Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Blir lite förvirrad på din färglagda karta, är färgerna omvända?

Ja, men ändå inte. :gnissla

Visar inte undersökningar att GwB är den president som haft minst stöd av alla presidenter i modern tid?

Jo han har väldigt lågt stöd nu. Och det är synd. Men, det som jag tycker är intressant är att folk inte verkar veta vad det bero på, inklusive de som inte stödjer honom. Jag har nämligen inte begripit vad det är han beslutat om sedan november 2004 som gjort honom så impopulär. Vet du?
Jag tror att folk nu kommit ppå att krig inte var så kul. Det är samma folk som tidigare tyckte det var kul uppenbarligen. Så det säger egentligen mer om folket än om honom, å andra sidan säger det allra mest om GwB's töntiga motståndare han haft, trots att GwB eventuellt var impopulär redan 2004 så ville folk ändå hellre ha honom än sopan Kerry.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har nämligen inte begripit vad det är han beslutat om sedan november 2004 som gjort honom så impopulär.

Skulle inte förvåna mig om han varit tvungen att typ besvara frågor i TV utan att ha fått manus eller läsa frågorna i förväg eller något annat överdjävligt avancerat...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att GWB skulle vara rätt man som president och att massorna tycker det finner jag bara som löjligt påstående, jag har aldrig träffat en amerikan som är nöjd med GWB, men så rör jag mig inte i redneckland heller.

Okej, men om massorna inte tyckte det, hur vann han då valet? Förresten kanske du borde semestra mindre och koncentrera på motorcykeln mer?

Skulle inte förvåna mig om han varit tvungen att typ besvara frågor i TV utan att ha fått manus eller läsa frågorna i förväg eller något annat överdjävligt avancerat...

Men det där r ju en av Svt och Youtube påhittad myt, du har väl inte gått på att han är så där jeTe duMM? Okej om typ foliehattarna tror det men du brukar ju inte tro att Arkiv X är på riktigt?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus;3879302 Men det där r ju en av Svt och Youtube påhittad myt skrev:
du [/I]har väl inte gått på att han är så där jeTe duMM?

Nej, jag hörde att han klarade av att fylla i alla färgerna i en hel sån där bok där man fyller i färg beroende på vilken siffra som står i ett visst fält...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Men det där r ju en av Svt och Youtube påhittad myt, du har väl inte gått på att han är så där jeTe duMM? Okej om typ foliehattarna tror det men du brukar ju inte tro att Arkiv X är på riktigt?

Annars kan man ju dra den där klockrena kommentaren jag fick av en kurskollega i San Diego tidigare i år "Could you expect anyhing else from a C- Student".
De flesta jag pratar med "overthere" som inte har svt som mediekanal, anser väl mest att GwB vart en marionett åt sina gamla corporate-polare, och dessutom från att nästan vara helt bankrutt, nu som president återigen sitta med en rätt stor förmögenhet av någon oförklarlig anledning :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Annars kan man ju dra den där klockrena kommentaren jag fick av en kurskollega i San Diego tidigare i år "Could you expect anyhing else from a C- Student".
De flesta jag pratar med "overthere" som inte har svt som mediekanal, anser väl mest att GwB vart en marionett åt sina gamla corporate-polare, och dessutom från att nästan vara helt bankrutt, nu som president återigen sitta med en rätt stor förmögenhet av någon oförklarlig anledning :rolleyes:

Hej, no offense men vad dina studiepolare tycker är inte så relevant i sammanhanget faktiskt. Varannan student i Sverige är ju kommunist förutom ekonomer och jurdikstudenter och så är det väl där med. Myter om att han fått pengar och annat av någon hemlig organisation kan vi väl ta i stora foliehattstråden?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det är väldigt skönt att även den delen av världen börjar vakna till liv.

[YOUTUBE-ID]Fze2J2Ve9is&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det finns tusentals med filmer på youtube där Bush framstår som dum, men du väljer en när han täpper till truten på en kommunistflata tio gånger om med fakta hon - och definitivt inte du - kände till.

Bra jobbat. :lol

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hej, no offense men vad dina studiepolare tycker är inte så relevant i sammanhanget faktiskt. Varannan student i Sverige är ju kommunist förutom ekonomer och jurdikstudenter och så är det väl där med. Myter om att han fått pengar och annat av någon hemlig organisation kan vi väl ta i stora foliehattstråden?

Förutfattade meningar då om vem man är då, ännu roligare är det bli placerad till vänsterskalan av dig..
Personligen är man en IT-hora, i sverige klassad som höginkomsttagare och betalar den sviniga värnskatten på min inkomst.
Var på kurs i kalifornien betald av mitt företag, min kommunist-studie kollega Ray, 45+ var den som kläckte kommentaren ligger väl på ~$250000/år. Han är väl rätt långt från kommunist om man säger så. Vilket de flesta jänkare också är.

Det är ju inte ens hemligheter vem han fått pengar ifrån... Killen höll på att konka innan han blev president..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det finns tusentals med filmer på youtube där Bush framstår som dum, men du väljer en när han täpper till truten på en kommunistflata tio gånger om med fakta hon - och definitivt inte du - kände till.

Bra jobbat. :lol

Vilken fakta jag, du, reportern eller Bush himself nu sitter med så gör det ju inte saken bättre. Du ställde frågan till korvgubbe..

Jag har nämligen inte begripit vad det är han beslutat om sedan november 2004 som gjort honom så impopulär. Vet du?

.. & jag gav dig en liten hint om varför hans popularitet minskat. Killen framstår inte som smart, långt ifrån, oavsett vilken YT-video man länkar till. Vad händer när han upprepade ggr. visar detta beteende? Jo, han tappar sin popularitet, svårare än så var det inte.

Oh, BTW, din s.k debatt- eller argumentationsteknik som går ut på att förlöjliga motparten så fort du får slut på argument.. Känns lite högstadie va? Argumentera för din sak istället! :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förutfattade meningar då om vem man är då, ännu roligare är det bli placerad till vänsterskalan av dig..
Personligen är man en IT-hora, i sverige klassad som höginkomsttagare och betalar den sviniga värnskatten på min inkomst.
Var på kurs i kalifornien betald av mitt företag, min kommunist-studie kollega Ray, 45+ var den som kläckte kommentaren ligger väl på ~$250000/år. Han är väl rätt långt från kommunist om man säger så. Vilket de flesta jänkare också är.

Det är ju inte ens hemligheter vem han fått pengar ifrån... Killen höll på att konka innan han blev president..

Inget ont om Ray men ens inkomst garanterar inte vare sig politisk hemvist eller ger veto på sanningen. Jag vet inte exakt vad din första mening men jag har inte placerat dig på någon skala alls. Men du är tydligt inne på spåret att hög inkomst ger konservativa värderingar, vilket även det emotsäger dina tidiga spår att det var husvagnsfolket som blev republikaner. Det är i och för sig ett antagande att Cletus inte är mångmiljonär, men jag tror jag kan belägga det om det krävs.

Vilken fakta jag, du, reportern eller Bush himself nu sitter med så gör det ju inte saken bättre. Du ställde frågan till korvgubbe..

.. & jag gav dig en liten hint om varför hans popularitet minskat. Killen framstår inte som smart, långt ifrån, oavsett vilken YT-video man länkar till. Vad händer när han upprepade ggr. visar detta beteende? Jo, han tappar sin popularitet, svårare än så var det inte.

Oh, BTW, din s.k debatt- eller argumentationsteknik som går ut på att förlöjliga motparten så fort du får slut på argument.. Känns lite högstadie va? Argumentera för din sak istället! :tummenupp

Vad är det i videon du inte gillar? Han argumenterar påläst för sin sak och ber att få tala till punkt. Jag ser inte vad denna video skulel ge för en endaste ledtråd angående den mannens eventuella intelligens. Det är ju för fan flatan som inte har mål i mun. :confused:
Tack för argumentationstipset!

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Inget ont om Ray men ens inkomst garanterar inte vare sig politisk hemvist eller ger veto på sanningen. Jag vet inte exakt vad din första mening men jag har inte placerat dig på någon skala alls. Men du är tydligt inne på spåret att hög inkomst ger konservativa värderingar, vilket även det emotsäger dina tidiga spår att det var husvagnsfolket som blev republikaner. Det är i och för sig ett antagande att Cletus inte är mångmiljonär, men jag tror jag kan belägga det om det krävs.

Men du anser Ray's kommentar om GwB gör honom till kommunist...'Jag var ju student, och hälften av studenterna var ju kommunister enligt dig, så jag antog att du placerade mig på den sidan..
Enligt Ray själv har han både röstat republikanskt och demokratiskt, lite beroende på vem och vilket val det varit frågan om. Som rätt många amerikaner faktiskt.
Min kommentar kring redneck-county's är att det är i områden som man kallar den klassiska södern. Klart att det finns utbildat folk med höga löner och förmögenheter där. Inte direkt så att slavägarna haft det fattigt.. Inte heller så konstigt att det är i dessa områden nazzar och andra extremister är så starka.

