Prestanda vs förare.

Status
Ej öppen för fler svar.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Haha, H4, sluta snacka om sånt du inte förstår dig på för fan :D

Varför köpa snabbare hoj om man inte ens kan utnyttja sin gammla slöa fullt ut...? Om man nu ser till bankörning... (Ja, jag vet, det finns andra anledningar med)


eller hur. Min strävan är inte en 1000cc utan en 600cc som är lätt och går att varva med.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Äsh den här tråden är ganska meningslös. Jag menar.. kul med mer effekt, även om man kör snabbt eller inte i kurvorna.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Du måste ju vara dum i skallen.

Det kan inte bero på föraren?

Alltså, jag menar så här, var inte så klart. Jag är ett exempel på en dålig förare. Det är klart att jag får bättre tid på en bana med en splitterny RS än med en gammal RD, så det spelar ingen roll om jag är en dålig förare, får ändå en förbättring. Så menar jag.

MAN BLIR SNABBARE PÅ EN BANA MED EN SPLITTERNY RS ÄN NÄR MAN KÖR EN RD ÄVEN OM MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE!
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
H4 skrev:
Alltså, jag menar så här, var inte så klart. Jag är ett exempel på en dålig förare. Det är klart att jag får bättre tid på en bana med en splitterny RS än med en gammal RD, så det spelar ingen roll om jag är en dålig förare, får ändå en förbättring. Så menar jag.

MAN BLIR SNABBARE PÅ EN BANA MED EN SPLITTERNY RS ÄN NÄR MAN KÖR EN RD ÄVEN OM MAN ÄR EN DÅLIG FÖRARE!

behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lättare att hantera som dålig förare då? :va
 

RaceAgain

Guest
han menar nog på att allt inte handlar om effekt, eftersom det är allt alla snackar om här på 125-forumet. Orka käbbla mer om det nu?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
eller hur. Min strävan är inte en 1000cc utan en 600cc som är lätt och går att varva med.
Sen har vi ju det kapitlett med landsvägskörning, det är en helt annan sak, där kommer massa andra faktorer in i bilden med :gnissla
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
MaXiZZ skrev:
behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lätter att hantera som dålig förare då? :va

Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.
 

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Huddinge, Stockholm
Hoj
nada.
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

tror gör man i kyrkan :tummenupp
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
H4 skrev:
Klart att det har. Ju snabbare hoj man har desto snabbare kör man på en bana... sen att man är en dålig förare spelar ingen roll. Så varför inte köpa en snabb hoj för att förbättra sin dåliga tid?
nu har du fel...Dom flesta är snabbare på tex en motard på bana än en sporthoj, pga att motarden är mer lättkörd, fast sporthojen är mycket snabbare rakt fram.
 
Last edited:

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.


Rd är väldans lättstyrd.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
MaXiZZ skrev:
behöver man ju inte bli.. tänk om rd är lättare att hantera som dålig förare då? :va
Exakt :fakta
Det handlar väll egentligen inte om hur snabb man är, utan mest hur roligt man har...? Att köra en hoj man inte riktigt klarar av, jämfört med en hoj man känner att man behärskar fullt ut utan problem, så tror jag man har roligast med det sisstnämnda...

Nä, nu ska jag göra en slutsats:
Det är inte säkert att den hoj med mest effekt är roligast, även om det är kul med mycket effekt...

Se på mina hojar, jag gillar att köra NSRen mer, den har 25-30 hk eller vad det är, huskyn har 41, somsagt, effekt är inte allt, inte ens i närheten! Det är DET många glömmer...
 

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Men snälla, det är ju självklart att RS:en är enklare att hantera än en RD, och dessutom snabbare på bana :kocko


Jaså, du vet ju tydligen allt om hojar. :kocko
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Jaså, du vet ju tydligen allt om hojar. :kocko

Det är ju, vafan lägg av nu, det vet du också men du vill bara leka med mig.

Nu snackar vi faktiskt om två sporthojar, inte en sporthoj och en motard.

Motard är snabbare på motardbana.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
H4 skrev:
Blir ju jämnt då eller? Har effekten på RS:en, men klarar inte av att hantera den så bra.

Har inte effekten på RD:en men klarar någorlunda av att köra den. Sedan tror jag att en splitterny RS 125 med öhlinare är mycket enklare att hantera på bana än en RD.

Och sedan som någon nämnde, det är kul med mycket effekt även om man inte kan tämja alla hästar.
Fel igen, en RD är mer lätthanterad än en RS!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
H4 skrev:
Men snälla, det är ju självklart att RS:en är enklare att hantera än en RD, och dessutom snabbare på bana :kocko
Hade jag varit moderator hade jag gett dig en varning :fakta
Varför fortsätter du tala om att det är si o så om saker du inte ens vet nånting om?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
KalleNorton skrev:
Fel igen, en RD är mer lätthanterad än en RS!

Sedan lätthanterad, vad är lätthanterad då? Definera det åt mig? Den är kanske lätthanterad för dig, eller hur? Beror på hur du upplever hojen. Jag tycker kanske annorlunda? Det finns personer som är annorlunda, det vet du va?

Och sedan att jämföra en gammal 125:a mot en av de snabbaste nuvarande 125:eek:rna är dumt som fan, men ändå.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
H4 skrev:
Det är ju, vafan lägg av nu, det vet du också men du vill bara leka med mig.

Nu snackar vi faktiskt om två sporthojar, inte en sporthoj och en motard.

Motard är snabbare på motardbana.
Så du kallar RD för sporthoj? Intressant, vet du ens hur den ser ut förresten?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top