Prejad av vägen för att hon var kvinna och körde om

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vägrar klicka på länken.. Men är kvinnohatet grundat i vad man snabbt kan tro`?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
29 år och inte drogpåverkad dessutom.

Det är ju liksom inget ungdoms-hyss :huvet

Men de verkar ju blivit skadade iaf så det kanske lutar åt ett Darwin award.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
En bil kommer lastad med små snoppar....... :näsblod

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
- Männen i den påkörande bilen hamnade på taket på höger sida av vägen och kvinnan och barnet i motsatta diket, säger Peter Hultqvist.
Kvinnan och barnet ska ha klarat sig tämligen oskadda. Men de tre männen kördes i ambulans till Gävle sjukhus med misstänkta rygg-och nackskador.
Somliga straffar gud omedelbart... :näsblod

Gissar att de inte läst tråden "Var är pillisnoppen?"...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
AB förtjänar inte några klick.

De tre männen provocerades av att bli omkörda av en kvinna med barn i bilen.

De körde upp jämsides med kvinnan och applåderade demonstrativt innan de prejade henne av vägen.

Men männen föll på eget grepp. Båda bilarna hamnade i diket och trion fick föras till sjukhus med ambulans. Olyckan inträffade på E4 i Gävle på söndagseftermiddagen. Kvinnan och barnet klarade sig oskadda.

Kvinnan med ett treårigt barn i bilen gjorde en omkörning på E4:an i norrgående fil mellan Gävle Bro och Gävle Västra på söndagseftermiddagen. I den omkörda bilen satt tre yngre män.
”Kände sig provocerade”

– De kände sig tydligen provocerade och körde upp jämsides med kvinnan, och prejade henne av vägen, säger Peter Hultqvist, vakthavande befäl vid Gävleborgspolisen.

Enligt kvinnan ska männen först ha applåderat henne demonstrativt.

– Männen i den påkörande bilen hamnade på taket på höger sida av vägen och kvinnan och barnet i motsatta diket, säger Peter Hultqvist.

Kvinnan och barnet ska ha klarat sig tämligen oskadda. Men de tre männen kördes i ambulans till Gävle sjukhus med misstänkta rygg-och nackskador.

Den 29-årige föraren misstänks nu för allvarliga brott.

– Vi har inlett en förundersökning om försök till grov misshandel och vårdslöshet i trafik, säger Peter Hultqvist.

29-åringens bil har tagits i beslag. Detta sedan han hävdat att han fått punktering.
Inte drogpåverkade

– Det kommer nu att göras en teknisk undersökning av bilen.

Enligt Hultqvist var männen i bilen inte drogpåverkade.

– Det gör deras beteende ännu mera skrämmande, säger han.

– Under bärgningsarbetet fick den norrgående körbanan på E4 stängas av för trafik.

Bifogat

• GAVLE.JPG
    GAVLE.JPG
    29.5 KB · Visningar: 340

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det verkar sjukt att de defakto skulle prejjat henne av vägen med menning. Snarare tror jag idioterna lekte, tappade greppet och lyckades köra in i henne av misstag.

Idioter none the less; någon behöver besöka dem på sjukhuset och ta ett snack med dem. ;)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det verkar sjukt att de defakto skulle prejjat henne av vägen med menning. Snarare tror jag idioterna lekte, tappade greppet och lyckades köra in i henne av misstag.

Idioter none the less; någon behöver besöka dem på sjukhuset och ta ett snack med dem. ;)

Vi får väl se om det kommer fram ännu mer vad som egentligen hände. Om det här var på skoj hade nog artikeln skrivits annorlunda även om det är Aftonbladet vi talar om.

Tycker det verkar vara helt vansinnigt att någon skulle bli så provocerad av att bli omkörd av en kvinna att de prejar vederbörande av vägen. Inte ens om de hade ett djupt rotat kvinnoförakt kan jag förstå det. Man vill gärna tro att det finns något annat som ligger till grund. T ex att det är något relationsdrama eller så.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kompisar till denna tro?

Ursinnig bilist döms till böter

Mannen, som är i 30-årsåldern, var redan upprörd när han satte sig i sin bil för att köra hem, efter en påfrestande arbetsdag. När han skulle passera en rondell i Söderhamn eskalerade hans aggressivitet till nya nivåer, då han upplevde det som att en bil trängde sig före.

I stället för att ta några djupa andetag och räkna till tio körde han ikapp den kvinnliga bilföraren och dennes passagerare och tvingade dem att stanna. Därefter hoppade mannen ut från sin egen bil för att konfrontera kvinnorna. De förstod dock inte varför han var så arg. Eftersom kvinnorna blev rädda körde de ifrån platsen innan mannen hunnit fram till dem.

Men jakten slutade inte där. Den arga söderhamnaren fortsatte att förfölja kvinnorna och efter två nya prejningsförsök fick mannen stopp på deras bil.

Enligt kvinnornas vittnesmål var mannen vansinnig när han till sist kom ikapp dem. Skräckslagna för vad som skulle ske låste kvinnorna bildörrarna. När han inte lyckades slita upp förardörren slog han vildsint på bilens motorhuv och hade sedan sönder den ena sidospegeln.

Söderhamnaren har erkänt handlingarna och har i förhör uppgett att han "ångrar allt". Tingsrätten dömer honom till 15 000 kronor i böter för "ofredande", samt att han ska betala reparationskostnader och självrisken för skadorna han åsamkat kvinnornas fordon. Dessutom ska han betala totalt 10 000 kronor i skadestånd för kränkning till kvinnorna han attackerade.

Publicerad 14 juni 2013
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.5981783-ursinnig-bilist-doms-till-boter

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Vi får väl se om det kommer fram ännu mer vad som egentligen hände. Om det här var på skoj hade nog artikeln skrivits annorlunda även om det är Aftonbladet vi talar om.

Tycker det verkar vara helt vansinnigt att någon skulle bli så provocerad av att bli omkörd av en kvinna att de prejar vederbörande av vägen. Inte ens om de hade ett djupt rotat kvinnoförakt kan jag förstå det. Man vill gärna tro att det finns något annat som ligger till grund. T ex att det är något relationsdrama eller så.

Relationsdrama kan det mycket väl vara; det som är min point är att de knappast borde ha prejjat henne av vägen med våld bara för att hon körde om dem.

Det är lite som om en idiot skulle ta fram en pistol från vapenskåpet på en fest; hans syfte skulle säkert vara att imponera och skrämas. Men inte fan skulle han gå all-psycho och skjuta alla. Samma sak här.

Skulle det vara så att de faktiskt prejjade henne av vägen med menning ska de in på rättspysk genast.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Relationsdrama kan det mycket väl vara; det som är min point är att de knappast borde ha prejjat henne av vägen med våld bara för att hon körde om dem.

Det är lite som om en idiot skulle ta fram en pistol från vapenskåpet på en fest; hans syfte skulle säkert vara att imponera och skrämas. Men inte fan skulle han gå all-psycho och skjuta alla. Samma sak här.

Skulle det vara så att de faktiskt prejjade henne av vägen med menning ska de in på rättspysk genast.

Folk har begått värre dåd för mindre småsaker än en omkörning dock.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Pinsamt men jag är inte förvånad. Råkade ut för en som höll på att köra in i mig i hjulstakorset och tutade för att undvika olycka. Han tvärnitade framför och stannade mitt på vägen och klev ur och försökte komma in i min bil. Som tur är hade jag låst bilen så skrika och slå fick räcka för honom. Min kompis satt i bilen bakom och såg allt o var beredd att ringa polisen. Denne herre var i 30-40 års ålder och hade två barn och sin fru i bilen. Man upphör aldrig att förvånas.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!