Har Donald Trump någon våldtäkt att sona?Vi får väl utgå från att den förste som får sona sina synder då är han själv, för att statuera exempel som den goda ledare han är.
Låter trist.
Har Donald Trump någon våldtäkt att sona?Vi får väl utgå från att den förste som får sona sina synder då är han själv, för att statuera exempel som den goda ledare han är.
Ja, det är nog inte otänkbart. Men siffran skall man nog ta med en stor nypa salt.
Det rådde visst delade meningar om definitionen och så landade det i sexuellt övergrepp om jag förstått det rätt, så kanske bara livstids fängelse då. I Sverige skulle jag tro att det hade räknats som våldtäkt.Har Donald Trump någon våldtäkt att sona?
Låter trist.
Ok, illa. Blev han dömd?Det rådde visst delade meningar om definitionen och så landade det i sexuellt övergrepp om jag förstått det rätt, så kanske bara livstids fängelse då. I Sverige skulle jag tro att det hade räknats som våldtäkt.
Jo, han dömdes ifrån ett foto där han och kvinnan var med på fotot från 1987, och två kompisar till journalisten som anklagade honom, så inga egentliga bevis, om jag inte minns fel.Ok, illa. Blev han dömd?
Han sågs väl som ansvarig och fick betala skadestånd men det var ett civilrättsligt fall. Han ansågs iaf av juryn ha penetrerat kvinnan mot hennes vilja och domaren menade att detta enligt den allmänna uppfattningen var att betrakta som våldtäkt, dock inte enligt då gällande lagstiftning i New York.Ok, illa. Blev han dömd?
Jag är inte säker på att jag tycker dödsstraff är ett lämpligt straff för våldtäkt oavsett bevisläget.Han sågs väl som ansvarig och fick betala skadestånd men det var ett civilrättsligt fall. Han ansågs iaf av juryn ha penetrerat kvinnan mot hennes vilja och domaren menade att detta enligt den allmänna uppfattningen var att betrakta som våldtäkt, dock inte enligt då gällande lagstiftning i New York.
Oavsett, min poäng är att det är en mycket dålig idé att utdela dödsstraff för våldtäkt, med tanke på att det är ett brott där det av naturliga skäl oftast saknas såväl konkreta bevis som vittnen och det domstolar då har att gå på är kvinnans ord.
Just såJag är inte säker på att jag tycker dödsstraff är ett lämpligt straff för våldtäkt oavsett bevisläget.
Finns det risk för att det finns delar av vad moroten sagt som gör frågan mer än så här svart-vit tror du?Just så
Nu är ju Trump inte känd för att vara en nyansernas och precisionens man, utan brukar uttala sig i svepande ordalag, men ett av uttalandena som blev aktuellt i veckan var:Finns det risk för att det finns delar av vad moroten sagt som gör frågan mer än så här svart-vit tror du?
Vad har han sagt ordagrant?
Jaha, men då var väl adressen tydlig för alla som följde valrörelsen.Nu är ju Trump inte känd för att vara en nyansernas och precisionens man, utan brukar uttala sig i svepande ordalag, men ett av uttalandena som blev aktuellt i veckan var:
“As soon as I am inaugurated, I will direct the Justice Department to vigorously pursue the death penalty to protect American families and children from violent rapists, murderers, and monsters.”
Gissar att det isf gäller immigranter som våldtar.Nu är ju Trump inte känd för att vara en nyansernas och precisionens man, utan brukar uttala sig i svepande ordalag, men ett av uttalandena som blev aktuellt i veckan var:
“As soon as I am inaugurated, I will direct the Justice Department to vigorously pursue the death penalty to protect American families and children from violent rapists, murderers, and monsters.”
Har inte sett något specifikt uttalande som rör just migranter som våldtar, men Trump har tidigare föreslagit dödsstraff för migranter som dödar amerikanska medborgare.Gissar att det isf gäller immigranter som våldtar.
Går det att tolka uttalandet som att det inte skulle handla om dödsstraff för våldtäkt eller hur menar du?Jaha, men då var väl adressen tydlig för alla som följde valrörelsen.
Undrar om någon här missförstår med flit.
Det var ett antal ärenden som figurerade i valrörelsen där unga flickor och kanske kvinnor hade våldtagits och mördats. Jag tolkar det som att det är dessa förövare som är i skottgluggen. Jag misstänker att du känner till detta mycket väl.Går det att tolka uttalandet som att det inte skulle handla om dödsstraff för våldtäkt eller hur menar du?
Nej, kände inte till dessa fallen specifikt. Handlade det möjligen om förövarna var migranter eller är jag fördomsfull mot Trump nu?Det var ett antal ärenden som figurerade i valrörelsen där unga flickor och kanske kvinnor hade våldtagits och mördats. Jag tolkar det som att det är dessa förövare som är i skottgluggen. Jag misstänker att du känner till detta mycket väl.
Tolkar du det på allvar som en allmän straffskärpning?
Du är mest fördomsfull mot migranter med den typen av uttalanden skulle jag säga.Nej, kände inte till dessa fallen specifikt. Handlade det möjligen om migranter eller är jag fördomsfull mot Trump nu?
Så vad handlade det om då?Du är mest fördomsfull mot migranter med den typen av uttalanden skulle jag säga.
Medhåll. Tyvärr är flertalet invånare i väst så fast i "godhetsknarkandet" att de inte ens NU ser de negativa konsekvenserna.Jag tycker absolut att Sverige och västvärlden har begått stora misstag när det gäller hanteringen av såväl Kina som Ryssland och att vi hade behövt ha en hårdare linje mot dem långt tidigare,
Är man så korkad att man som blåögd västerlänning gifter sig med en lokal person i ett land med tveksamt rättsväsende, får man skylla sig självt.Då skickade dom fram en engelsman till gallret.
Han var anklagad av sin Filippinska fru.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|