Prejad av tonåring i BMW

Status
Ej öppen för fler svar.

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Fortfarande så förbannad att jag skakar. Hade en lugn och fin hemresa från jobbet idag, gött väder och allt. I sista korsningen inne på bostadsområdet (50 km/h) där jag svänger vänster blir jag omkörd av en tonåring i en BMW med skrikande däck och prejad in mot refugen i mitten. Låser bakhjulet, reder ut situationen, hänger mig på tutan och rullar upp bredvid BMW:n och ropar några väl valda. Killen drar iväg (fortfarande 50-väg) i minst 100 km/h rätt över skymda övergångsställen mm. Eftersom adrenalinet redan är på topp hänger jag på i laglig fart och kommer ikapp grabben där han stannat vid en port. Återigen några okvädningsord från min sida, plus påpekande om att det finns barn på området osv. Hans svar blir "vadå jag körde bara om" och "jag har fetare hoj än du". Smockan hänger i luften, men med publiken som samlats väljer jag att avvika innan det blir brottsplats.

Sensmoral? Poäng? Ingen, behöver bara skriva av mig...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Bra gjort att du skällde ut fanskapet! Du skulle satt en fot i plåten på hans pappas BMW så kanske han hade lärt sig en läxa. :)
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Du skulle gjort de, du har hjälm... VEM ska kunna identifiera dig! SKALLA SKITUNGEN och Dra hans jävla skalle längst med bilens sida som en nyckel!!!!!!!!

IDIOOOOOOOOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vart FAN var det här!!!!!
 

axelsson_vpg

Guest
de fula är att dom bara kmr skratta åt dig och tänka "gubb jävel" typ....

så du skulle tillverkat en brottsplats och sedan brännt därifrån... skälla ut ger inget till er som tror de.
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Många är dessa idioter som brassat om min BMW med hoj åxå....

Ska åka ikapp dem å sparka om kull deras hojjar me.....om man ska tillämpa råden här.... :tummenupp

Kanske dags för dessa hojjåkare, att innse att dom inte har patent på att köra som idioter............! ? :arsele

Jag menar... skulle det va rätt att skalla killen , är de ju rätt att slänga lite grus i kurvorna på bogan me????

"väx upp!!" å trevlig helg!
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Ja jo många tankar flög genom huvudet: skalla honom, pajja bilen på nåt sätt, ta regnr och ringa snuten, bjuda in till rejs, säga till hans mamma, gnälla på forumet... nä ok jag tänkte inte på att gnälla här, men eftersom jag inte gjorde nåt av det andra så fanns det bara detta kvar.

Nu en stund efteråt är jag ändå nöjd med att det bara blev lite fula ord, även om det inte lär påverka tonåringen på nåt sätt. Inte sugen på fler rättegångar.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
"Killen drar iväg (fortfarande 50-väg) i minst 100 km/h rätt över skymda övergångsställen mm. Eftersom adrenalinet redan är på topp hänger jag på i laglig fart och kommer ikapp grabben där han stannat vid en port."

Om han brände på i minst 100 på 50-väg, du följer efter i laglig fart och kommer ikapp? :va :tungan

Idioter finns det dock gått om. Trösta dig med att det gick bra.
 

MCist

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En lila
Oh no, inte ännu en tråd med "jag skulle minsann ha gjort si och så".


Det är väldigt många som påstår att dom skulle ha gjort ditten och datten,
men ärligt talat, när det väl kommer till kritan är det mesta tomt prat...



(Edit - syftar givetvis inte på TS, tycker du handlade föredömligt)
 
Last edited:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
"Killen drar iväg (fortfarande 50-väg) i minst 100 km/h rätt över skymda övergångsställen mm. Eftersom adrenalinet redan är på topp hänger jag på i laglig fart och kommer ikapp grabben där han stannat vid en port."

Om han brände på i minst 100 på 50-väg, du följer efter i laglig fart och kommer ikapp? :va :tungan

Idioter finns det dock gått om. Trösta dig med att det gick bra.

Om du läser det du själv citerar så ser du att det står "stannat"...
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Oh no, inte ännu en tråd med "jag skulle minsann ha gjort si och så".


Det är väldigt många som påstår att dom skulle ha gjort ditten och datten,
men ärligt talat, när det väl kommer till kritan är det mesta tomt prat...

Jag säger inte att jag skulle gjort si eller så, jag säger ju att jag är ganska nöjd med vad jag gjorde och sen är det inte mer med det. Fast du kanske menade dom som svarat?
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Många är dessa idioter som brassat om min BMW med hoj åxå....

Ska åka ikapp dem å sparka om kull deras hojjar me.....om man ska tillämpa råden här.... :tummenupp

Kanske dags för dessa hojjåkare, att innse att dom inte har patent på att köra som idioter............! ? :arsele

Jag menar... skulle det va rätt att skalla killen , är de ju rätt att slänga lite grus i kurvorna på bogan me????

"väx upp!!" å trevlig helg!

Så du menar att om inte alla traffas när de gör fel så ska ingen det? :va
Du ser heller inte skillnaden mellan att göra något mot en person som man precis sett göra något väldigt idiotiskt och att slänga ut grus som påverkar alla, även de om inte gjort något fel?! :brinnerup
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ok, var mest jag som såg en lång biljakt i mitt sinne. Med förföljaren i halva hastigheten :D. Antar att han stannade rätt snart då.
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
En polare till mig (enligt ryktet) var med om en liknande situation. Nån dum bilist som betedde sig fel i trafiken.

Polaren på hoj kör efter, ser bilen vid ett rödljus varpå han sätter ut foten en aning, kör om (precis när det blev grönt ofc) och vad händer? :tungan
Jo, bakspegeln på bilen far åt helvete, efter en klockren träff från hojstöveln. Polaren drar iväg på bakhjulet (med ett ... hoppsan...) och ser aldrig bilisten igen.
Bilisten fick för övrigt motorstopp i rena förskräckelsen.

Tanken hade tydligen varit att bara kicka på förardörren, för att markera. Nog blev det en markering allt. :D
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Många är dessa idioter som brassat om min BMW med hoj åxå....

Ska åka ikapp dem å sparka om kull deras hojjar me.....om man ska tillämpa råden här.... :tummenupp

Kanske dags för dessa hojjåkare, att innse att dom inte har patent på att köra som idioter............! ? :arsele

Jag menar... skulle det va rätt att skalla killen , är de ju rätt att slänga lite grus i kurvorna på bogan me????

"väx upp!!" å trevlig helg!

Förmodar att ditt mellan namn är Customskändaren. Om det stämmer eller inte ger jag fullständigt fan i, men du är precis lika jävla dum som det rikspuckot.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top