Presidentvalet i USA 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Om världen ändå vore så enkel. 😍
Precis så enkelt är det för civiliserade demokratiska länder och i synnerhet mellan allierade. Förstår att det är mer komplicerat för Putin och ledare för andra skurkstater som vill manipulera och hitta på nya spelregler som gynnar dem. Trump verkar vilja tillhöra den klubben.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis så enkelt är det för civiliserade demokratiska länder och i synnerhet mellan allierade. Förstår att det är mer komplicerat för Putin och ledare för andra skurkstater som vill manipulera och hitta på nya spelregler som gynnar dem. Trump verkar vilja tillhöra den klubben.
Som allmänt intresserad, om man nu är det, så tror jag att det är bra att sätta sig in i frågor och förstå olika perspektiv, livet måste bli väldigt jobbigt om allt är svart eller vitt, rätt eller fel, och man inte förstår vad som händer. Sedan kan man, och skall förstås, tycka något om det som händer, och i det är det ju jättebra om du landat i en tydlig hållning, något jag länge efterlyst så hatten av för det! 🙂♥️♥️😃👍🏻👊🏻😐🥳🐎👨‍❤️‍👨🫃🏻🥒🥒

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Som allmänt intresserad, om man nu är det, så tror jag att det är bra att sätta sig in i frågor och förstå olika perspektiv, livet måste bli väldigt jobbigt om allt är svart eller vitt, rätt eller fel, och man inte förstår vad som händer. Sedan kan man, och skall förstås, tycka något om det som händer, och i det är det ju jättebra om du landat i en tydlig hållning, något jag länge efterlyst så hatten av för det! 🙂♥️♥️😃👍🏻👊🏻😐🥳🐎👨‍❤️‍👨🫃🏻🥒🥒
Jag välkomnar att du äntligen blivit så intresserad av nyanser och gråskalor. Du kan få vikariera för mig ibland och skriva såna där långa textväggar med å ena/andra sidan-resonemang som inte kommer fram till något vettigt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag välkomnar att du äntligen blivit så intresserad av nyanser och gråskalor. Du kan få vikariera för mig ibland och skriva såna där långa textväggar med å ena/andra sidan-resonemang som inte kommer fram till något vettigt.
Härligt men jag kan tyvärr inte i gengäld erbjuda min roll, dvs att ständigt briljera med kortfattade och knivskarpa analyser om extremt komplexa samhällsfrågor som jag ändå på ett nästintill magiskt, rent av förtrollande, sätt gör lättförståeliga och hanterbara för de stora massorna men ändå med viss förmaning till klok och reflekterade eftertanke och med allas intressen i fokus.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det är klart att han skiter i eskimåerna eller vad de nu är men det finns ingen uppenbar logik att Grönland skall tillhöra Danmark och då är väl USA ett acceptabelt alternativ.
Vad jag hört vill ingen dansk ha det heller.

Ja, den uppenbara logiken är att Grönland tillhört Danmark sedan urminne.
Det finns däremot ingen uppenbar logik till att Hawai ska tillhöra USA kan vi inte diskutera de öarna istället?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns däremot ingen uppenbar logik till att Hawai ska tillhöra USA kan vi inte diskutera de öarna istället?
Ja, om Hawaii vill tillhöra ett mycket närmre land, så är det en vettig diskussion.

Problemet i just det fallet är, ja uppenbart.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
De kan väl byta Grönland mot Hawaii rakt av? Grönland är större men Hawaii trevligare så det kan gå jämt upp.

Ska man gnälla på länder som inte är i närheten resten kan man ju sedan ge Alaska till Kanada eller tillbaka till Ryssland.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Kanske läge att igen ta upp frågan om gränsdragningen till Norrland respektive Skåne/Danmark som var uppe i granntråden?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De kan väl byta Grönland mot Hawaii rakt av? Grönland är större men Hawaii trevligare så det kan gå jämt upp.

Ska man gnälla på länder som inte är i närheten resten kan man ju sedan ge Alaska till Kanada eller tillbaka till Ryssland.

Ja, han har ju redan diskuterat att Kanada skulle ingå i USA, kanske han ska skicka trupper till Kanada? Det ligger ju trots allt inklämt mellan Alaska och huvuddelen av USA.

Sen om man ponerar att han skulle få Grönland, ska han kräva att Island ska ingå i USA också sen? Det vore väl bättre att han bjöd in Mexiko till att bli del av USA, där tror jag de flesta skulle tacka ja.
Och varför inte Kuba när han ändå är i farten?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Ja, han har ju redan diskuterat att Kanada skulle ingå i USA, kanske han ska skicka trupper till Kanada? Det ligger ju trots allt inklämt mellan Alaska och huvuddelen av USA.

Sen om man ponerar att han skulle få Grönland, ska han kräva att Island ska ingå i USA också sen? Det vore väl bättre att han bjöd in Mexiko till att bli del av USA, där tror jag de flesta skulle tacka ja.
Och varför inte Kuba när han ändå är i farten?
Rätt praktisk princip ändå. Att alltid kunna hävda legitim rätt till närmast liggande länder och framför allt länder som ligger emellan en själv och någonting annat.

Hmm, var har jag sett den principen tillämpas nu igen…? 🤔

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Precis ! Men grejen är ju att han tillhör den klubben. Inget förvånande för mig.
Se hur USA övergav kurderna i norra Syrien när IS var besegrat.
Inget nytt.
1736357204139.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
UK gav tyvärr tillbaka Hong Kong. Minns inte om det ansågs som mycket konstigt.
BORNHOLM!

Finns ingen anledning att den ön ska tillhöra Danmark. Bara att sätta flottan i rörelse.
Korrekt, ligger uppenbart i Sverige.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
UK gav tyvärr tillbaka Hong Kong. Minns inte om det ansågs som mycket konstigt.

Det betyder inte att Trump kan kräva att få allt han pekar på och hotar med både vapen och handelshinder.

Inte för att jag haft någon större respekt för den mannen men han har verkligen placerat sig bland de lägsta de senaste dagarna.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum