Prejad av tonåring i BMW

Status
Ej öppen för fler svar.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Vore kul att höra en historia här på SH om nån som faktiskt krossade en ruta eller nitade/skalperade/pungsparkade "killen" i "bmw'n" nån gång. :banana

Efter att ha irriterat sig tillräckligt på en bilist utanför Kungsan, så klev min morbror ur sin bil varpå han gick fram till bilisten, öppnade hans dörr och gav honom en rak höger. Samhällstjänst blev resultatet.
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Intressant med en tråd som hettar till lite.

Nä jag skulle säkerligen reagerat starkt, "läs verbalt / blivit förbannad "

Men att kicka dörrar, speglar, skallat killen etc. e ju så barnsligt så de e inte sant.

Kul att det alltid är era "polare" som just gjort ovanstående saker, som ni rekomenderar trådskaparen till att han skulle ha gjort!!?? Skriv va ni själva gjort....

Men de e klart... en del av er har ju inte ens hoj... *s* 2fast??

Är stor skillnad på vad man GÖR och INTE GÖR i en sådan situation.

99% av oss får härtat i halsgropen, hytter med näven på sin höjd, kanske nått okvävningsord, övriga , dvs 1%'an går längre men sitter knappast här och skryter om det....
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Onödig strid.

Missade "tyvärr" alla inlägg som strukits bort... (hälften så roligt och halva lästiden på tråden... eller ?!? :tungan)

Vid sådana här tillfällen (som det refereras till) kan det vara bra att inse att man inte har den blekaste aning om hur "smart" bilföraren är.

Provkörde, tillsammans med min tjej, en gång en bil som hon var intresserad av. Såldes av en "tonåring" i förort till staden.
Innan vi skall provköra (han skulle vänta på parkeringen då baksätet var minmalt) lutar han sig in och tömmer handsfacket på "EN SÅ HÄR STOR REVOLVER"... :3freak

Sedan dess brukar jag tänka - Bättre fly än illa fäkta.

Att jävlas tillbaka är kanske inte värt besväret (även om det är det första som kommer upp i huvudet).

Dessutom:
Om jag blir pissförbannad efter att varit i sällskap med personen i 10 sekunder, så har han/hon redan fått det värsta straff jag kan tänka mig.
Personen är ju tvingad att leva hela sitt liv med sig själv...
...jag kom undan med endast 10 sekunder av ett så ruttet liv !!!
:D :D :D !!!
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Min kompis lillebror blev förföljd, tutad och blinkad, av en yngling i BMW. När ynglingen klev ur sin bil (för att mucka gräl), så klev oxå lillebror ur sin (lillebror är 200cm lång, skäggig och har långt hår. ser väldigt H.A. ut). BMW föraren (160cm) får då panik, springer iväg och lämnar sin bil på tomgång. Lillebror tar lugnt nycklarna ur hans bil och sular iväg dem.. hehe
 

Krutan08

Bulta bomben!
Gick med
26 Aug 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki GSR
Helt klart svårt att hålla sig lugn i vissa situationer, men lyckas man med det kan man vara nöjd...
Vare sig lugn betyder att man väljer att ignorera trafikmarodören eller som någon tidigare i tråden, väljer att lugnt och fint sparka av en backspegel.. (säger inte att det är rätt, eller att han iskallt valde att göra detta... för det vet jag ju inte.)

Så länge man väljer handlandet själv finns det iaf mindre utrymme för katastrofer...=)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag har faktiskt memorerat ett reg nr en gång. Givetvis var det Ahmed som ägde bilen, givetvis finansierad via lån med "återtagande rätt"...givetvis 300 tusen ägare på 3 år. Jag åkte dit en kväll och skar upp däcken runt om på sidorna. Ahmed måste ha blivit rejält sur när han inte kunde åka iväg dagen efter och ställa till oreda i trafiken.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Bra agerat.
Det är en jävla skillnad att köra som en idiot men inte skada någon till att medvetet utöva fysiskt våld mot någon.

Inte bara straffbart utan jävligt korkat.
Sedan kan man ju alltid nyckla bilen vi passande tillfälle men då bör man ju vara riktigt säker på att det var ägaren som körde...med andra ord: Bra gjort att använda skallen. :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag har faktiskt memorerat ett reg nr en gång. Givetvis var det Ahmed som ägde bilen, givetvis finansierad via lån med "återtagande rätt"...givetvis 300 tusen ägare på 3 år. Jag åkte dit en kväll och skar upp däcken runt om på sidorna. Ahmed måste ha blivit rejält sur när han inte kunde åka iväg dagen efter och ställa till oreda i trafiken.