Finns flera republikanska presidenter som gjort mycket gott för världen, den senaste har dock inte vart så framgångsrik i att skaffa vänner. Varken hemma eller utomlands.
Träffat jänkare (republikaner), som bett om ursäkt för att de röstade fram honom.

Men ska vi prata årets val, McCain är för gammal och kommer nog aldrig kunna vända skutan. Hans vicepresident har riktigt skrämmande åsikter i en hel del frågor, hon ser trevlig ut, men bakom ytan sitter det en riktigt skrämmande Gun Hellsvik..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Vad är det i videon du inte gillar? Han argumenterar påläst för sin sak och ber att få tala till punkt. Jag ser inte vad denna video skulel ge för en endaste ledtråd angående den mannens eventuella intelligens. Det är ju för fan flatan som inte har mål i mun. :confused:
Tack för argumentationstipset!

"- Saddam Hussein used weapons of mass destruction against his own people"

"- On sep. the 11 2001 we where attacked in unprovoced fashion"

"- And there has been bomings since then, not because of my respones to Iraq"

"-People are joining terrorist organizations because there is no hope. And there is no chance to raise their families in a peaceful world where there is no freedom"

Etc. etc.

Uppenbarligen så är våran syn på Herr Bush så olika att vi tolkar ovanstående på ett lite annorlunda sätt. Du ser det som att,

Markus skrev:
han täpper till truten på en kommunistflata tio gånger om med fakta

Medans de flesta av oss andra fortf. ser en person som framstår som helt fanatisk över att "vinna kriget mot terrorismen".
Faktan uteblir ju gång på gång, så länge inte lögner numera får räknas som fakta?! Tror dock att majoriteten (äntligen) börjat inse hur fel denna man har. Därav den sjunkande populariteten som jag försökte förklara med en video där han framstår som just, lite korkad och opåläst. Till & med hans egen administration verkar ju hänga på, dom förskte få Irlänsk TV att inte sända intrevjun, det säger väl det mesta?

Men nog om det, du förstod redan från början vart jag ville komma men vi kommer nog aldrig bli överens vilket som.

:backontop

Men ska vi prata årets val, McCain är för gammal och kommer nog aldrig kunna vända skutan. Hans vicepresident har riktigt skrämmande åsikter i en hel del frågor, hon ser trevlig ut, men bakom ytan sitter det en riktigt skrämmande Gun Hellsvik..

Jo, hon känns inte helt hundra. Lite som att hon lever i en värld med el-tejp för glasögonen.. Att hon är next-in-line när John har tackat för sig skrämmer nog en eller annan som annars kanske röstat på honom. Jag ser det som pest eller kolera mellan Barack & John, men hockey-morsan får mig att verkligen hoppas på Obama.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"- Saddam Hussein used weapons of mass destruction against his own people"

"- On sep. the 11 2001 we where attacked in unprovoced fashion"

"- And there has been bomings since then, not because of my respones to Iraq"

"-People are joining terrorist organizations because there is no hope. And there is no chance to raise their families in a peaceful world where there is no freedom"

Etc. etc.

Nu fattar jag ännu mindre, av ovan är uttalandet om jojna terror gäng det enda som är subjektivt, men dock i Sverige fullständigt accepterat. Jag själv tror inte så, men det är väl ändå gängse uppfattning att terrorism uppstår i desperation. Resten är ju bara o-omtvistad fakta?

Faktan uteblir ju gång på gång, så länge inte lögner numera får räknas som fakta?!

Vilka lögner är det du hittat, det förstår jag verkligen inte.

Till & med hans egen administration verkar ju hänga på, dom förskte få Irlänsk TV att inte sända intrevjun, det säger väl det mesta?

Jag vet inte om det är så eller varför det i så fall är så så jag vet definitivt inte vad det säger eller om det är det mesta som finns att säga.

Jo, hon känns inte helt hundra. Lite som att hon lever i en värld med el-tejp för glasögonen.. Att hon är next-in-line när John har tackat för sig skrämmer nog en eller annan som annars kanske röstat på honom. Jag ser det som pest eller kolera mellan Barack & John, men hockey-morsan får mig att verkligen hoppas på Obama.

Palin är värdelös, det håller jag med om. Å andra sidan är hon sjukt snygg. Demokrater kommer dragandes med jävla Albright liksom.

Klart att det finns utbildat folk med höga löner och förmögenheter där. Inte direkt så att slavägarna haft det fattigt.. Inte heller så konstigt att det är i dessa områden nazzar och andra extremister är så starka.

Jag förstår verkligen inte vad du menar nu faktiskt. Tror du att rika människor i starka demokratiska fästen röstar på Obama? :confused: Det låter ju helt befäng, och smått sensationellt om just amerikaner drabbats av någon gen som gör dem extra solidariska med sina medmänniskor bara för att de är amerikaner. I resten av världen röstar man för vad man tror gynnar en själv i första hand, ideologin får man på köpet. Nassar, ja de är jättestarka i USA. Nästan lika starka som kommunisterna i USA.
Jag tror faktiskt du och Ray är helt ute och cyklar.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag själv tror inte så, men det är väl ändå gängse uppfattning att terrorism uppstår i desperation. Resten är ju bara o-omtvistad fakta?

Personligen tror jag grunden till att man blir tjenis med ett gäng arga gubbar med AK47'or kan vara rätt många. Uppfostran, religion, desperation mm, men det tar vi en annan dag.
Men många har väl nu insett att Herr Bush inte var den skarpaste kniven i lådan & att han haft fel redan från start --> hans popularitet har minskat = dit jag ville komma från början.
Sen spelar det ingen roll om Irak hade "weapons of mass destruction" eller inte. Bush lurade in sitt folk i tron att han hade det. Men när man inte hitta några och de två senaste Amerikanska krigen mer eller mindre börjar se ut som en katastrof så tittar folk till den s.k faktan. Det fanns inga vapen, Hussein har aldrig använt dessa påstådda vapen mot sitt eget folk, Irak var inte inblandade i 9/11 osv. Klart folk lessnar och hans popularitet minskar.

Palin är värdelös, det håller jag med om. Å andra sidan är hon sjukt snygg. Demokrater kommer dragandes med jävla Albright liksom.

Får väl krypa till korset då.. Blir Obama president försvinner Palin från rampljuset, mot sin vilja. Då är chansen större att hon gör en Linda Rosing och blottar muttan för oss alla, vi vill se :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Personligen tror jag grunden till att man blir tjenis med ett gäng arga gubbar med AK47'or kan vara rätt många. Uppfostran, religion, desperation mm, men det tar vi en annan dag.
Men många har väl nu insett att Herr Bush inte var den skarpaste kniven i lådan & att han haft fel redan från start --> hans popularitet har minskat = dit jag ville komma från början.
Sen spelar det ingen roll om Irak hade "weapons of mass destruction" eller inte. Bush lurade in sitt folk i tron att han hade det. Men när man inte hitta några och de två senaste Amerikanska krigen mer eller mindre börjar se ut som en katastrof så tittar folk till den s.k faktan. Det fanns inga vapen, Hussein har aldrig använt dessa påstådda vapen mot sitt eget folk, Irak var inte inblandade i 9/11 osv. Klart folk lessnar och hans popularitet minskar.

Men håll i hästarna, du har fel.
Saddam har använt dessa vapen på sina egna invånare, fråga Kurderna.
Ur en, kanske kommunistisk vem vet, riksdagsmotion:

Exempel på grova övergrepp från den irakiska regimens sida är:

Bombningarna av Qalladze 1974 med ca 400 döda civila kurdiska offer.

Massdedeportationer av kurder som bodde vid gränsen till Iran och Turkiet 1975–77.

Massdödandet av ca 8 000 kurder tillhörande Barzaniklanen 1983.

Under 1988 genomförde sedan den irakiska regimen under Saddam Hussein det bestialiska brott som benämns Anfalkampanjen i vilket ett mycket stort antal kurder förintades. Det exakta antalet offer är inte känt men det rör sig enligt de flesta bedömare om mer än 100 000 dödade kurder. I skriften Anfal The Iraqi States Genocide Against The Kurds (The Center of Halabja against Anfalisation and Genocide of the Kurds, februari 2007) görs bedömningen att uppskattningsvis 182 000 kurder förintades och ca 4 000 kurdiska byar förstördes.

