Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förutom att det var jordens fulquote, så undrar jag vad jag ska ha fördomar om?
I förlängningen mig själv, kan man ha fördomar mot sig själv?

Jag trodde en s.k. fulquote var när man ändrade det inlägg man citerade, inte när man citerar bara delar av ett inlägg. Jag listade upp dina (felaktiga) fördomar om USA. Det var väl snällt att jag tydliggjorde din ståndpunkt?
Eller var det bara ljug? Att de inte får göra abort är ju inte sant, så varför skrev du det?

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Jag trodde en s.k. fulquote var när man ändrade det inlägg man citerade, inte när man citerar bara delar av ett inlägg. Jag listade upp dina (felaktiga) fördomar om USA. Det var väl snällt att jag tydliggjorde din ståndpunkt?
Eller var det bara ljug? Att de inte får göra abort är ju inte sant, så varför skrev du det?

Du ändrade ju i mitt inlägg, genom att ta citaten från dess sammanhang.
Sen att det var ett exempel på vad som skulle hända om McCain var president, gör det ju bara ännu värre att ta det ur sitt sammanhang.
Att du skriver om och ändrar mina ord gör att de inte är min längre, men jag tror du vet detta redan.. fast du har ju inte gjort något annat än att vrida saker för att få rätt i denna tråden, så det är nog ingen som är förvånad över att du försöker med dessa saker.

Kan ju passa på att påpeka att jag har dubbla pass, så ev. fördomar jag skulle ha, skulle jag då ha på mig själv.. vet inte riktigt om det är möjligt...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Vänta nu AGE, försöker du alltså påstå att om McCain vinner så blir det abortförbud?

Lär säkert inte bli så, men Palin är ju en rätt kraftig abortmotståndare.
Jag är inte så rädd för högerpolitik överhuvudtaget, men moralhögern är rätt skrämmande ibland..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Visst är den skrämmande, men sådana drastiska ändringar har en tendens att bli undanglömda ganska snart och om inte det räcker så finns det en senat som bör ta hand om frågan. Egentligen är det väldigt få lagar som är federala lagar.

Sen kan man ju också fråga sig vilken makt en vice-president har... mig veterligen ganska liten såvida de inte blir satta på annan post under tiden.
Hon är och kommer förbli en "puppet" under McCains kampanjfolk som "puppetmaster".

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McCain är inte direkt någon ungdom, 72 bast och ganska sliten. Risken är ju inte minimal att nr2 får ta över..

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
KTM 660
Jag hoppas att Obama vinner, för ärligt talat så är man lite efter i tiden om man inte låter en kvinna bestämma om hon vill ha ett barn eller inte.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Trineo: det va ett exempel.... möjlighet finns, inte speciellt troligt dock.. men den finns...

http://iftheworldcouldvote.com
nuff said!

Jo, men då tycker jag det är än mer skrämmande med Obama som är så pass protektionistisk av sig att han förmodligen kommer bromsa frihandeln mer än den är idag.
I motsats till dig så är det inte ett distant exempel utan snarare ganska troligt. Tyvärr.

Men hellre det och någon som kan ta diskussioner än en till triggerhappy snubbe som inte har så mycket mer att komma med.

Självklart är inte höga aborttal något att skryta med men samtidigt så är inte lösningen abortförbud...
Irland har det och de åker till England i skytteltrafik för sina aborter... så gissa hur förankrat det är hos folket.

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
"Den som Gud låter gå vilse har ingen vägledare och Han låter dem hållas i sitt trotsiga övermod, snubblande än hit än dit i blindo."

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
McCain är inte direkt någon ungdom, 72 bast och ganska sliten. Risken är ju inte minimal att nr2 får ta över..

har en polare vars släkt kommer från usa. hans morfars (eller var det farfars?:va) störtsa rädsla rörande det här valet är att mccain ska vinna och sen trilla av pinn så att palin får ta över... hemska tanke!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jo, det är en väldigt hemsk tanke.

Ser man till hennes politiska erfarenhet och åsikter, samt mängden "ansvar" hon skulle få så är det mer än en hemsk tanke, det skulle blivit katastrof! Men nu när hon & han torskat så får vi hoppas hon viker ut sig i Playboy eller nå :brynad

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej, dags för henne att åka hem till sin lilla by och leka "Men in trees" ett tag till... vem vet, hon kanske får ett till samtal av Sarkozy. :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McCains val av Palin måste nog varit det sämsta han kunde gjort.
Till er som önskar att hon viker ut sig i playboy, hur fula kvinnor har ni runt er? :barf

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
McCains val av Palin måste nog varit det sämsta han kunde gjort.
Till er som önskar att hon viker ut sig i playboy, hur fula kvinnor har ni runt er? :barf

Du får två svar, gissa själv vilket som är rätt.. 50/50 nu..

- Jag ligger med män
- Jag är inte seriös, det är trots allt Internet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...