andra störningar för annan trafik och medverka till att omkörning av transporten kan ske på ett trafiksäkert sätt.
Konstigt att dom skriver så om man inte får köra om dom.

Sedan står följande i trafikförordningen:
32 § En förare får köra om endast om det kan ske utan fara.
Vilket måste anses vara en "catch all". :D

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Det finns gott om nötter på mc med. Glöm inte det. Killen i filmen med R1:an tycker jag inte synd om med den typen av körning, det händer allt för ofta, sen att sparka av speglar osv är bara töntigt och visar omognad.

Ja jag kan köra som en idiot jag med på mc,det förnekar jag inte men jag är medvetem om att jag får skylla mig själv.

I torsdasgs va jag i 08 land igen med bredtransport och följebilar. En bil ligger före och en efter mig. Den som ligger efter mig blokerar andra fordon för att dom inte ska köra om oss.
Det kommer en motard som smiter förbi och ligger jämte min trailer. Han visar hur duktig han är på slangen och utrymmet blir mindre på vägen. Jag måste gå närmare honom för att få plats. motarden vill inte flytta sig utan börjar tuta och visa finger, då stannar jag. Frågar vad fan han håller på med. Kaxig som han va sade att så här kör motarder i 08 land.

Jag skruvar av hans framdäck efter en lång pratstund och slänger det i lastbilen och säger att så gör vi i GBG när folk inte lyssnar eller visar respekt i trafiken.

Jag tror inte han kommer göra om det igen när han har skaffat ett nytt framdäck.

Du påminner om nått blåst Zatzytroll....yrkeschaufförer bör lära sig skriva i alla fall så att det gå läsa skiten :blah

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det finns gott om nötter på mc med. Glöm inte det. Killen i filmen med R1:an tycker jag inte synd om med den typen av körning, det händer allt för ofta, sen att sparka av speglar osv är bara töntigt och visar omognad.

Ja jag kan köra som en idiot jag med på mc,det förnekar jag inte men jag är medvetem om att jag får skylla mig själv.

Du borde blogga om alla dina coola äventyr. Jag hade definitivt läst den. Säkert många andra med.

Bra gjort med motardpiloten, han fick minsann lära sig en läxa! :tummenupp

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hans framdäck... Du håller fast vid storyn att dina polare höll fast motardföraren medans du välte hans hoj på en väg som blockerades helt av era bilar, skruvade bort hans framhjul (och repade sönder hans hoj) bände av däcket och slängde det i lastbilen. Sen släppte dina polare grabben och han bara stod kvar och grät med sin sönderrepade hoj utan framdäck slängd mitt på vägen medans ni lungt satte er i era bilar och körde vidare?

Ingen annan 08 reagerade på att ni helt låste upp trafiken i minst en halvtimme?
Han ringde inte polisen när ni släppt honom?
Hans polare jagde inte efter er efter dom hjälpt honom hem med hojen?
Hans försäkringsbolag har inte kontaktat dig för självrisken för skadorna du gjorde på hojen när du välte omkull den på asfalten?

Jag bara undrar. ;-)

Mmmm, tyst från hans sida, han kanske tyckte att det lät häftigt att säga så?
Men jag skulle också vilja veta hur det hela gick till då detta låter oerhört osannolikt... :va

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Hjälmkameror är bra skit vid sådana här tillfällen.
Om inte polisen bryr sig, så har man regnumret på film:tummenupp

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Att köra om en vägtransportledare är INTE samma sak som att inte följa polismans tecken. Att inte följa en vägtransportledares tecken ÄR samma sak som att inte följa polismans tecken. Det är väldig stor stor skillad mellan dom två sakerna.

Sedan framgick det inte av sagan att det var en vägtransportledare inblandad. (vägtransportledare är ett speciellt förordnande, det står vägtransportledare på bilen INTE bredlast och det är inte samma sak).
Om det var en vägtransportledare med så blir historien ÄNNU otroligare. Vägtransportledaren (lyder under polisen) godkände alltså att man stannade en vägtransport för att frihetsberöva en person medans man stal hans framdäck och blockerade en genomfartsled i Stockholm!?!?!

http://www.polisen.se/sv/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Specialkompetenser/Vagtransportledare/

BTW, från Transportstyrelsen föreskriver följande med stöd av 14 § trafikförordningen (2004:1169) om vägtransportledare.:

Konstigt att dom skriver så om man inte får köra om dom.

Sedan står följande i trafikförordningen:

Vilket måste anses vara en "catch all". :D

Jag måste tydligen vara övertydig i det jag skriver.

Om det står vägtransportledare OCH de prejjar/stänger dig så räknas det tydligen som vägtransportledarens tecken.

För några år sedan kom jag ifatt ett dyligt ekipage. Jag tycket det fanns massor av utrymme och gott om plats att köra förbi.

Precis när jag var på väg förbi så prejjade/stängde vägtransportledaren mig så jag nästan blev raketost i ett vajjerräck. det var tydligen hans "tecken".

Och om jag inte följde det "tecknet" så skulle det vara lika illa som att inte följa polismans tecken och jag skulle kunna förlora lappen.

Dock var det ingen som tog mitt framhjul :D

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Strongt att du bara tog dig tiden att kränga av däcket och inte nöjde dig med att skruva av framhjulet. :tummenupp

Brukar också sno däck på folk som kör illa, men nu börjar garaget bli fullt, vad fan gör man då, gräver ner däcken istället? :va

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag tror också att jag ska börja skruva av däcken på folk som kör om, verkar vara en bra, smidig och framförallt snabb metod ;)
Synd att inte fiffe besvarar tråden mer då det skulle vara kul att höra hur han gör, så att man lär sig av ett proffs :)
För det är väl knappast någon som tror att det är påhittat???

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag blev trängd av en bredtransport en gång.
Då hoppade jag upp och roundhousekickade hans backspegel, gjorde en handbromsvändning och åkte och knollade hans mamma.
Sedan åt vi glass.

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07

:tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Veckans utmanare!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...