Prejad av vägen för att hon var kvinna och körde om

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
På en "viss" sida verkar de hålla stenkoll på vilka som satt i bilen och vem som körde och dess relation till Sverige och körkort. Hur sann den källan är vette gudarna.

speedfreak no1

speedfreak no1
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 950 Super Enduro-08 & Honda CR 500
Om man är så kass på att köra bil så ska man väl inte hålla på och preja stackars kvinnor.....!?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jävla Richo knarkarnasse, han kör säkert 112km/h på E6:an också! Fan han åker på ignore direkt asså!

(HERREGUD VAD BAJSNÖDIGT SPORTHOJ HAR BLIVIT!)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jävla Richo knarkarnasse, han kör säkert 112km/h på E6:an också! Fan han åker på ignore direkt asså!

(HERREGUD VAD BAJSNÖDIGT SPORTHOJ HAR BLIVIT!)

Ojojoj, bara versaler, nu måste du vara jättearg.:D

Men att likställa en sur gubbe med sh är väl att ta det lite långt?

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Nu har ju tråden ändå spårat ur... men det är intressant med termer. Islamofobi är ett strålande exempel, ungefär i klass med frågan "har du slutat slå din fru ännu?"

En fobi är en rädsla som saknar rationell koppling till verkligheten. Min fru är livrädd för spindlar, jag känner detsamma för ormar. I båda fallen vet vi att riskerna med båda dessa djur i Sverige är obefintliga, men det botar föga vår irrationella rädsla.

När det gäller min negativa inställning Islamism (ej islam) så stämplas jag som islamofob. Att jag ogillar sharialagar, att anses vara en "kuf", hedersvåld, rätten att slå kvinnor etc. skall alltså ses som en irrationell rädsla och inte en logisk tanke. Det är bara att gratulera Expo eller vem det nu var som kom på detta perfekta namn *ironi*

Grejen med att folk kanske är islamofober är att dem blandar ihop folks kultur med religion, ex hedersvåld är från kultur att man skyddar sin "heder". Samma sak gäller att slå kvinnor, detta är en kultur fråga, i vissa länder är det kvinnan som bestämmer i hemmet och i andra not so much...

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Föraren skyller på punktering men polisen säger att då borde däcket ha exploderat vilket innebär att polisen är rasist lol hehe.

Men inte behöver däcket explodera väl? Jag fick punktering på motorvägen och däcket exploderade inte och bilen fick sladd, dock så var det lite halt den dagen.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Föraren skyller på punktering men polisen säger att då borde däcket ha exploderat vilket innebär att polisen är rasist lol hehe.

Men inte behöver däcket explodera väl? Jag fick punktering på motorvägen och däcket exploderade inte och bilen fick sladd, dock så var det lite halt den dagen.

Nej däcket behöver ju inte explodera bara för att man får punka. Däremot så undrar jag om man verkligen tappar kontrollen så mycket förutsatt att det är torrt väglag och man inte kör väldigt fort?
Jag har bara erfarenhet från ett tillfälle då ett utav mina däck fullständigt exploderade i flisor. Troligen hade det blivit något fel vid tillverkningen då det var så gott som nytt. I vilket fall som helst så var det helt odramatiskt när det small. Det var å andra sidan torrt väglag.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej däcket behöver ju inte explodera bara för att man får punka. Däremot så undrar jag om man verkligen tappar kontrollen så mycket förutsatt att det är torrt väglag och man inte kör väldigt fort?
Jag har bara erfarenhet från ett tillfälle då ett utav mina däck fullständigt exploderade i flisor. Troligen hade det blivit något fel vid tillverkningen då det var så gott som nytt. I vilket fall som helst så var det helt odramatiskt när det small. Det var å andra sidan torrt väglag.

Jag har råkat ut för exploderande däck två gånger, och vanlig fjollpunka ett par gånger.. Exploderande däck var ena gången i momsad hastighet på E4 i regn, det enda dramatiska var när gummit från däcket slog i underredet på bilen och det dundrade lite... I övrigt var det bara att svänga in till kanten (i radioskugga) och byta till reservdäck. Bilen hade inte servostyrning heller och det var ett framhjul. Bilens väghållning på fyra hjul var redan fullkomligt värdelös, den blev inte bättre på tre, men fortfarande fullkomligt körbart. Andra gången var det bakdäcket på en 240, det small till, sen blev bilen lite konstig att köra så jag stannade och kollade och se på fan, däcket hade gått till de sälla jaktmarkerna..
Vanliga fjollpunkteringar är ju totalt odramatiska... Det blir lite gungigt på sin höjd, tom om det släpper allt tryck på en gång har man gott om tid på sig att reagera på det utan att gira ett par meter in i bilar vid sidan om en. Ja, iaf om man faktiskt KÖR och inte håller på med nåt annat bakom ratten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Däremot så undrar jag om man verkligen tappar kontrollen så mycket förutsatt att det är torrt väglag och man inte kör väldigt fort?

Jag har fått punktering en gång i fart och bilen kastade väldigt mycket så ligger man jämsides med en annan bil kan jag mycket väl tänka mig att man stöter i den andra bilen och den stöten kan nog göra att bilen hamnar ännu mer utom kontroll. Så rent hypotetiskt skulle jag inte utesluta det.

Men det är inte min gissning. Är det en slump att det är två identiska bilar som smällt? Jag fick bilden av att de sitter tre testosteronstinna grabbar i den ena bilen och när dom bil omkörda av en likadan bil som dessutom styrs av en MILF så försvinner allt blod och syretillförsel ifrån det stora huvudet ner till det lilla.

Så kör dom upp jämsides och klappar i händerna för att dom tycker det är roligt och vill visa MILFen att dom kör en likadan bil. MILFen blir rädd, gasar kanske på, eller nåt.

Är det två + ett filer på vägen? Jag ser i så fall framför mig hur det blir nåt slags chicken rejs om att komma först när filerna går ihop till en.

Tror inte att jag är så synsk att jag kan se exakt hur det gått till men jag tror ändå att det startat med nåt harmlösare som sedan spårat ur. Misstänker nästan att inte heller tjejen vågar berätta exakt vad som hänt för att även hon gjort nåt medvetet dumt.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Tror inte att jag är så synsk att jag kan se exakt hur det gått till men jag tror ändå att det startat med nåt harmlösare som sedan spårat ur. Misstänker nästan att inte heller tjejen vågar berätta exakt vad som hänt för att även hon gjort nåt medvetet dumt.

Precis, det var min tanke också. Det känns i sammanhanget som något långsökt att en punktering skulle fått bilen att dra in i kvinnans bil. Dock inte helt osannolikt.
Sen är det nog också låg sannolikhet att någon lackar ur så hårt av att bli omkörd av en brewd. Min egna erfarenhet är att folk brukar känna sig väldigt "skyddade" i sin bil och att ge fingret till någon eller föregå med tveksamt betéende är ju inte allt för ovanligt. Är säkert någon sådan sak som fått ytspänningen att släppa för grabbarna. Säkert svårt att bevisa allt så några påföljer lär det inte bli. Kommer väl bara mynna ut i att det var en olycka.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Väldigt troliga händelseförlopp som fabuleras ihop nu :D

Nej, man flyger inte av vägen av en punktering i bil. Det kan inte ens ha gått särskilt fort. Kvinnor med barn i bil kör inte fort. Nej, det är inte 2-1 väg. Nej, det är inte kvinnan (och barnet) som tvingat grabbarna till våldsamt chickenrace och gjort så att stackars grabbarna hamnar i diket upp-o-ner på, Twostroke. Hur gärna du än vill skylla detta på någon annan än dina skyddslingar.

Det är inte svårare än så här: Tre bryschor med små kukar blir förnärmade och är värdelösa på att köra bil.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är inte svårare än så här: Tre bryschor med små kukar blir förnärmade och är värdelösa på att köra bil.

Ja, jag tycker jag var ganska tydlig med att jag spekulerade. Spekulerar gör även du men du skriver som att du vet hur och varför det gick som det gick.

Hur menar du sen? Det jag skriver stämmer väl ganska väl ihop med din förklaring?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har fått punktering en gång i ca 100 km/h i regnväder. Det var en helt odramatiskt händelse. Bilen var hur stabil som helst trots att all luft försvann rätt omgående. Med det sagt är ju inte omständigheterna desamma för alla. Det finns ju exempel på där föraren faktiskt har förlorat kontrollen över sin bil.

Blir det en juridisk process av det här står ord mot ord och sedan vägs den tekniska bevisningen in. Sista ordet är nog inte sagt. Som nämnts tidigare har jag väldigt svårt att förstå att någon plötsligt får ett infall att preja en annan bilist ur vägen. Att bli förnedrad för att det råkar vara en kvinna som kör om en duger liksom inte i min sinnevärld. Mest troligt har något annat inträffat där föraren brustit i sitt fokus på själva bilkörningen. Har tre grabbar suttit och klappat händerna och pratat högljutt sinsemellan är ju risken rätt mycket högre att han vinglat till än om han haft 100% fokus på själva bilkörningen.

Ingen punka på motorvägen
Misstänkte prejarens historia håller inte

GÄVLE

Den misstänkte prejaren förnekar brott och hävdar att han fick punka. Men den tekniska undersökningen tyder på att det inte stämmer.Den 29-årige man som misstänks ha prejat en kvinna på E4 i söndags blev delgiven misstanke när han låg på sjukbädden.

– Han nekar till brott och säger att han fick punka, säger Hans Johansson, utredare vid Gävlepolisen.

En teknisk undersökning av mannens demolerade bil är påbörjad. Teknikerna lade direkt märke till en besvärande omständighet.

Punkan på däcket hade inte lett till att det exploderat – vilket borde ha skett om punkan ägt rum på själva motorvägen.

– Av det kan man ju dra sina slutsatser men vi får se vad utredningen kommer fram till, säger Hans Johansson.

Även krockskadan på vänster sida av kvinnans bil stämmer med hur hon har beskrivit händelseförloppet.

Efter krocken voltade mannens bil och han fick föras till sjukhus med huvudskador.
– Han har fått sys i huvudet men det verkar inte vara några värre skador.

Länk: http://gd.se/nyheter/gavle/1.5995819-ingen-punka-pa-motorvagen

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja, jag tycker jag var ganska tydlig med att jag spekulerade. Spekulerar gör även du men du skriver som att du vet hur och varför det gick som det gick.

Hur menar du sen? Det jag skriver stämmer väl ganska väl ihop med din förklaring?

You're overthinking it. Matematik är enkelt på det sättet att en viss formel ger ett riktigt svar.

Katastrof.jpg

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Men snälla... moralpanik och konspirationsteorier inbakat med pajkastning.
Den här tråden är så sjuk på ett tråkigt sätt. :hihi

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
För den som vill ha lite mer information om händelsen kan jag tipsa om tråden på flashback:
https://www.flashback.org/t2163423

Där finns bekräftad information såsom medgivande, vittnesmål, etniskt ursprung på GM, andra detaljer och en hel del teorier som målar upp en väldigt trolig bild av händelseförloppet.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vi vet ju alla att de troligaste är att kvinnan riskerar sitt och sitt barns liv för att få ut några kronor på försäkringen och med lite tur ett skadestånd!
Att tre män med liten peniskomplex och en religion som öppet kränker kvinnor skulle ha orsakat olyckan är helt otänkbart.
struts.jpg

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S