Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Jag tippar:
1. Stoner
2. Lorenzo
3. Rossi
4. Toseland
5. Dovi
Den var väl inte så illa?
Jag tippar:
1. Stoner
2. Lorenzo
3. Rossi
4. Toseland
5. Dovi
Men faaaan vad less jag är på Stoners övertag![]()
Dock var det inte så stort som tidigare så de flesta kommande race med mindre banor och fler kurvor kommer nog att bli mycket mer spännande.
Däremot ser ju Stoner så jävla stabil ut i sin körning. Duktig skitunge det där![]()
Doc gasade ifrån JT på rakorna. Hoppas Toseland får samma motor. Eller var det kanske det bättre däcksfästet som skiljde?Sant. Ska bli kul att se vad Rossi kan åstadkomma på Jerez där han vunnit flertalet gånger. Uppenbarligen är det ju mer krut i Yammorna i år.
Grymt imponerande race av Pedrosa! Honda borde byta plats på Dovizioso och Hayden nästa år.
riktigt bra race..spec. de första varven...stoner ser fortsatt väldigt imponerande ut...blir nog väldigt svårt för dom andra även i år. kul med lorenzo på andra med!
Besviken på Rossi......
Hojen går bevisligen bra, Lorenzo blev tvåa
Däcken kan det inte va fel på, Stoner vann på Bridgestone däck
Kan det vara så att Rossi är på väg utför? Det är väll oundvikligt iofs, men ändå jävligt tråkigt![]()
Rossi är kronslut. Han har inte viljan längre. Så fort det börjar gå emot lite stannar han. Jävla fasoner, visst det sladdar lite men på den gamla goda tiden hade han kört på tvären, höjden, längden och bredden för att hamna främst och om det var omöjligt åtminstone så högt som möjligt.
Nu småglassar han sig slappt i mål.
Bästa han kan göra nu är pressmeddelande imorgon som lyder:
"
Jag kan inte längre, jag har inte viljan, ge min plats till någon som vill köra motorcykel på den här nivån. Jag slutar.
"
Pasini var grymt imponerande tills han var fåntrattstöntig och körde utan hjälm. Såg aptöntigt ut.
Doc gasade ifrån JT på rakorna. Hoppas Toseland får samma motor. Eller var det kanske det bättre däcksfästet som skiljde?
Hade Melandri vassare motor än Stoner tror du,med tanke på den högre toppfarten?Fan va Ducatin går.
Stoner är verkligen stark på den hojen och med det teamet.
Blir säkert svårslagen i år.
Notera var det andra Ducatiteamets förare placerade sig.
Det är nog både ett och annat som skiljer maskinerna åt.
Klart Bridgestone har mer data för Ducce än för Yamaha, men Rossi har också mer "data" än Lorenzo, Dovi och JT.Jag tyckte det såg hoppfullt ut i början. Synd att han tappade mot slutet.
Sen är det nog skillnad med bridgestone på yamaha och ducati, de har lite mer data för duccen och vet vad som funkar på den, yamaha tar nog ett tag för.
Rossi var ju orolig för Qatar redan innan, men han tyckte de funkade bättre på de andra testerna.
Tror inte Rossi är slut förrän han börjar rada upp resultat liknande det här resten av säsongen, men den har bara börjat.
Sen kan man ju inte låta bli att fundera på om det verkligen var rätt beslut, michelin lär ju ha jobbat arslet av sig i vinter ser det ut som...
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |