Italiens premiärminister Silvio Berlusconi kallar USA:s nye president Barack Obama för "ung, vacker och solbränd" och väljer därmed att hylla andra kvaliteter än de flesta av världens övriga ledare.
Italiens premiärminister Silvio Berlusconi kallar USA:s nye president Barack Obama för "ung, vacker och solbränd" och väljer därmed att hylla andra kvaliteter än de flesta av världens övriga ledare.
Jo, Berlusconi är ju ett stort skämt hela han
Han är så inkorrekt man kan bli, vilket gör honom beundransvärd. Minns klassiker som Lägervakten och bög-smicker till Rasmussen.
Han är så inkorrekt man kan bli, vilket gör honom beundransvärd. Minns klassiker som Lägervakten och bög-smicker till Rasmussen.
Dina kriterier för beundran är en aning diskutabla. Såklart att även idioter kan ha trevliga karismatiska/roliga drag. Men knappast så man beundrar dem för det.
Men ärligt, tycker du t.ex. lägervakten är tråkig?
Fler mästerverk, och några dummisar:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=25724&a=570048
Som sagt, man har roligt åt honom, men inte för att man beundrar honom..
..."ung, vacker och solbränd" ...
Haider och smilfinken har antagligen mer gemensamt än bara plastikoperationer och taskigt ledarskap.
Läs boken Exodus så förstår du lite bättre vad det handlar om.
Läste den.
Tycker ändå du använder boken felaktigt i diskussionen.
Att jag sen tror det är en korrekt beskrivning av händelseförloppet historiskt, det är en annan sak. Du verkar mer se på den som ett historiskt dokument, är det så?
Okej.
Nej det är klart att det inte är ett 100procentigt historikt dokument, men vad är det egentligen? Om du ber 100 personer berätta om samma upplevelse så får du 100 olika berättelser. Vad arkeologer gissar sig till osv är ju inte heller helt hundra. Kristian Tyrann eller Christian den gode? Vinnaren skriver historien osv.
Jag tycker däremot att det står mycket i den som inte folk vet om och som inte belysts.
Tycker du den var bra?
Språket var torftigt, men det tillskriver jag översättaren. Varje misslyckad beskrivning av koncentrationslägrens fasor motverkar sitt syfte, men jag menar att vi ändå måste påminnas. Värst tycker jag hans närmast imbecilla könsrollstänkande är, men han är väl ett barn av sin tid, nästan Guilloustandard på det.
Nu är jag inte historiker och har svårt att bedöma substansen i alla uppgifter. Någon månad sen jag läste Exodus och jag svarade mest för att dina inlägg i den dagsaktuella Gaza-tråden var som utdrag ur boken. Brukar inte använda omdömen som "bra" eller "dålig", men visst var det bra att plöja denna onödigt mångordiga tegelsten. Kommer inte att utgöra något direkt faktaunderlag i min begreppsbas, men gav en som jag tror korrekt beskrivning av förloppet.
Hur går det för Hussein? Kompetent stab han valde.
Obamas finansminister i blåsväder
Geithner betalade inte in någon skatt, som han förmodades göra under sina år som anställd på Internationella valutafonden, IMF, i början av 2000-talet
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2565137
Obamas handelsminister hoppar av
Barack Obamas tilltänkte handelsminister Bill Richardson hoppar av innan hunnit tillträda. För tv-kanalen NBC hänvisar han till en pågående utredning men förnekar att han skulle ha gjort något fel.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2277775.svd
Handels och Finansministrar som var bara trams, det känns seriöst när USA ska gå i första ledet för att bekämpa finanskrisen. Bra jobbat Hussein!
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari