Presidentvalet i USA 2024

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror snarare det kommer handla om någon slags "mutor" till Grönländarna som gör att de ställer sig på hans sida.

Han har hittat en fet grönländare som vill bli del av USA, det är väl som att intervjua Markus och sedan tro han är representativ för svenska folkets åsikter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror snarare det handlar om Trumps kommande handelskrig mot Kina. Gäller att säkra upp sig både militärstrategiskt och vad gäller tillgång till div. råvaror som Musk och andra behöver till sina elbilar. Även uranfyndigheterna kan vara av betydelse.

Om det är syftet så låter det utomordentligt dumt att göra sig ovän med danskarna.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Han har hittat en fet grönländare som vill bli del av USA, det är väl som att intervjua Markus och sedan tro han är representativ för svenska folkets åsikter.
Nu är ju inte Markus här och kan försvara sig, men jag har mycket svårt att tro att han inte skulle vara representativ för svenska folkets åsikter. 🤣

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Om det är syftet så låter det utomordentligt dumt att göra sig ovän med danskarna.
När har Trump hindrats av att något är dumt?

Nja, ser det snarare som en del av hans maktspel gentemot Europa. Det är America First och han skiter fullständigt i gamla lojalitetsband. Allt handlar om att skaffa sig en överlägsen maktposition i ett förhandlingsspel. Dessutom njuter han nog av att använda Europa som ett slagträ i någon slags anti-woke-debatt. Europa skall förvandlas till en bricka utan egen agens i ett större spel där de verkliga aktörerna är USA, Kina, Ryssland och Iran.

Men jag tror mycket av hans senaste utspel kring Grönland, Panama osv. handlar om influenser från hans rådgivare.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Efter igår så kanske han skickar dit militären och gör en "rysk folkomröstning" där man får välja precis vad man vill mellan en kula och Trump.
Nej, Trump jobbar inte så. Det kommer snarare ske genom sociala medier och grönländarna ("fantastic people, magnificent people - I have met them") kommer inget hellre vilja än att bli en del av Trum... förlåt USA.

Danmark och EU kommer till slut vara så pressade från alla håll att de kommer gå med på en dålig deal.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, är den värd att slösa bort två dyrbara timmar av sitt liv på, som man annars kunde lagt på att sitta här och spekulera om innehållet istället?

Ja, skulle vilja säga att när man ser hur han nu beter sig så bekräftas filmens bild av honom som person.
Vet inte om jag tyckte den var sevärd när jag såg den men varje dag han nu visar sina färger så känns det bra att ha sett filmen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan vi övertyga Trump om att det är billigare att bygga muren vid Mexicos södra gräns och samtidigt låta jordbruksarbetarna pendla till åkrarna i södra US!
Drogerna är ju också lättare att stoppa iom en kortare gräns.

1736346073135.png

Trump, framröstad av PePe, Speedy Gonzales m.fl.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Kan vi övertyga Trump om att det är billigare att bygga muren vid Mexicos södra gräns och samtidigt låta jordbruksarbetarna pendla till åkrarna i södra US!
Drogerna är ju också lättare att stoppa iom en kortare gräns.

View attachment 508953

Trump, framröstad av PePe, Speedy Gonzales m.fl.
This message has been approved.

GgwTszDWMAA24Mu.jpeg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Man undrar ju vad Trump har för argument?

Det finns nog fler rimliga argument för att usa eller delar borde tillhöra Danmark med tanke på hur flyttlassen gick när amerika befolkades av européer.

Men Trump kanske gör som Putin, skicka dit massor av amerikaner som sedan kan hävda sig hotade så att de behöver skydd.
Är Grönländarna/Danmark lite på hugget så frågar dom sig runt vad dom kan få för Grönland.
t.ex. fråga Kina, Ryssland, Brasilien, Indien, Iran, Saudiarabien, Kuwait, Emiraten osv.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror snarare det handlar om Trumps kommande handelskrig mot Kina. Gäller att säkra upp sig både militärstrategiskt och vad gäller tillgång till div. råvaror som Musk och andra behöver till sina elbilar. Även uranfyndigheterna kan vara av betydelse.
Ja det är klart att han skiter i eskimåerna eller vad de nu är men det finns ingen uppenbar logik att Grönland skall tillhöra Danmark och då är väl USA ett acceptabelt alternativ.
Vad jag hört vill ingen dansk ha det heller.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Ja det är klart att han skiter i eskimåerna eller vad de nu är men det finns ingen uppenbar logik att Grönland skall tillhöra Danmark och då är väl USA ett acceptabelt alternativ.
Vad jag hört vill ingen dansk ha det heller.
Den typen av argumentation går inte att ta på allvar. Du var själv inne på det förut. Man gör inte anspråk på andra länder och deras territorium på det sättet, allra minst när det gäller nära allierade. Finns inget att diskutera. Punkt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den typen av argumentation går inte att ta på allvar. Du var själv inne på det förut. Man gör inte anspråk på andra länder och deras territorium på det sättet, allra minst när det gäller nära allierade. Finns inget att diskutera. Punkt.
Ja det var väl det jag skrev?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis, räcker med det. Det sista du skrev är irrelevant.
Nej det är det inte, om man bara vill bara svartvit och tycka orange man bad så räcker det, vill man förstå det som händer runtomkring en så är det rent av nödvändigt att förstå flera aspekter av en fråga.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Nej det är det inte, om man bara vill bara svartvit och tycka orange man bad så räcker det, vill man förstå det som händer runtomkring en så är det rent av nödvändigt att förstå flera aspekter av en fråga.
Alltså, Grönland och Danmark är en fråga för Grönland och Danmark. Trump har inget med det att göra överhuvudtaget. Sådan argumentation är bara smoke and mirrors i syfte att vilseleda.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är ju som sagt en gammal amerikansk dröm att lägga under sig grönland som försvarsbuffert mot Ryssland, så det är väl därför som Trumpen tjafsar om det nu, han är ju lite gammal och det är väl vanligt att man börjar prata om saker som var på tapeten när man var ung då, men som aldrig hände.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Det är ju som sagt en gammal amerikansk dröm att lägga under sig grönland som försvarsbuffert mot Ryssland, så det är väl därför som Trumpen tjafsar om det nu, han är ju lite gammal och det är väl vanligt att man börjar prata om saker som var på tapeten när man var ung då, men som aldrig hände.
Underskattar du inte Trump, eller åtminstone hans rådgivare, nu? Jag skulle tro att det finns betydligt mer dagsaktuella frågor än gammal nostalgi som förklarar Trumps agerande.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum