Prejad av vägen för att hon var kvinna och körde om

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kompisar till denna tro?
undrar varför han ska betala självrisk och inte hela reparationsbeloppet? Det var ju ingen olycka eller skadegörelse från okänd direCkt och jag vill inte ha höjda premier pga såna här stolpskott. Idiot.
Samma gäller helt klart prejaren.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Det finns väl inga yngre män med här, 29 år är väl på väg in i medelåldern (38 år själv).
Jag tror att orsaken var att dom är idioter, inte åldern.

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nu blir jag väl idiotförklarad (igen), men finns det något som verkligen talar för att de gjorde det för att hon var kvinna?

Förutom aftonbladettexten som inte verkar backas upp av någon källa.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nu blir jag väl idiotförklarad (igen), men finns det något som verkligen talar för att de gjorde det för att hon var kvinna?

Förutom aftonbladettexten som inte verkar backas upp av någon källa.

Man skådar inte en given häst i munnen.

:gnägg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dilemmat i din reaktion är att han hade rätt. Även om den geografiska benämningen mer korrekt är algerier.

Spelar ingen roll att han råkade ha rätt för han visste inte det, han spekulerade bara på ett sätt jag inte accepterar. Det här är ett MC-forum och jag har bara tröttnat på allt rasistsnack här. Och i det här fallet slängde Richo bara ur sig sin spekulerande skit utan att veta om det var sant eller inte. Skulle han verkligen ha vetat att det var sant när han skrev det så skulle jag ha accepterat kommentaren även om jag ogillar även den stilen.

Du skriver nu att det var sant vilket även flashback verkar bekräfta så därmed respekterar jag ditt inlägg men alla som skriver åsiktsbaserad skit likt Richo kommer hamna på min lista.

Svenskar är tydligen argast i trafiken så
http://www.teknikensvarld.se/2013/06/12/40959/svenska-bilister-ar-argast-i-europa/
Hyfsat vanligt är också att bromsa till med flit när någon kör för nära. Just metoden med att ”tvärnita” för att markera mot bakomvarande är intressant nog vanligare hos kvinnor än män. Otippat?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Spelar ingen roll att han råkade ha rätt för han visste inte det, han spekulerade bara på ett sätt jag inte accepterar. Det här är ett MC-forum och jag har bara tröttnat på allt rasistsnack här. Och i det här fallet slängde Richo bara ur sig sin spekulerande skit utan att veta om det var sant eller inte. Skulle han verkligen ha vetat att det var sant när han skrev det så skulle jag ha accepterat kommentaren även om jag ogillar även den stilen.

Du skriver nu att det var sant vilket även flashback verkar bekräfta så därmed respekterar jag ditt inlägg men alla som skriver åsiktsbaserad skit likt Richo kommer hamna på min lista.

Svenskar är tydligen argast i trafiken så
http://www.teknikensvarld.se/2013/06/12/40959/svenska-bilister-ar-argast-i-europa/

Det finns även statistik på att människor från mellanöstern är inblandade i fler olyckor i Sverige, procentuellt sett ;)

Fy på mig, smisk på rumpan, nu är jag en rasist:rofl

EDIT;
www.sydsvenskan.se/sverige/utlandsfodd-lever-farligt-i-trafiken/

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Det här är ett MC-forum och jag har bara tröttnat på allt rasistsnack här. Och i det här fallet slängde Richo bara ur sig sin spekulerande skit utan att veta om det var sant eller inte. Skulle han verkligen ha vetat att det var sant när han skrev det så skulle jag ha accepterat kommentaren även om jag ogillar även den stilen.

För det första, är jag inte rasist men alla har rätt att uppleva saker som man vill. Må så vara att det är onödigt att eventuellt hetsa fram något men rasistiskt hävdar jag då bestämt att det inte är.
Min bästa vän är från turkiet och denne skriker veckovis invandrarpack även om det är way off topic.
(det är tydligen skillnad på invandrare och invandrare enligt många försvenskade invandrare)
För det andra, var det en ganska kvalificerad gissning inte sant?
För det tredje, så får du gärna ta mig på din ignorelista. Jag gör det samma då jag är så våldsamt trött på din attityd.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Tja..hade själv lust att preja av en kvinna av vägen idag.
2 filer som går ihop. Vänster går ihop till höger.
Hon är framför mig i vänster körfält och 70 meter innan de börjar gå ihop blinkar hon höger och lägger sig i mitten av körfälten för att ingen ska komma förbi.
Var länge sen jag var så förbannad.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
"– Männen i den påkörande bilen hamnade på taket på höger sida av vägen..."

Jag hade gärna sett hur det gick till. Ser inget tak på bilden nämligen.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tack, men som jag sa så gäller ju det där "problemet" även motorcyklister. Men när det gäller motorcyklister så kanske det inte är nåt problem. :va
Är det inte i sann SH-anda alltid en bilförares fel när motorcyklister blir inblandade i olyckor? Och om personer från mellanöstern, där islam är den dominanta religionen, är inblandade i fler bilolyckor än andra så kan ju slutsatsen bara bli en. Grundorsaken till att svenska motorcyklister har en högre olycksstatistik är islam. :näsblod

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
För det första, är jag inte rasist men alla har rätt att uppleva saker som man vill. Må så vara att det är onödigt att eventuellt hetsa fram något men rasistiskt hävdar jag då bestämt att det inte är.
Min bästa vän är från turkiet och denne skriker veckovis invandrarpack även om det är way off topic.
(det är tydligen skillnad på invandrare och invandrare enligt många försvenskade invandrare)
För det andra, var det en ganska kvalificerad gissning inte sant?
För det tredje, så får du gärna ta mig på din ignorelista. Jag gör det samma då jag är så våldsamt trött på din attityd.

Är du på riktigt!?:D

Jaha... Något Islamistiskt inblandat tro?
Motargument
För det första, är jag inte rasist men
Du är ju är inte rasist men :Bugar
http://interasistmen.se/

Byt ut islamiskt mot neger, jude, tattare, blatte eller polack, det är fortfarande inte rasistiskt du förmedlar bara din upplevelse?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Är det inte i sann SH-anda alltid en bilförares fel när motorcyklister blir inblandade i olyckor? Och om personer från mellanöstern, där islam är den dominanta religionen, är inblandade i fler bilolyckor än andra så kan ju slutsatsen bara bli en. Grundorsaken till att svenska motorcyklister har en högre olycksstatistik är islam. :näsblod

Du har tagit det helt fel. Förs det första är det ALLTID fotografens fel!
Oavsett om det är bil, islamist, kvinnlig förarere, gubbar med hatt eller folk i BMW.
För det andra så KAN det vara motorcyklistens fel då denne kan eventuellt stört trafiken exempelvis med flourocerande reflexväst. PuNgT!

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Är du på riktigt!?:D

Motargument

Du är ju är inte rasist men :Bugar
http://interasistmen.se/

Byt ut islamiskt mot neger, jude, tattare, blatte eller polack, det är fortfarande inte rasistiskt du förmedlar bara din upplevelse?

Jag är inte rasist då jag inte ser eller tycker illa om något folkslag eller folkgrupp som sådant. OK?
Det här är rasism för mig: "raser kan rankas som medfött överlägsna eller underlägsna andra"

Att jag råkade ha rätt i saken betyder ju bara att mina fasor besannades? Har jag sagt att islamister är mindre värda eller vad vill du ha sagt?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!