Och som du ser i intervjun, och jag har själv hört Blix säga det, så påstod även FN innan mars 2003 att Irak hade vapen, kapacitet att skaffa vapen och att de inte visade samarbetsvilja med IAEA's inspektörer. Allt det här är fakta och inte öppet för tolkning dessvärre. Huruvida han ändå skulle åkt dit utan uppbackning av fler länder, nåväl UK, Spanien, Polen, Danmark, Australien och några till är inte helt betydelselösa lönder, - det kan man diskutera. Egentligen var det Ryssland, Kina, Frankrike och Tyskland han ville ha med sig. Alla de - utom Tyskland vad jag vet - hade omfattande affärer med Saddam som nu gick om intet. För foliehattarna, så de får något att intressera sig för. :D

Får väl krypa till korset då.. Blir Obama president försvinner Palin från rampljuset, mot sin vilja. Då är chansen större att hon gör en Linda Rosing och blottar muttan för oss alla, vi vill se :fakta

Apropå högstadietendenser så enas vi att vi ändå bara ville se mutta. :hihi

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Mona är inte min favvo precis, men jag skulle nog föredra henne.
....kort motivering till det?!

Motivering till varför Mona inte är min favvo, eller varför jag skulle föredra henne?

Varför Mona inte är min favvo:
Hon verkar vara inkompetent och ohederlig.

Varför jag skulle föredra Mona före McCain och Obama:
Hon verkar vara den mest kompetenta och hederligaste av de tre.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Men håll i hästarna, du har fel.
Saddam har använt dessa vapen på sina egna invånare, fråga Kurderna.
Ur en, kanske kommunistisk vem vet, riksdagsmotion:

Och som du ser i intervjun, och jag har själv hört Blix säga det, så påstod även FN innan mars 2003 att Irak hade vapen, kapacitet att skaffa vapen och att de inte visade samarbetsvilja med IAEA's inspektörer. Allt det här är fakta och inte öppet för tolkning dessvärre.

Jo, men det där har har ju redan fått skit för en gång, minns Kuwait? Man kan väl inte bli straffad två ggr, för samma brott?

Sen är det fortf. inte tal om några "weapons of mass destruction", som var hela grejen med kriget.
Och sen är det ett himla tjat om fakta, vad är fakta när det sen visar sig vara en lögn? Det fanns inga vapen, det är fakta! Skälet till att FN lät Amerika fortsätta var ju deras lögner (inte fakta, som FN med flera gick på). Powell, Rumsfeld m.fl satt ju och ljög FN rakt upp i ansiktet med massa fina satelit och flygfoton som skulle visa s.k kärnvapenfabriker och transporter. De flesta av de fabrikerna som skulle tillverka samt gömma dessa vapen var ju helt utblåsta när dom kom fram. En av de "viktigaste" fabrikerna visade sig ju vara en spannmålsfabrik eller var det nu var, redan glömt det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, men det där har har ju redan fått skit för en gång, minns Kuwait? Man kan väl inte bli straffad två ggr, för samma brott?

Sen är det fortf. inte tal om några "weapons of mass destruction", som var hela grejen med kriget.
Och sen är det ett himla tjat om fakta, vad är fakta när det sen visar sig vara en lögn? Det fanns inga vapen, det är fakta! Skälet till att FN lät Amerika fortsätta var ju deras lögner (inte fakta, som FN med flera gick på). Powell, Rumsfeld m.fl satt ju och ljög FN rakt upp i ansiktet med massa fina satelit och flygfoton som skulle visa s.k kärnvapenfabriker och transporter. De flesta av de fabrikerna som skulle tillverka samt gömma dessa vapen var ju helt utblåsta när dom kom fram. En av de "viktigaste" fabrikerna visade sig ju vara en spannmålsfabrik eller var det nu var, redan glömt det?

Det handlar inte om att han skulle straffas, det var bara informatio0n om vad han befvisligen var kapabel till. Sedan var inte Irak 1990 någon typ av hämnd för slakt av kurder utan ett svar på invasion av Kuwait.
Tyvärr är det så att du är felunderrättad på så många punkter att det är svårt att diskutera med dig. Hans Blix påstod att Irak ljög och undanhöll fakta och som GwB säger i filmen, FN hotade och hotade och Irak brydde sig inte. Lite som med Iran nu. Man säger gör ditt, gör datt. Perserna struntar i det, vad ska man då hota för?

Jag tycker i alla fall GwB är bra och är tacksam för allt han gjort för världen i åtta år. Och hoppas naturligtvis McCain kan fortsätta den fina traditionen. Iran nästa!

:banana

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping