Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Italiens premiärminister Silvio Berlusconi kallar USA:s nye president Barack Obama för "ung, vacker och solbränd" och väljer därmed att hylla andra kvaliteter än de flesta av världens övriga ledare.

:rofl :rofl :rofl

silvio-berlusconi-picture-3.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Italiens premiärminister Silvio Berlusconi kallar USA:s nye president Barack Obama för "ung, vacker och solbränd" och väljer därmed att hylla andra kvaliteter än de flesta av världens övriga ledare.

:rofl :rofl :rofl

Jo, Berlusconi är ju ett stort skämt hela han :D

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Han är så inkorrekt man kan bli, vilket gör honom beundransvärd. Minns klassiker som Lägervakten och bög-smicker till Rasmussen. :lol

"Berlusconi själv bemötte kritiken mot hans uttalande med att kalla kritikerna för "imbecilla" utan någon humor.
- Jag trodde inte att det fanns så många idioter, sa Berlusconi senare till reportrar"

Världsklass!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Han är så inkorrekt man kan bli, vilket gör honom beundransvärd. Minns klassiker som Lägervakten och bög-smicker till Rasmussen. :lol

Dina kriterier för beundran är en aning diskutabla. Såklart att även idioter kan ha trevliga karismatiska/roliga drag. Men knappast så man beundrar dem för det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haider och smilfinken har antagligen mer gemensamt än bara plastikoperationer och taskigt ledarskap.

Oh ja, ideologi och karisma t.ex.
Men visst är Silvio homo, han har ju flirtat ohejdat med Rasmussen.

On his first meeting with Danish Prime Minister Anders Fogh Rasmussen in 2002, he complimented him with the words: "Rasmussen is not only a great colleague, he's also the best-looking prime minister in Europe."

Jag tycker det är bra för sakens skull, det lättar upp stämningen med bögar som står för kontroversiella men viktiga och bra åsikter. De blir svårare att avfärda som rasister eller andra pk-epitet. En minoritet har ju aldrig fel, det vet vi ju. :) Jo judar förresten, dem kan man kritisera och hetsa ohejdat och ostraffat mot. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
s_r_stadeamerikaner_397767b.jpg

Så allt trams om vilka som röstar hur var precis tvärtom. :lol
Underbart. :tummenupp

T.ex. de med lägst utbildning röstade på Obama, kreti och pleti trodde Aftonbladets propaganda var sanningen(tm).

Det börjar bli tråkigt att alltid ha rätt. :(

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Läs boken Exodus så förstår du lite bättre vad det handlar om.

Läste den.

Tycker ändå du använder boken felaktigt i diskussionen.

Att jag sen tror det är en korrekt beskrivning av händelseförloppet historiskt, det är en annan sak. Du verkar mer se på den som ett historiskt dokument, är det så?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Läste den.

Tycker ändå du använder boken felaktigt i diskussionen.

Att jag sen tror det är en korrekt beskrivning av händelseförloppet historiskt, det är en annan sak. Du verkar mer se på den som ett historiskt dokument, är det så?

Okej.

Nej det är klart att det inte är ett 100procentigt historikt dokument, men vad är det egentligen? Om du ber 100 personer berätta om samma upplevelse så får du 100 olika berättelser. Vad arkeologer gissar sig till osv är ju inte heller helt hundra. Kristian Tyrann eller Christian den gode? Vinnaren skriver historien osv.

Jag tycker däremot att det står mycket i den som inte folk vet om och som inte belysts.

Tycker du den var bra?

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Okej.

Nej det är klart att det inte är ett 100procentigt historikt dokument, men vad är det egentligen? Om du ber 100 personer berätta om samma upplevelse så får du 100 olika berättelser. Vad arkeologer gissar sig till osv är ju inte heller helt hundra. Kristian Tyrann eller Christian den gode? Vinnaren skriver historien osv.

Jag tycker däremot att det står mycket i den som inte folk vet om och som inte belysts.

Tycker du den var bra?

Språket var torftigt, men det tillskriver jag översättaren. Varje misslyckad beskrivning av koncentrationslägrens fasor motverkar sitt syfte, men jag menar att vi ändå måste påminnas. Värst tycker jag hans närmast imbecilla könsrollstänkande är, men han är väl ett barn av sin tid, nästan Guilloustandard på det.

Nu är jag inte historiker och har svårt att bedöma substansen i alla uppgifter. Någon månad sen jag läste Exodus och jag svarade mest för att dina inlägg i den dagsaktuella Gaza-tråden var som utdrag ur boken. Brukar inte använda omdömen som "bra" eller "dålig", men visst var det bra att plöja denna onödigt mångordiga tegelsten. Kommer inte att utgöra något direkt faktaunderlag i min begreppsbas, men gav en som jag tror korrekt beskrivning av förloppet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Språket var torftigt, men det tillskriver jag översättaren. Varje misslyckad beskrivning av koncentrationslägrens fasor motverkar sitt syfte, men jag menar att vi ändå måste påminnas. Värst tycker jag hans närmast imbecilla könsrollstänkande är, men han är väl ett barn av sin tid, nästan Guilloustandard på det.

Nu är jag inte historiker och har svårt att bedöma substansen i alla uppgifter. Någon månad sen jag läste Exodus och jag svarade mest för att dina inlägg i den dagsaktuella Gaza-tråden var som utdrag ur boken. Brukar inte använda omdömen som "bra" eller "dålig", men visst var det bra att plöja denna onödigt mångordiga tegelsten. Kommer inte att utgöra något direkt faktaunderlag i min begreppsbas, men gav en som jag tror korrekt beskrivning av förloppet.

Oj, jag läste den på engelska och uppfattade absolut inget torftigt språk, men som du skriver är det ofta pga översättaren. Angående könsroller var inte det heller nåt jag tänkte på, men det beror nog mest på att man vet att den utspelar sig tidigt 1900-tal och skrevs 1958. Fanns liksom inte pappadagar då.

För mig är det en av de tio bästa böckerna jag läst. Läser ca 3 böcker i månaden ungefär så det är gott betyg från mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur går det för Hussein? Kompetent stab han valde. :D

Obamas finansminister i blåsväder
Geithner betalade inte in någon skatt, som han förmodades göra under sina år som anställd på Internationella valutafonden, IMF, i början av 2000-talet

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2565137

Obamas handelsminister hoppar av
Barack Obamas tilltänkte handelsminister Bill Richardson hoppar av innan hunnit tillträda. För tv-kanalen NBC hänvisar han till en pågående utredning men förnekar att han skulle ha gjort något fel.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2277775.svd

Handels och Finansministrar som var bara trams, det känns seriöst när USA ska gå i första ledet för att bekämpa finanskrisen. Bra jobbat Hussein! :tummenupp

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Hur går det för Hussein? Kompetent stab han valde. :D

Obamas finansminister i blåsväder
Geithner betalade inte in någon skatt, som han förmodades göra under sina år som anställd på Internationella valutafonden, IMF, i början av 2000-talet

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2565137

Obamas handelsminister hoppar av
Barack Obamas tilltänkte handelsminister Bill Richardson hoppar av innan hunnit tillträda. För tv-kanalen NBC hänvisar han till en pågående utredning men förnekar att han skulle ha gjort något fel.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2277775.svd

Handels och Finansministrar som var bara trams, det känns seriöst när USA ska gå i första ledet för att bekämpa finanskrisen. Bra jobbat Hussein! :tummenupp

Känns det inte lite Rheinfeldt??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping