Om världen ändå vore så enkel.Alltså, Grönland och Danmark är en fråga för Grönland och Danmark. Trump har inget med det att göra överhuvudtaget. Sådan argumentation är bara smoke and mirrors i syfte att vilseleda.
Om världen ändå vore så enkel.Alltså, Grönland och Danmark är en fråga för Grönland och Danmark. Trump har inget med det att göra överhuvudtaget. Sådan argumentation är bara smoke and mirrors i syfte att vilseleda.
Precis så enkelt är det för civiliserade demokratiska länder och i synnerhet mellan allierade. Förstår att det är mer komplicerat för Putin och ledare för andra skurkstater som vill manipulera och hitta på nya spelregler som gynnar dem. Trump verkar vilja tillhöra den klubben.Om världen ändå vore så enkel.
Som allmänt intresserad, om man nu är det, så tror jag att det är bra att sätta sig in i frågor och förstå olika perspektiv, livet måste bli väldigt jobbigt om allt är svart eller vitt, rätt eller fel, och man inte förstår vad som händer. Sedan kan man, och skall förstås, tycka något om det som händer, och i det är det ju jättebra om du landat i en tydlig hållning, något jag länge efterlyst så hatten av för det! 🫃Precis så enkelt är det för civiliserade demokratiska länder och i synnerhet mellan allierade. Förstår att det är mer komplicerat för Putin och ledare för andra skurkstater som vill manipulera och hitta på nya spelregler som gynnar dem. Trump verkar vilja tillhöra den klubben.
Jag välkomnar att du äntligen blivit så intresserad av nyanser och gråskalor. Du kan få vikariera för mig ibland och skriva såna där långa textväggar med å ena/andra sidan-resonemang som inte kommer fram till något vettigt.Som allmänt intresserad, om man nu är det, så tror jag att det är bra att sätta sig in i frågor och förstå olika perspektiv, livet måste bli väldigt jobbigt om allt är svart eller vitt, rätt eller fel, och man inte förstår vad som händer. Sedan kan man, och skall förstås, tycka något om det som händer, och i det är det ju jättebra om du landat i en tydlig hållning, något jag länge efterlyst så hatten av för det! 🫃
Härligt men jag kan tyvärr inte i gengäld erbjuda min roll, dvs att ständigt briljera med kortfattade och knivskarpa analyser om extremt komplexa samhällsfrågor som jag ändå på ett nästintill magiskt, rent av förtrollande, sätt gör lättförståeliga och hanterbara för de stora massorna men ändå med viss förmaning till klok och reflekterade eftertanke och med allas intressen i fokus.Jag välkomnar att du äntligen blivit så intresserad av nyanser och gråskalor. Du kan få vikariera för mig ibland och skriva såna där långa textväggar med å ena/andra sidan-resonemang som inte kommer fram till något vettigt.
Ja det är klart att han skiter i eskimåerna eller vad de nu är men det finns ingen uppenbar logik att Grönland skall tillhöra Danmark och då är väl USA ett acceptabelt alternativ.
Vad jag hört vill ingen dansk ha det heller.
Ja, om Hawaii vill tillhöra ett mycket närmre land, så är det en vettig diskussion.Ja, den uppenbara logiken är att Grönland tillhört Danmark sedan urminne.
Det finns däremot ingen uppenbar logik till att Hawai ska tillhöra USA kan vi inte diskutera de öarna istället?
De kan väl byta Grönland mot Hawaii rakt av? Grönland är större men Hawaii trevligare så det kan gå jämt upp.Ja, den uppenbara logiken är att Grönland tillhört Danmark sedan urminne.
Det finns däremot ingen uppenbar logik till att Hawai ska tillhöra USA kan vi inte diskutera de öarna istället?
De kan väl byta Grönland mot Hawaii rakt av? Grönland är större men Hawaii trevligare så det kan gå jämt upp.
Ska man gnälla på länder som inte är i närheten resten kan man ju sedan ge Alaska till Kanada eller tillbaka till Ryssland.
BORNHOLM!Kanske läge att igen ta upp frågan om gränsdragningen till Norrland respektive Skåne/Danmark som var uppe i granntråden?
Lättare att bygga muren om man äger båda sidor av gränsen.Det vore väl bättre att han bjöd in Mexiko till att bli del av USA, där tror jag de flesta skulle tacka ja.
Rätt praktisk princip ändå. Att alltid kunna hävda legitim rätt till närmast liggande länder och framför allt länder som ligger emellan en själv och någonting annat.Ja, han har ju redan diskuterat att Kanada skulle ingå i USA, kanske han ska skicka trupper till Kanada? Det ligger ju trots allt inklämt mellan Alaska och huvuddelen av USA.
Sen om man ponerar att han skulle få Grönland, ska han kräva att Island ska ingå i USA också sen? Det vore väl bättre att han bjöd in Mexiko till att bli del av USA, där tror jag de flesta skulle tacka ja.
Och varför inte Kuba när han ändå är i farten?
Ett utmärkt arbetsmarknadsprojekt för alla som blir överflödiga när Musk avskaffar den amerikanska byråkratin.Lättare att bygga muren om man äger båda sidor av gränsen.
Precis ! Men grejen är ju att han tillhör den klubben. Inget förvånande för mig.Precis så enkelt är det för civiliserade demokratiska länder och i synnerhet mellan allierade. Förstår att det är mer komplicerat för Putin och ledare för andra skurkstater som vill manipulera och hitta på nya spelregler som gynnar dem. Trump verkar vilja tillhöra den klubben.
Kanske fick Hell och Tammer rätt ändå till slut. Kom tillbaka, allt är glömt och förlåtet!Precis ! Men grejen är ju att han tillhör den klubben. Inget förvånande för mig.
Se hur USA övergav kurderna i norra Syrien när IS var besegrat.
Inget nytt.
View attachment 508961
UK gav tyvärr tillbaka Hong Kong. Minns inte om det ansågs som mycket konstigt.Ja, den uppenbara logiken är att Grönland tillhört Danmark sedan urminne.
Korrekt, ligger uppenbart i Sverige.BORNHOLM!
Finns ingen anledning att den ön ska tillhöra Danmark. Bara att sätta flottan i rörelse.
UK gav tyvärr tillbaka Hong Kong. Minns inte om det ansågs som mycket konstigt.
Håller som sagt med, ovärdigt och märkligt beteende.Det betyder inte att Trump kan kräva att få allt han pekar på och hotar med både vapen och handelshinder.
Inte för att jag haft någon större respekt för den mannen men han har verkligen placerat sig bland de lägsta de senaste dagarna.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|