Presidentvalet i USA 2008, McCain vs Obama

Hur går Presidentvalet i USA

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men men, islams syfte är ju att ta över världen och dom är ju på god väg redan nu och det blir knappast bättre av att Obama vinner valet.

På vilket sätt skulle det bli värre?!

Amerikanska myndigheter har ju själva publicerat raporter som visar att deras "krig mot terrorism" ÖKAT risken för terrordåd och ÖKAT antalet extremister/terrorister. Man har alltså själva konstaterat att terror-kriget varit kontraproduktivt men likafullt erkänner de/ni enbart bomber som enda metod att "bota världen från extremism"..

Vem tror att Obama kommer sätta sig och röka vattenpipa med varenda terrornätverk från dag 1?! Hur många torr att han kommer lägga sig platt och göra alla islamister till lags?!
Tror du det så är du en sann foliehatt.

Att han sedan är för dialog och diplomati är väl bara på tiden. GwB's svartvita retorik kan du väl ändå inte påstå varit särkillt lyckad?! :va

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
På vilket sätt skulle det bli värre?!

Amerikanska myndigheter har ju själva publicerat raporter som visar att deras "krig mot terrorism" ÖKAT risken för terrordåd och ÖKAT antalet extremister/terrorister. Man har alltså själva konstaterat att terror-kriget varit kontraproduktivt men likafullt erkänner de/ni enbart bomber som enda metod att "bota världen från extremism"..

Vem tror att Obama kommer sätta sig och röka vattenpipa med varenda terrornätverk från dag 1?! Hur många torr att han kommer lägga sig platt och göra alla islamister till lags?!
Tror du det så är du en sann foliehatt.

Att han sedan är för dialog och diplomati är väl bara på tiden. GwB's svartvita retorik kan du väl ändå inte påstå varit särkillt lyckad?! :va

Tja, Israel har ju lagt fram förslag på förslag vad gäller fredskompromisser och dom har alla snoppats av av palestinierna. Känns som det är svårt att prata idioter till rätta. Då jag känner många i Israel som deltagit i krig och som vet vad dom pratar om har jag klart för mig vad som verkar fungera och tydligen är det inte diplomati och smooth talk.

Lösningen på arabvärldens problem enligt mig är att alla rika oljemagnater och shejker kunde ta och dela med sig av sina ärvda oljepengar till folken och statskassorna för att bli av med den värsta misären. Därigenom slipper vi nog de flesta extremister. Belästa och civiliserade människor har väl en tendens att inte falla för fundamentalistiska stridsrop på samma sätt utan att ifrågasätta. Jag tycker INTE att det är Europas eller USA:s fel att folk har det taskigt därnere.

Deras religion och kultur, som befinner sig där vi var på 900-talet, är vad som sätter käppar i hjulet för freden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Deras religion och kultur, som befinner sig där vi var på 900-talet, är vad som sätter käppar i hjulet för freden.

Nu behöver du väl bara gå tillbaka till 1700talet för att upptäcka att även vi i sverige hade offentliga avrättningar som fredagsnöje och att folk avrättades för otukt och horeri och annat sedlighetsfrämmande... Men det är sant. Övriga europa låg en bra bit före sverige. Däremot är det skönt att vi nu hunnit ikapp så vi får vara med på läktaren där vi kan sitta och förfasa oss över barbarerna i mellanöstern. :)

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag tycker INTE att det är Europas eller USA:s fel att folk har det taskigt därnere.

Jag kan rekommendera boken "Blackwater: The Rise of the World's Most Powerful Mercenary Army". Efter bara några kapitel får man en ganska klar bild av varför Irak på många sätt hade varit en bättre plats utan U.S.A.s inblandning.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Eh? Tror du har en väldigt enögd syn på världen, Israel är lika goda kålsupare själva.

Israeler beter sig ibland som svin mot araberna i onödan. Sant! Grejen är att jag förstår varför. Judarna blev i princip utrotade i Europa, tar sig till Israel (eller Palestina) och blir där påhoppade och mördade av muslimer som också uttrycker klart och tydligt att dom också vill utrota judar från planetens yta. Dom anser sig även ha mer rätt till det landet med argumentet "Vi var här först". Men se det var dom inte. Om man ska använda det argumentet var både kristna och judar där innan, så det faller direkt.

Läs boken Exodus så förstår du lite bättre vad det handlar om. Araber därnere ville "blåsa" judar genom att sälja dom värdelöst land. Antingen var det sankmarker eller snustorra ökenbitar. Men vad judarna gjorde var att visa lite jävlaranamma istället för att som araberna sitta och röka vattenpipa, gnälla och spela sina j-a spel hela dagarna(nån som känner igen det från Sverige). Judarna dränerade marken eller ordnade med avancerade bevattningssystem och fick marken att blomstra med olika frukt- och grönsaksodlingar. Allt medan de blev angripna av modiga araber med vapen i hand och syfte att döda alla judar. I många fall var dessa odlingar(början till kibbutzer) nästan enbart bebodda av barn och ungdomar, men brydde sig araberna om det? Nej, desto bättre, dom är judar likväl och förtjänar att dö. Nu var det ju också så att folken därnere ofta är duktiga på att skjuta med sina kalsjnikovs rakt upp i luften eller att posa med rånarluvor på sig, men när det väl kommer till strid så är dom rätt värdelösa, vilket var tur för kibbutzerna då dom för det mesta lyckades försvara sig trots ett ofantligt underläge vad gäller antal vapen.

Dylika hot mot sin existens har alltså israelerna levt med hela tiden Isarel har funnits och långt innan dess, med pogromer och liknande i nästan alla länder.

Jag är inte jude men förstår exakt varför dom har taggarna utåt. En del därnere är naturligvis trevliga men många har en dålig attityd mot mig som reslig skandinav, men jag förstår dom ändå. Vad många säger till mig är att "Tyvärr förstår bara araberna våld". Det kommer aldrig bli nån lösning på den konlikten tror jag. Obama eller inte.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag förstår. Varför tjatade folk om - 3h kvar.. Osv osv förut då? :gnissla
Jag respekterar att vissa människor inte har ett intresse för det amerikanska valet, men jag förstår det verkligen inte. Tro satan att folk sitter och gnäller när den här engagemangsnivån i världspolitiken råder. Inte just du då, men andra mindre nogräknade personer :tummenupp

@Bozokukokukoak: Då är det väl jättebra att det görs stora försök med överbrygga dessa skillnader mellan främst israeler och palestinier genom att låta nya generationer samutbildas redan från förskolan. Det kommer inte att bli lätt men att sitta och kasta skit på de olika parterna kommer aldrig att lösa något.

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
.."Vi var här först". Men se det var dom inte. ..
Den diskussionen är flera tusen år gammal och lika produktiv som min steriliserade katt.
Läs boken Exodus så förstår du lite bättre vad det handlar om. Araber därnere ville "blåsa" judar genom att sälja dom värdelöst land. Antingen var det sankmarker eller snustorra ökenbitar. Men vad judarna gjorde var att visa lite jävlaranamma istället för att som arabern sitta och röka vattenpipa, gnälla och spela sina j-a spel hela dagarna(a nån som känner igen det från Sverige). Judarna dränerade marken eller ordnade med avancerade bevattningssystem och fick marken att blomstra med olika frukt- och grönsaksodlingar. Allt medan de blev angripna av modiga araber med vapen i hand och syfte att döda alla judar. I många fall var dessa odlingar(början till kibbutzer) nästan enbart bebodda av barn och ungdomar, men brydde sig araberna om det? Nej, desto bättre, dom är judar likväl och förtjänar att dö. Nu var det ju också så att folken därnere ofta är duktiga på att skjuta med sina kalsjnikovs rakt upp i luften eller att posa med rånarluvor på sig, men när det väl kommer till strid så är dom rätt värdelösa, vilket var tur för kibbutzerna då dom för det mesta lyckades försvara sig trots ett ofantligt underläge vad gäller antal vapen.

Dylika hot mot sin existens har alltså israelerna levt med hela tiden Isarel har funnits och långt innan dess, med pogromer och liknande i nästan alla länder.

Jag är inte jude men förstår exakt varför dom har taggarna utåt. En del därnere är naturligvis trevliga men många har en dålig attityd mot mig som reslig skandinav, men jag förstår dom ändå. Vad många säger till mig är att "Tyvärr förstår bara araberna våld". Det kommer aldrig bli nån lösning på den konlikten tror jag. Obama eller inte.
Tror inte det är nån idé att argumentera här, dina fördomar mot araber "som sitter och röker vattenpipa, gnäller och spelar sina j-a spel hela dagarna" och "bara förstår våld" verkar väl cementerade, och man kan diskutera "vem som var där först" tills man blir gråhårig utan att komma nån vart. Israel är lika skyldig som nån annan till situationen där nere oavsett om nån sålde en åsna till nån för 2000 år sen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
@Bozokukokukoak: Då är det väl jättebra att det görs stora försök med överbrygga dessa skillnader mellan främst israeler och palestinier genom att låta nya generationer samutbildas redan från förskolan. Det kommer inte att bli lätt men att sitta och kasta skit på de olika parterna kommer aldrig att lösa något.

Hehe, svårt namn..:D

Absolut, det är bra.

Problemet är inte vanliga israeler egentligen utan alla religiösa, chassider mfl. Bosättarna är inte mer populära bland gemene man därnere än hos araberna. Nästan tvärtom skulle jag tro eftersom dom kostar enorma skattepengar att försvara. Dessutom vägrar dom ortodoxa judarna att göra militärtjänst. Dom är helt enkelt dumma i huvudet. :huvet

Det som visas i svenska dokumentärer från Gaza mm är ju just bosättarna och hur dom beter sig. Som svin helt enkelt. Men det är klart att svensk vänstermedia vill vinkla det till arabernas favör och därigenom med med nöje bara visar upp hur bosättarna är. Det är ingen lögn, men visar inte hela bilden.

Jag känner för den vanlige israelen. Han/hon som bidrar till demokratins sista utpost. Som försöker att upprätthålla ett civiliserat samhälle med high-tech IT-industri mm allt medan religiösa fanatiker och medeltidsmänniskor från båda hållen gör allt så mycket svårare. Han som tvingas offra 3 år av sitt liv som ung man till att riskera det. Dessutom en månad varje år tills han är runt 50-55år. Inte vet när någon släkting kommer sprängas i bitar på en buss. Sen får han bara skit av resten av världen för att en massa palestinasjalsdrägg tror att dom vet något och har tittat på för många svt-dokumentärer.

Edit: Jävligt fel tråd det här kanske. Nån som vill diskutera mer får öppna en ny tråd eller nåt så slipper övriga neutrala tjafset. :backontop

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
GwB's svartvita retorik kan du väl ändå inte påstå varit särkillt lyckad?! :va

Svårt att svara på, då du själv menar att hoten mot USA ökat - men ändå genomför de inget i USA, inga terrodåd alltså.

Diskussionen om Israel får mig illamående så jag skulle i alla fall uppskatta om den kunde tas i en annan tråd, jag klarar inte så där mycket vänsterpropaganda i en och samma tråd. Men korvgubbe sammanfattade bra:
Israeler = goda
Palestinier = onda

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Hehe, svårt namn..:D

Absolut, det är bra.

Problemet är inte vanliga israeler egentligen utan alla religiösa, chassider mfl. Bosättarna är inte mer populära bland gemene man därnere än hos araberna. Nästan tvärtom skulle jag tro eftersom dom kostar enorma skattepengar att försvara. Dessutom vägrar dom ortodoxa judarna att göra militärtjänst. Dom är helt enkelt dumma i huvudet. :huvet

Det som visas i svenska dokumentärer från Gaza mm är ju just bosättarna och hur dom beter sig. Som svin helt enkelt. Men det är klart att svensk vänstermedia vill vinkla det till arabernas favör och därigenom med med nöje bara visar upp hur bosättarna är. Det är ingen lögn, men visar inte hela bilden.

Jag känner för den vanlige israelen. Han/hon som bidrar till demokratins sista utpost. Som försöker att upprätthålla ett civiliserat samhälle med high-tech IT-industri mm allt medan religiösa fanatiker och medeltidsmänniskor från båda hållen gör allt så mycket svårare. Han som tvingas offra 3 år av sitt liv som ung man till att riskera det. Dessutom en månad varje år tills han är runt 50-55år. Inte vet när någon släkting kommer sprängas i bitar på en buss. Sen får han bara skit av resten av världen för att en massa palestinasjalsdrägg tror att dom vet något och har tittat på för många svt-dokumentärer.

Edit: Jävligt fel tråd det här kanske. Nån som vill diskutera mer får öppna en ny tråd eller nåt så slipper övriga neutrala tjafset. :backontop Heja McCain!
Heh, såg nu att det slank in två fulord. Det var inte meningen, resultatet att ett smattrande på tangentbordet. Men svårt namn, javisst.

Situationen i Israel är minst sagt beklaglig. Men det är som du säger, så länge det finns konservativa i båda läger kommer inget att hända. Bara att hoppas på att dessa generationer fasas ut kvickare än snabbt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping