Premiär: MotoGP Qatar - 9:e Mars, 2008.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Rossi är kronslut. Han har inte viljan längre. Så fort det börjar gå emot lite stannar han. Jävla fasoner, visst det sladdar lite men på den gamla goda tiden hade han kört på tvären, höjden, längden och bredden för att hamna främst och om det var omöjligt åtminstone så högt som möjligt.

Nu småglassar han sig slappt i mål.

Bästa han kan göra nu är pressmeddelande imorgon som lyder:
"
Jag kan inte längre, jag har inte viljan, ge min plats till någon som vill köra motorcykel på den här nivån. Jag slutar.
"

Jag håller inte med dig alls. Rossi satsade allt han hade från startskottet och hela vägen över mållinjen. :fakta Såg du inte fighten mellan Rossi och Dovisioso de sista 5-6 varven?!

Kanske dags att skaffa glasögon för din del? ;)

Det skiljer säkert motor och lite fler grejor gissar jag. Men det såg ju även ut som om Rossi hade dåligt fäste både fram och bak.
Då kan man ju undra hur det kommer sig.Han om någon borde ju kunna ställa i hojen och köra så däcken håller hela racedistancen ut,eller?

Jag tycker Rossi, på vanligt manér, höll tightare spår än de flesta. Jag tror inte han hade problem med greppet, absolut inte mer än någon annan.

Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Marlboroteamets hojar är säkert lika.
Att Melandri hade en högre toppfart kan bero på nått så enkelt som att han bromsar något senare på rakan.

Kommentatorn sa att toppfarten mäts upp vid en fast pungt vid bankanten en bit innan bromspunkten.......

Så vad man bromsar ska inte spela någon roll som jag fattat det.

Melandri gasar helt enkelt hårdare än stoner ut på rakan :yoparty

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag håller inte med dig alls. Rossi satsade allt han hade från startskottet och hela vägen över mållinjen. :fakta Såg du inte fighten mellan Rossi och Dovisioso de sista 5-6 varven?!
Noterbart: Dovi är rookie.
Vidare såg det ut som att JT, som är skolad i "fel" serie, med Rossis fjorårsmotor gick ikapp i varje böj men blev efter på rakan under de där sista varven. Han var bara 0,7 s efter i mål.

Big Mouth var sämste Yamaha-förare. Undrar om han hade trott det? Bägge nykomlingarna var före sina mer rutinerade team-kamrater.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Känns redan nu som att Hayden åker på nåder i fabriksteamet...
Säkert nåt politiskt.

Hayden är bara i MotoGP för att den amerikanska hojmarknaden är enormt viktigt, nu när de dessutom får två GP:n där så lär han bli kvar nästan oavsett resultat men han ska förstås inte vara kvar i Hondas första-team längre.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Lite på samma sätt är det politik att Rossi fick Bridgestone och inte Pedrosa. Hade de fått köra om det så...

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Tycker det är bäddat för en bra GP säsong med alla dom vassa förarna som fajtades om dom 6 första placeringarna idag...Dom nya förarna är riktigt på hugget, jag tror inte någon kan ta nåt för givet som det såg ut just nu i alla fall !

Dessutom var det bra race även i 125 och 250...

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hayden är bara i MotoGP för att den amerikanska hojmarknaden är enormt viktigt, nu när de dessutom får två GP:n där så lär han bli kvar nästan oavsett resultat men han ska förstås inte vara kvar i Hondas första-team längre.
Stoppa in Dovi i Repsol Honda istället! :)

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Engelska kommentatorerna talar mycket om att vissa team inte kan åka fullt blås pga begränsad bränslemängd, stämmer det? Är det så är det löjligt, det ska ju vara snabbaste raceklass och inte något ekonomirally.
Begränsning i tankvolym har ju "alltid" funnits och är lika för alla.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Klart Bridgestone har mer data för Ducce än för Yamaha, men Rossi har också mer "data" än Lorenzo, Dovi och JT.
För tidigt på säsongen, javisst. Men det är dags att inse att även den störste inte kan leva på gamla meriter hur länge som helst...

Ifjor tog f.ö. Stoner seger i första loppet på nya däck och ny hoj.

Nja, Yamaha hade nog mer data på 800cc och Michelin för Lorenzo än på bridgestone.
Ducati gjorde ju världens superjobb förra året samt att stoner helt plötsligt började leverera stort på banan utan att kvadda. Mycket impad av honom med tanke på var hans ducatipolare ligger i tabellen, även förra året. Den verkar passa honom perfekt, och Rossi kommer få svårt att slå honom oavsett däcken.
Men tror inte Rossi kommer vara efter lorenzo särskilt ofta under resten av säsongen.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Lite på samma sätt är det politik att Rossi fick Bridgestone och inte Pedrosa. Hade de fått köra om det så...

Butter ville gå över till Bridgestone men Honda drog i handbromsen.

Fast med tanke på den dåliga publicitet Michelin fått sen förra säsongen lär de ha gjort hemläxan till i år. Var så säker.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men tror inte Rossi kommer vara efter lorenzo särskilt ofta under resten av säsongen.
Pfft, alla kommer att vara efter Lorenzo resten av säsongen. I varje lopp :fakta

Synd att sopan klantade sig den här gången. Andraplatsen kommer att se muchos illa ut i protokollet, när vi sammanfattar säsongen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nja, Yamaha hade nog mer data på 800cc och Michelin för Lorenzo än på bridgestone.
Avsåg att de andra förarna är rookies i MotoGP, därav var det andra datan inom "".

Inte många som tippat honom så långt före Rossi i premiären heller. Vi får se :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Fast med tanke på den dåliga publicitet Michelin fått sen förra säsongen lär de ha gjort hemläxan till i år. Var så säker.
Av resultatet att döma verkar de ha gjort ett bra jobb. Alla deras förare är topp10. Alla platserna därefter är Bridgestones. Av dagens resultat att döma är det ingen fördel att köra på Bridgestone. Både Stoner och Rossi är talanger utöver det vanliga, även om Rossi kan vara på dekis. Och det verkar krävas för att placera ett set Bridgestone bra. Capirossi är som han är... :)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm

Hade för mig att både Bridgestone och Honda sa nej.
Bridgestone gjorde ett undantag för Rossi, ev. politiskt för att enhetsdäckssnacket skulle lägga sig.

Det är kanske för tidigt att uttala sig efter ett lopp. Nattlopp i öknen och lite speciell asfalt. Klart är iaf. att Stoner/Ducati/Bridgestone rockar :yoparty
Troligen har inte Bridgestone/Michelin-snacket varit i rimliga proportioner.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
och SHs fogar höll :

alla blårökskillarna var före gatsoffekillarna och vi är förvånade att någon är förvånad...

och att Hayden tvingades köra på den usla 07:an fast han fick välja hoj själv är väl en sammansvärjning igen, dessutom har väl HRC fixat med hans fabriks-07:an så den är sämre än de 07:eek:r som fattigteamen JiR och LCR har eftersom Dovi och RdP körde mycket fortare.

och Pedrosa körde väl 08:an för att 07:an var byggd för små killar och plattan har kvar i handen är fusk för att det hjälper under inbromsningarna!

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Stoppa in Dovi i Repsol Honda istället! :)

Precis vad jag skrev i mitt tidigare inlägg. Byt plats på Hayden och Dovi, precis som Lorenzo så var Dovi grymt snabb direkt och har varit bra på testerna också så jag tror inte det var någon engångsföreteelse för vare sig Lorenzo eller Dovi.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
INGEN på SH har försvarat eller ursäktat Nicky's usla resultat. Har inte sett något pressmeddelande heller i den riktningen.

Vad gäller gatsoffe-grejen så visade JT med sina 0,7s bakom att mycket väl kan utmana den store i något lopp framöver. Särskillt om även han för tillgång till de där extra hästarna.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...