Prejad av vägen för att hon var kvinna och körde om

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Är du på riktigt!?:D

Motargument

Du är ju är inte rasist men :Bugar
http://interasistmen.se/

Byt ut islamiskt mot neger, jude, tattare, blatte eller polack, det är fortfarande inte rasistiskt du förmedlar bara din upplevelse?
Jude och polack trodde jag förövrigt var "ok" att säg det övriga är för mig skällsord och skall inte blandas hade jag för mig men jag kan ha fel.

Btw tack för att du redigerar i min text och citerar så snyggt ala aftonblaskan.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Orecic tror det är dags för en SH-bladet

"SH-mobben anklagar invandrad SH-medlem för rasist"
Ironi i kvadrat.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är du på riktigt!?:D

Motargument

Du är ju är inte rasist men :Bugar
http://interasistmen.se/

Byt ut islamiskt mot neger, jude, tattare, blatte eller polack, det är fortfarande inte rasistiskt du förmedlar bara din upplevelse?

Inte för att vara sådan (eller jo kanske) men islam är en religion, och att tycka illa om utövare av en religion är inte rasism. Skulle väl snarare vara selektiv ateism om något?

Inte för att jag ser relevansen mellan någons religion, och dennes tendenser att preja småbarnsmödrar av vägen...

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Jag är inte rasist då jag inte ser eller tycker illa om något folkslag eller folkgrupp som sådant. OK?
Det här är rasism för mig: "raser kan rankas som medfött överlägsna eller underlägsna andra"

Att jag råkade ha rätt i saken betyder ju bara att mina fasor besannades? Har jag sagt att islamister är mindre värda eller vad vill du ha sagt?

Rätt i sak, folk från mellanöstern är 4 gånger så ofta iblandade i olyckor. Du drar därmed slutsatsen att alla från mellanöstern är muslimer, trots att jerusalem också finns där. Ge mig fakta på hur stora de olika religionerna är i mellanöstern.

Jude och polack trodde jag förövrigt var "ok" att säg det övriga är för mig skällsord och skall inte blandas hade jag för mig men jag kan ha fel.

Btw tack för att du redigerar i min text och citerar så snyggt ala aftonblaskan.

Det var ju märkligt att judar är okej men inte tattare, det är alltså skillnad på folkslag och religiös tillhörighet?
Rasister är folk som dömer grupper efter kön, religiös tillhörighet, sexuell läggning, hudfärg, folkslag. Har du missat hela skolundervisning eller är du skolad genom avpixlat?

Orecic tror det är dags för en SH-bladet

"SH-mobben anklagar invandrad SH-medlem för rasist"
Ironi i kvadrat.

Ironin är väl att du tror att invandrare inte kan vara rasister?

Richo gråter ut - "jag kan inte vara rasist om jag är invandrare"

Alternativt Richo är KrÄnkt - "hela mitt inlägg blev inte citerat"

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jaha? Har ni kommit fram till att det var Richos fel att hon blev prejjad än? :va

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Inte för att vara sådan (eller jo kanske) men islam är en religion, och att tycka illa om utövare av en religion är inte rasism. Skulle väl snarare vara selektiv ateism om något?

Inte för att jag ser relevansen mellan någons religion, och dennes tendenser att preja småbarnsmödrar av vägen...

Selektiv ateism? Är det ett vedertaget begrepp för jag kan inte hitta något om det vid en enkel sökning, eller är det en annan term för smygrasist?

I modern politik talar man ibland om kulturrasism, men ofta kallas det rasism även om det i grunden inte är samma sak. Dess förespråkare har fördomar om/tycker illa om hela kulturer. Kulturrasism specifikt riktad mot judar kallas antisemitism. Om den riktas mot romer kallas den antiziganism. Om den riktas mot kristna kallas den kristofobi.Riktas den mot muslimer kallas den för islamofobi.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Det är rätt tråkigt att det idag måste avhandlas vad som är rasism, i en tråd som handlar om en kvinna som blivit prejad.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
A Rätt i sak, folk från mellanöstern är 4 gånger så ofta iblandade i olyckor. Du drar därmed slutsatsen att alla från mellanöstern är muslimer, trots att jerusalem också finns där. Ge mig fakta på hur stora de olika religionerna är i mellanöstern.

B Det var ju märkligt att judar är okej men inte tattare, det är alltså skillnad på folkslag och religiös tillhörighet?
Rasister är folk som dömer grupper efter kön, religiös tillhörighet, sexuell läggning, hudfärg, folkslag. Har du missat hela skolundervisning eller är du skolad genom avpixlat?

C Ironin är väl att du tror att invandrare inte kan vara rasister?

Richo gråter ut - "jag kan inte vara rasist om jag är invandrare"

Alternativt Richo är KrÄnkt - "hela mitt inlägg blev inte citerat"

A Nej har ingen fakta och hade bara en kvalificerad gissning från start vilket tydligen många kände sig förnärmade över. JAG BER OM URSÄKT för mitt plumpna inlägg då det inte hade något med rasism att göra.

B Du ser inte skillnad på Polack och neger? Ursäkta mig men under vilken sten är du tappad?

C Självklart kan invandrare vara rasister. Du verkar ju dock tycka/ tro att jag är en genom att citera mina inlägg som inte var avsedda för någon rasism. Jag kan förstå att det kan tolkas så och jag har väl lärt mig en läxa.

Det börjar gå till överdrift det här och kanske du skall sluta att smutskasta mig och lita på mig istället? Hade jag varit rasist så hade jag stått för det.

OM jag nu faktiskt varit rasist så undrar jag vad du vill åstadkomma med dina inlägg? Jag tror att om du faktiskt gått på någon som var rasist på det viset du gör att du spätt på dennes ideer.

Det är mina tankar om det hela. Lägg ner nu annars kanske jag känner mig KRängT!

Smagatusk

Guest
Det mest komiska är att märka mig för rasist när jag inte ens är det. Klumpigt skrivet ett par ggr JA. RASIST NEJ!

Ja, folk drar rent för stora växlar tror jag. Du är nog inte rasist, men lite fördomsfull. Undrar Two stroke man blockar alla som har lite fördomar?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag noterar att även denna gång var framhjulsdrift en gemensam faktor...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Selektiv ateism? Är det ett vedertaget begrepp för jag kan inte hitta något om det vid en enkel sökning, eller är det en annan term för smygrasist?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Det är rätt tråkigt att det idag måste avhandlas vad som är rasism, i en tråd som handlar om en kvinna som blivit prejad.

saob skrev:
RASISM rasis⁴m, r.; best. -en.
[jfr fr. racisme; till RAS, sbst.²]
[RASISM 0]
(politisk, soclal) åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement. GHT 1938, nr 163, s. 3. –

Jag kan också hänvisa till källor som stödjer min synpunkt.
Och, ja, det är sorgligt att folk ska se tomtar och troll i varenda liten kommentar. Islamofobi är inte rasism, ordet rasism har inte med religion att göra. Att wikipedia och en obildad pöbel som editerar wikipedia inte förstår bättre får stå för dem. För wikipedia lider av en massa faktafel överallt. För att inte tala om att de som "äger" artiklarna där tenderar att censurera bort forskare och andra som försöker rätta upp faktafelen... Wikipedia är rätt okej som ett ställe att hitta länkar till vettig information, men som informationskälla lämnar sidan övrigt att önska... Men den är ju iaf bättre än tex conservapaedia...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!