När jag skulle åka iväg för ca 2 veckor sen och gick ut till bilen såg jag min GPS ligga utanför helt sönderslagen, och sen hade nån stulit en backspegel och min radioantenn.

Trodde ju helt klart att nån 8årig småligist varit ute och lekt på natten men nu när man får reda på att folk som resonerar som dig finns så kan det ju lika gärna ha varit en arg bilist som inte lärt sig högerregeln (kör nästan in i sånna rätt ofta ^^)

Men vad är poängen egentligen, om man ser sin bil saboterad och man inte har en aning om varför blir man ju bara less, lämna en lapp isf :tummenupp
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Jag vill minnas att man när man tagit körkort skulle pröva alla gränser, hur fort kan man köra i rondellen innan det släpper osv.

Man var "ovan" och hade tunnelseende halva tiden skulle jag tro. Såhär har det väl varit sedan hedenhös. Det som dessutom har stämt är att i alla tider har den äldre generationen sagt ifrån då det testas för mycket så det blir farligt. Det är det du just har gjort, all heder åt det. Alltför många bara skiter i detta. Men man ska inte skälla, bara förklara vänligt men bestämt och sedan åka.

De yngre förstår inte riktigt alla gånger, de har inte barn, de har inte begravt någon vän som omkommit i en onödig olycka. De har inte sett vänner hamna i svåra situationer då det brytit ryggen osv.

Vi ska inte säga att de är dumma för det, de har helt enkelt inte den erfarenhetsbank som man har då man varit med ett tag. De fattar logiska beslut utefter det de förstår och kan.

Inser man inte detta faktum finns det risk att man faktiskt fortfarande tillhör den grupp av förare som inte har "växt ur" detta.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Va "ungdomen" av utländsk härkomst?

Läs igenom tråden innann du frågar saker, svaret finns på inlägg 33:
1. inte en nysvensk men han ville kanske - blond och ljus som en liten Emil i Lönneberga men med en brytning som hade satt Zlatan i skamvrån
Men detta är egentligen inte en viktig fråga.

Alla unga människor i alla kulturer har detta "problem" med ungdomen. Detta är inte en fråga om var man är född eller vilket språk man pratar med mamma/pappa, det handlar om att man inte har blivit vuxen i alla avseenden.
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Kan inte varit en tonåring om han hade fetare hoj än du.

Troligen hade han inte en fetare hoj, åtminstone inte om man ser till motorstorleken. Men det handlar ju nog snarare om smak.

Läs igenom tråden innann du frågar saker, svaret finns på inlägg 33:

Men detta är egentligen inte en viktig fråga.

Alla unga människor i alla kulturer har detta "problem" med ungdomen. Detta är inte en fråga om var man är född eller vilket språk man pratar med mamma/pappa, det handlar om att man inte har blivit vuxen i alla avseenden.

Så jävla sant.

Jag var inte så jättemogen i trafiken när jag var yngre heller, men nog fan behöver alla såna slynglar (inklusive mitt yngre jag) en ordentlig avhyvling ibland. Inflyttad eller ej.
 
Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
När jag skulle åka iväg för ca 2 veckor sen och gick ut till bilen såg jag min GPS ligga utanför helt sönderslagen, och sen hade nån stulit en backspegel och min radioantenn.

Trodde ju helt klart att nån 8årig småligist varit ute och lekt på natten men nu när man får reda på att folk som resonerar som dig finns så kan det ju lika gärna ha varit en arg bilist som inte lärt sig högerregeln (kör nästan in i sånna rätt ofta ^^)

Men vad är poängen egentligen, om man ser sin bil saboterad och man inte har en aning om varför blir man ju bara less, lämna en lapp isf :tummenupp


precis vad jag oxå satt o tänkte på, bättre man skriver varför det har skett, så personen som får bilen besudlad har en chans att ändra på sig, precis som med lagen! :D
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
eeee, en välriktad spark hade varit på sin plats även om detta INTE är ok..
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
"Slå honom på flabben yada yada yada."

Och hade han gjort det så hade ni lipat för att han gjorde det.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Bara lite nyfiken.

Ni som har sparkat under fart eller slagit av en backspegel kan ni förkalra för mig vilken teknik ni använder.
Vart omkörd av en person i en sketen skoda gammal men killen måste trott att han körde en ferrari av ngt slag så mycket som han pressade sin lilla bil.
ialfall jag körde ikapp och hade lust att sparka. men sen tänkte jag fan lägga en spark i 140 km/h säg att man råkar fippla till o tappar balansen eller att han råka vifta till på ratten just när du kommer upp jäsmides.... hjur kul e det då att vara jämsidaes med ena foten ute.

men ni som sparkat. tappar man balansen hur hårt måste man ta i.
blir föraren skrämd?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top