Premiär: MotoGP Qatar - 9:e Mars, 2008.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Racet som började så spännande & bra utvecklades till en tråkig repris från förra året. Riktigt kul med Lorenzo, Dovizioso & Toseland dock.

Men faaaan vad less jag är på Stoners övertag:mad:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Men faaaan vad less jag är på Stoners övertag:mad:

Dock var det inte så stort som tidigare så de flesta kommande race med mindre banor och fler kurvor kommer nog att bli mycket mer spännande.

Däremot ser ju Stoner så jävla stabil ut i sin körning. Duktig skitunge det där :mad:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Rossi såg hungrig ut i början, men han hänger tyvätt inte med i längden.

Tycker nästan synd om honom.

Stoner kör som den världsmästaren han är. Lorenzo imponenrar med en sådan debut!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Dock var det inte så stort som tidigare så de flesta kommande race med mindre banor och fler kurvor kommer nog att bli mycket mer spännande.

Däremot ser ju Stoner så jävla stabil ut i sin körning. Duktig skitunge det där :mad:

Sant. Ska bli kul att se vad Rossi kan åstadkomma på Jerez där han vunnit flertalet gånger. Uppenbarligen är det ju mer krut i Yammorna i år.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Sant. Ska bli kul att se vad Rossi kan åstadkomma på Jerez där han vunnit flertalet gånger. Uppenbarligen är det ju mer krut i Yammorna i år.
Doc gasade ifrån JT på rakorna. Hoppas Toseland får samma motor. Eller var det kanske det bättre däcksfästet som skiljde?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Besviken på Rossi......

Hojen går bevisligen bra, Lorenzo blev tvåa

Däcken kan det inte va fel på, Stoner vann på Bridgestone däck

Kan det vara så att Rossi är på väg utför? Det är väll oundvikligt iofs, men ändå jävligt tråkigt :(

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
riktigt bra race..spec. de första varven...stoner ser fortsatt väldigt imponerande ut...blir nog väldigt svårt för dom andra även i år. kul med lorenzo på andra med!

Dr.Bike

Guest
Grymt imponerande race av Pedrosa! Honda borde byta plats på Dovizioso och Hayden nästa år.

Känns redan nu som att Hayden åker på nåder i fabriksteamet...
Säkert nåt politiskt.
Annars håller jag med dig helt. Allt annat vore minst sagt märkligt.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Rossi är kronslut. Han har inte viljan längre. Så fort det börjar gå emot lite stannar han. Jävla fasoner, visst det sladdar lite men på den gamla goda tiden hade han kört på tvären, höjden, längden och bredden för att hamna främst och om det var omöjligt åtminstone så högt som möjligt.

Nu småglassar han sig slappt i mål.

Bästa han kan göra nu är pressmeddelande imorgon som lyder:
"
Jag kan inte längre, jag har inte viljan, ge min plats till någon som vill köra motorcykel på den här nivån. Jag slutar.
"

Pasini var grymt imponerande tills han var fåntrattstöntig och körde utan hjälm. Såg aptöntigt ut.

Dr.Bike

Guest
riktigt bra race..spec. de första varven...stoner ser fortsatt väldigt imponerande ut...blir nog väldigt svårt för dom andra även i år. kul med lorenzo på andra med!

Ja TÄNK om Lorenzo inte bara körde ifrån Rossi (dessutom på de däck Rossi ratade! :)) Utan oxå skulle gått och vunnit sitt opening race a´la mattia pasini!
Vilken grand slam.
Nu var det ju inte långt ifrån, och en pallplats smäller nästan lika högt. Särskilt när ettan i teamet inte ens fanns med på samma pall...

Ska bli kul att höra Rossis kommentarer om däcken nu!

Last edited:

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Det skiljer säkert motor och lite fler grejor gissar jag. Men det såg ju även ut som om Rossi hade dåligt fäste både fram och bak.
Då kan man ju undra hur det kommer sig.Han om någon borde ju kunna ställa i hojen och köra så däcken håller hela racedistancen ut,eller?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Besviken på Rossi......

Hojen går bevisligen bra, Lorenzo blev tvåa

Däcken kan det inte va fel på, Stoner vann på Bridgestone däck

Kan det vara så att Rossi är på väg utför? Det är väll oundvikligt iofs, men ändå jävligt tråkigt :(

Jag tyckte det såg hoppfullt ut i början. Synd att han tappade mot slutet.
Sen är det nog skillnad med bridgestone på yamaha och ducati, de har lite mer data för duccen och vet vad som funkar på den, yamaha tar nog ett tag för.
Rossi var ju orolig för Qatar redan innan, men han tyckte de funkade bättre på de andra testerna.
Tror inte Rossi är slut förrän han börjar rada upp resultat liknande det här resten av säsongen, men den har bara börjat.

Sen kan man ju inte låta bli att fundera på om det verkligen var rätt beslut, michelin lär ju ha jobbat arslet av sig i vinter ser det ut som...

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Rossi är kronslut. Han har inte viljan längre. Så fort det börjar gå emot lite stannar han. Jävla fasoner, visst det sladdar lite men på den gamla goda tiden hade han kört på tvären, höjden, längden och bredden för att hamna främst och om det var omöjligt åtminstone så högt som möjligt.

Nu småglassar han sig slappt i mål.

Bästa han kan göra nu är pressmeddelande imorgon som lyder:
"
Jag kan inte längre, jag har inte viljan, ge min plats till någon som vill köra motorcykel på den här nivån. Jag slutar.
"

Pasini var grymt imponerande tills han var fåntrattstöntig och körde utan hjälm. Såg aptöntigt ut.

Fast tycker du inte att 125 racet såg jävligt skoj ut? ;)

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Roligast ikväll var Pasinis racevinst i 250, det var han värd efter den struliga förra säsongen.

Hoppas inte problemen smittar av sig på Bradley Smith bara ....

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Fan va Ducatin går.
Stoner är verkligen stark på den hojen och med det teamet.

Blir säkert svårslagen i år.

Notera var det andra Ducatiteamets förare placerade sig.
Det är nog både ett och annat som skiljer maskinerna åt.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Doc gasade ifrån JT på rakorna. Hoppas Toseland får samma motor. Eller var det kanske det bättre däcksfästet som skiljde?

Toseland kör med gamla Yamma-spisen utan pneumatiska ventiler, därav mindre fjung. Tech3-Yammorna ska dock få de nya motorerna om "ett par race" enligt de brittiska kommentatorerna.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Fan va Ducatin går.
Stoner är verkligen stark på den hojen och med det teamet.

Blir säkert svårslagen i år.

Notera var det andra Ducatiteamets förare placerade sig.
Det är nog både ett och annat som skiljer maskinerna åt.
Hade Melandri vassare motor än Stoner tror du,med tanke på den högre toppfarten?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag tyckte det såg hoppfullt ut i början. Synd att han tappade mot slutet.
Sen är det nog skillnad med bridgestone på yamaha och ducati, de har lite mer data för duccen och vet vad som funkar på den, yamaha tar nog ett tag för.
Rossi var ju orolig för Qatar redan innan, men han tyckte de funkade bättre på de andra testerna.
Tror inte Rossi är slut förrän han börjar rada upp resultat liknande det här resten av säsongen, men den har bara börjat.

Sen kan man ju inte låta bli att fundera på om det verkligen var rätt beslut, michelin lär ju ha jobbat arslet av sig i vinter ser det ut som...
Klart Bridgestone har mer data för Ducce än för Yamaha, men Rossi har också mer "data" än Lorenzo, Dovi och JT.
För tidigt på säsongen, javisst. Men det är dags att inse att även den störste inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst...

Ifjor tog f.ö. Stoner seger i första loppet på nya däck och ny hoj.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...