Pris för Mc-lappen ?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Mitt gick på 1720:- uppkörning + Teori.

Just de 200:- eller va det va för att trycka nytt körkort.

Samma här 1720:- + 200:- för att trycka nytt körkort! :tummenupp :)
Övningskörde privat både med min gamla cbr 600 och farsans 1100 Black Bird som jag även körde upp på.

Så det beror ju helt och hållet på vilka tillgångar du har samt hur pass fort du lär dig om du ska ta lektioner.

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
K1200S-07
8000:-, det inkluderade: teoripaket (böcker och skiva), 4 lektioner, uppkörning + hyra av hoj från skolan (dom tar betalt för en dubbellektion under uppkörning). Uppkörningen kostade 3 lappar bara den.
Lycka till!

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
kolla om du kan låna ett teoriprogram till datorn och plugga lite på kvällarna, det gjorde jag och så körde jag så mycket som möjligt privat. Tog 2st lektioner på skola sedan va det klart :tummenupp

Det kostade mig 3800:- (för 6 år sedan)

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Tog kortet i somras och med allt blev det 8500:-
Hade aldrig kört tung mc innan och körde ingeting privat. Har kört lite cross innan så lite mc vana hade man sedan tidigare.

Helt klar värt pengarna :)

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Inkl lämp. och hyra av körskolans hoj 5300. Körde fyra lektioner. Hade b-kort och hade kört moped och cross innan.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
gjorde visserligen allt privat men betalade endast 1195:-
och då tabbade jag mig så det blev 3:e gången gillt för o få lappen.

Last edited:

pez

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
cbf 1000-07
Tog mitt kort 2004 och det gick på ca. 4 kkr inklusive 2 körlektioner, och dom lektionerna var guld värda.
En utav killarna som körde upp samtidigt som mig hade inte tagit någon lektion så han hade helt fel uppfattning om hur garagesväng och manöverbana skulle tas.
Jag hade oxå övat garagesvängen på fel sätt innan jag tog lektioner.

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Hoj
ZX6R fighter
shit hur gick det till?
min uppkörning gick på typ 3500:- (fick ju hyra en hoj av skolan) + några hundringar för teoriprovet så börjar man ju närma sig 4000 loppor redan där! blev det en halv lektion eller? :)

det är säkert pris skillnad på sthlm och andra ställen i landet men jag hamnade på ca 10 tusen, då hade var det ungefär som om jag fortfarande hade napp när första lektionen kom. hade aldrig kört innan.

tycker jag själv kom väldig billigt undan men hade ju världens bästa körskola :) hehe

Jag körde privat en del, fick ett ryck straxt innan semestern 08 och bokade teoriprovet till v31. Klarade det och ringde upp en bilskola och sa som det var, kört en del privat, har teorin och vill försöka mig på a-kortet innan säsongen är slut. Bilskolans svar var "vi ska köra manöverbana på onsdag med några elever som har bokat körprov. Haka på där så får vi se". Efter 20 minuter kommer läraren fram och säger att han ringt kontoret och sagt åt de att boka tid åt mig. "Ser att du kan hantera hojen men vi behöver nog en lektion till".

Körde en lektion/övningsuppkörning och sen till den riktiga uppkörningen. Totala räkningen från trafikskolan var 2500 kronor. Tror ägaren gillade min direkta approach samt att han såg att jag kunde hantera hojen.

Alla böcker jag behövde lånade jag.

Ibland har man tur...men det är först till vintersäsongen 2009 jag visar att jag faktiskt kunde köra.

//d

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Om jag minns rätt så var det 3600Kr inkl allt, tog kortet 2006.
Körde även på skolans hoj eftersom min var för liten för tungt kort :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
A1 kostade ca 5000 totalt, och sen blev det ju bara en uppkörning för att uppgradera till A så det blev inte så mycket:)

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Mitt kosta 2700.. körde allt privat, 1700 för körning å teori, sen fick ja pröjsa en 1000 för att hyra en gammal suzuki gs 1000 att köra upp på då min hornet 600 var för liten.. fick reda på de veckan innan uppkörning...

men d löste sig smidigt fick hyra den hojen freda till måndag, så ja hade helgen på mig att lära känna den...

ShawnXIII

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
03,Hayabusa LE,
Jag körde privat en del, fick ett ryck straxt innan semestern 08 och bokade teoriprovet till v31. Klarade det och ringde upp en bilskola och sa som det var, kört en del privat, har teorin och vill försöka mig på a-kortet innan säsongen är slut. Bilskolans svar var "vi ska köra manöverbana på onsdag med några elever som har bokat körprov. Haka på där så får vi se". Efter 20 minuter kommer läraren fram och säger att han ringt kontoret och sagt åt de att boka tid åt mig. "Ser att du kan hantera hojen men vi behöver nog en lektion till".

Körde en lektion/övningsuppkörning och sen till den riktiga uppkörningen. Totala räkningen från trafikskolan var 2500 kronor. Tror ägaren gillade min direkta approach samt att han såg att jag kunde hantera hojen.

Alla böcker jag behövde lånade jag.

Ibland har man tur...men det är först till vintersäsongen 2009 jag visar att jag faktiskt kunde köra.

//d

haha grattis :)
för en polare till mig blev det nästan samma sak. kört mycket (för mycket, räcker att säga så) privat :) gick till en körskola 2ggr, efter några njurslag, från läraren, under övningskörningen så var han redo att köra upp o grejade det.

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
ca 6000:- om jag inte minns fel.. 5 körlektioner å uppkörning+teori

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Böcker ett par hundra lappar, uppkörningen har jag för mig kostade ca 800kr, uppskrivningen 200 och en körlektion för 450kr.

Trafikreglerna lärde man sig innan man skrev upp o hojen kunde man ju hantera efter cross/enduro körningen så bara köra upp :tummenupp

Badboy1

hej hopp
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
xj 400
ska ta för tung hoj nu har inget kort sen innan . så undra om någon vet något program man kan ladda ner med frågor o sånt som dyker upp på körskolan

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...