Maverickgoose
Gudomlig sporthojare
På en "viss" sida verkar de hålla stenkoll på vilka som satt i bilen och vem som körde och dess relation till Sverige och körkort. Hur sann den källan är vette gudarna.
Kvinnor kör bättre än höns
Kan man uttrycka fördomar på rätt sätt? Hade varit kul med ett exempel på hur man gör det.
Jävla Richo knarkarnasse, han kör säkert 112km/h på E6:an också! Fan han åker på ignore direkt asså!
(HERREGUD VAD BAJSNÖDIGT SPORTHOJ HAR BLIVIT!)
Nu har ju tråden ändå spårat ur... men det är intressant med termer. Islamofobi är ett strålande exempel, ungefär i klass med frågan "har du slutat slå din fru ännu?"
En fobi är en rädsla som saknar rationell koppling till verkligheten. Min fru är livrädd för spindlar, jag känner detsamma för ormar. I båda fallen vet vi att riskerna med båda dessa djur i Sverige är obefintliga, men det botar föga vår irrationella rädsla.
När det gäller min negativa inställning Islamism (ej islam) så stämplas jag som islamofob. Att jag ogillar sharialagar, att anses vara en "kuf", hedersvåld, rätten att slå kvinnor etc. skall alltså ses som en irrationell rädsla och inte en logisk tanke. Det är bara att gratulera Expo eller vem det nu var som kom på detta perfekta namn *ironi*
Föraren skyller på punktering men polisen säger att då borde däcket ha exploderat vilket innebär att polisen är rasist lol hehe.
Men inte behöver däcket explodera väl? Jag fick punktering på motorvägen och däcket exploderade inte och bilen fick sladd, dock så var det lite halt den dagen.
Nej däcket behöver ju inte explodera bara för att man får punka. Däremot så undrar jag om man verkligen tappar kontrollen så mycket förutsatt att det är torrt väglag och man inte kör väldigt fort?
Jag har bara erfarenhet från ett tillfälle då ett utav mina däck fullständigt exploderade i flisor. Troligen hade det blivit något fel vid tillverkningen då det var så gott som nytt. I vilket fall som helst så var det helt odramatiskt när det small. Det var å andra sidan torrt väglag.
Däremot så undrar jag om man verkligen tappar kontrollen så mycket förutsatt att det är torrt väglag och man inte kör väldigt fort?
Tror inte att jag är så synsk att jag kan se exakt hur det gått till men jag tror ändå att det startat med nåt harmlösare som sedan spårat ur. Misstänker nästan att inte heller tjejen vågar berätta exakt vad som hänt för att även hon gjort nåt medvetet dumt.
Det är inte svårare än så här: Tre bryschor med små kukar blir förnärmade och är värdelösa på att köra bil.
Ingen punka på motorvägen
Misstänkte prejarens historia håller inte
GÄVLE
Den misstänkte prejaren förnekar brott och hävdar att han fick punka. Men den tekniska undersökningen tyder på att det inte stämmer.Den 29-årige man som misstänks ha prejat en kvinna på E4 i söndags blev delgiven misstanke när han låg på sjukbädden.
– Han nekar till brott och säger att han fick punka, säger Hans Johansson, utredare vid Gävlepolisen.
En teknisk undersökning av mannens demolerade bil är påbörjad. Teknikerna lade direkt märke till en besvärande omständighet.
Punkan på däcket hade inte lett till att det exploderat – vilket borde ha skett om punkan ägt rum på själva motorvägen.
– Av det kan man ju dra sina slutsatser men vi får se vad utredningen kommer fram till, säger Hans Johansson.
Även krockskadan på vänster sida av kvinnans bil stämmer med hur hon har beskrivit händelseförloppet.
Efter krocken voltade mannens bil och han fick föras till sjukhus med huvudskador.
– Han har fått sys i huvudet men det verkar inte vara några värre skador.
Ja, jag tycker jag var ganska tydlig med att jag spekulerade. Spekulerar gör även du men du skriver som att du vet hur och varför det gick som det gick.
Hur menar du sen? Det jag skriver stämmer väl ganska väl ihop med din förklaring?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|