Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men herregud, du kan ju förfan inte diskutera som en normal människa för femöre... konstigt att du möter på motstånd....
Är nej till:
abort
homoäktenskap
stamcellsforskning
+ en massa annat
är det frihet?
kontra lite extra pengar för att importera grejer... vad är viktigast?
sitt för fan inte och jämför de två och kalla det mccain står för frihet.

Din bild av världen är lite skev....

Vänligen skriv Herregud med stort 'H'.
För övrigt vore det skänt att få se din puls från att du läste mitt inlägg tills du postade ditt svar. :)

Men tro ni att Obama kommer förändra världen. :hihi
Det bästa med den där fjanten är att nu kommer inte vänstern kunna gnälal på fyra år, bara det kommer bli en fröjd att slippa.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
För övrigt vore det skänt att få se din puls från att du läste mitt inlägg tills du postade ditt svar. :)

Det bästa med den där fjanten är att nu kommer inte vänstern kunna gnälal på fyra år, bara det kommer bli en fröjd att slippa.

Den va inte speciellt hög, hade nog varit värre om du hade sagt något vettigt.

Han kommer göra mindre fel än McCain, det är därför han får min röst (eller det får han ju inte, hade inte spelat någon roll heller tror jag).

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Men herregud, du kan ju förfan inte diskutera som en normal människa för femöre... konstigt att du möter på motstånd....
Är nej till:
abort
homoäktenskap
stamcellsforskning
+ en massa annat
är det frihet?
kontra lite extra pengar för att importera grejer... vad är viktigast?
sitt för fan inte och jämför de två och kalla det mccain står för frihet.

Din bild av världen är lite skev....
Det är inte inte frihet. Kondom finns. Partnerskap finns. Stamcellsforskning bedrivs i andra länder.

Det kallas konservatism och är en anti-ideologi. De är snarare mot förändring än nej-sägare av vissa anledningar som på sätt och vis kan anses rimliga. Vad blir effekten av abortfrihet, homoäktenskap och stamcellsforskning?

Jag tar ingen sida, bara funderar.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Det är inte inte frihet. Kondom finns. Partnerskap finns. Stamcellsforskning bedrivs i andra länder.

Det kallas konservatism och är en anti-ideologi. De är snarare mot förändring än nej-sägare av vissa anledningar som på sätt och vis kan anses rimliga. Vad blir effekten av abortfrihet, homoäktenskap och stamcellsforskning?

Jag tar ingen sida, bara funderar.

Om du funderar vidare, USA är landet i topic... så Partnerskap finns inte...
Kondomer finns, men dom vet inte hur en fungerar för sexualkunskap är inget ämne i skolan.. i skolan säger dom "händerna på täcket" och det vet alla som sett en knapp, där det står "tryck inte på knappen"... klart man trycker, och det gör dom också.. men då blir folk gravida... och har man då inte abort.. så måste dom föda ungen.. och är man 16, så är det svårt med utbildning osv... speciellt i usa, där barnbidrag och föräldrardagar inte är så vanligt :)

Och det är precis vad jag har emot konservatister, förutom att dom är religösa (fast det har ju stor del) att dom är ett gäng bakåtsträvare som inte fattar att det är darwin som har rätt...

Man behöver inte ta någon sida, jag tar egentligen ingen av dom heller.. jag tar bara det som är minst illa...

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Känns i tråden som om det är en diktator som skall väljas.
Det finns fortfarande 50 ganska självbestämmande delstater. Federala lagar där högsta domstolen och kongressen har egentliga makten, vilken har haft demokratisk majoritet sedan 2006. En eventuell republikansk administration blir ganska tandlös under närmaste tiden.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
För övrigt vore det skänt att få se din puls från (det) att du läste mitt inlägg tills du postade ditt svar. :)

Internet bitching rule No. 1: Om du ska gnälla på någons stavning, korrekturläs ditt inlägg. :mattias :hihi

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Om du funderar vidare, USA är landet i topic... så Partnerskap finns inte...

Med partnerskap så antar jag att du menar homogifte och det finns faktiskt numera i vissa stater. Ellen gifte sig väl med sin flicka för inte så länge sedan.

Annars är domestic partnership ganska vanligt när det handlar om tex sjukförsäkring för ogifta sambos.

Nä, nu är det dags för 2hrs valparodi med Saturday Night Live gänget. Missa inte det. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
2,5 timmar kvar...!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
  • Partnerskap finns inte...
  • Kondomer finns, men dom vet inte hur en fungerar
  • sexualkunskap är inget ämne i skolan..
  • i skolan säger dom "händerna på täcket"
  • och har man då inte abort..

Skönt med fördomar. Me like it. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
[YOUTUBE-ID]2qxaG512b64&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Ugh! Den där var ju aningen skrämmande... Men man får ju hoppas att en man i hans position inte kan gå ner på så personligt stadie vid valet av vad som bör göras för USA.

Påminnde lite om Mona Sahlin igen :gnissla

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Varför har du inte lagt ett alternativ till i din Poll
t ex:

- Jag tror och jag vet att politik suger! Chuck Norris vinner!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
- Jag tror och jag vet att politik suger! Chuck Norris vinner!

Det alternativet finns, då ska du rösta för McCain i pollen. Chuck Norris var med i en dokumentär som jag tyvärr missade till 99,8% igår kväll om republikanska partiet, han figurerade som handskakare med Bush den äldre.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Den där sidan är knappast opolitisk. Skulle tro att den sprids mest av vänsteranhängare/liberaler till likasinnade.

Anledningen till att jag tror det är att det ju knappast kommer vara bara 20% i USA som röstar på McCain. 35% för McCain i Israel låter också helt orealistiskt då jag vet hur snacket går därnere över att få en muslimsk ledare för deras viktigaste allierade. Glöm inte att dom ständigt lever under hot från sina muslimska grannar att utplånas och har blivit utsatta för aggressioner med det syftet ett antal gånger. Och då snackar vi inte att några civila råkar stryka med, utan systematiska mord och våldtäkter säkerligen med grovt sadistiska förtecken till sista juden är död, då hatet dom när är så extremt, som bara en fanatisk religion kan göda.

Men men, islams syfte är ju att ta över världen och dom är ju på god väg redan nu och det blir knappast bättre av att Obama vinner valet.

Det förundrar mig ständigt hur folk i Sverige och andra "trygga" länder sitter och tror sig veta vad som är bäst för världen. Jag säger inte att det USA gör internationellt alltid är bra. Bombningarna av Belgrad tex var förjävligt(bara för att skaffa goodwill hos muslimer och vänsteraktivister), men låt Iran skaffa lite atombomber då och se vad som händer.

Vi hade ju även en trevlig kille som hette Adolf här i Europa på 40-talet och sedan herr Stalin som definitivt behövde en motpol. Var nog rätt gött att jänkarna lade sig i där va?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping