Pris för Mc-lappen ?

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Aprilia RSV1000R
Tog kortet 06 och landade på 8papp totalt inklusive 1 bom på uppkörning. Köpte hoj och körde privat men bommade när jag skulle köra upp på min privata (trajja 595...) så det blev körskolans kawa 750 istället och då gick det lite smidigare :rolleyes:

Tjejen är på gång att ta lappen och har fattat det som jag inte får övningsköra med henne men behöver de andra som skall köra det gå någon handledarutbildning som det är för B?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tog kortet 06 och landade på 8papp totalt inklusive 1 bom på uppkörning. Köpte hoj och körde privat men bommade när jag skulle köra upp på min privata (trajja 595...) så det blev körskolans kawa 750 istället och då gick det lite smidigare :rolleyes:

Tjejen är på gång att ta lappen och har fattat det som jag inte får övningsköra med henne men behöver de andra som skall köra det gå någon handledarutbildning som det är för B?

Inte än men måste godkännas,skicka in i tid!

Papperskvarnarna på länsstyrelsen är minst sagt strypta,om man inte känner någon där då,så få iväg pappren på alla tänkbara som hon kan vilja köra med om hon vill ut i början av säsongen.

Henrik

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Aprilia RSV1000R
Inte än men måste godkännas,skicka in i tid!

Papperskvarnarna på länsstyrelsen är minst sagt strypta,om man inte känner någon där då,så få iväg pappren på alla tänkbara som hon kan vilja köra med om hon vill ut i början av säsongen.

Henrik

Thanx!

Kim-J

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2008
Hoj
Honda CBR 600 -95
Jag läste teorin själv och skrev på vägverket, tog 8 körlektioner och 2 uppkörningar. Kortet hamnade på ca 11000kr ska tillägga att jag inte övningskörde nått privat.

Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Uppkörning + teori.
Tror det var typ 1400 för uppkörning o 180 för teori.
Så runt 1 600 kr.

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
XJR1300
16000 endast körskola 2006.
men det kunde blivit billigare, eftersom jag inte hade råd till hoj, tog jag lite extra lektioner så jag kunde få åka lite.
:)

Thesod

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
Kawasaki ZR7S -01
Tror ja la strax under 2500, men då sumpade jag första uppkörningen a´800 spänn med...

Hade dock bilkort innan, så trafikvana var ju inga problem. Körde dessutom allt privat under en sommar.

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
KTM 640 SM Prestige
mitt gick på 12k och då hade jag inte kört moppe eller något liknande heller. 8 lektioner körskola + uppkörning.

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
12 papp...kanske överdrev med lektioner men de va skönt o köra under sommaren på suzukin 750 hehe

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
gav straxt över 6000 för mitt och vad det verkar så ligger det mellan 5 och 10 tusen !

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Runt 5500kr men då bommade jag en uppkörning.
Ingen privat övningskörning,
dock en del lek hemma med diverse fordon i ungdomen.

Satsa på en skola som vill ha ut dig fort för att dom skall hinna med alla sina kunder istället för som så många skitskolor hålla dig kvar så länge som möjligt för att dom har så få kunder och måste fylla körschemat.

Falun är långt bort men här finns två riktigt bra körskolor för mc, en dock bar för mc och en för både bil och mc. Finns ju fler men dom är bara bäst om du frågar mig jävla snabba på att få ut folk med lappen med sig och så är dom billiga.

Akilles

Ninja
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
ZX-10 R 04
Runt 5500:- Körkortstillstånd, böcker, några körlektioner, teoriprov, uppkörning och tillverkning av KK.

När man sen skulle ta bilkortet så hade man redan böckerna+erfarenhet i trafik, vilket gjorde att jag bara behövde ta nytt körkortstillstånd, halkbana, teoriprov, uppkörning och tillverkning av KK= 3300:-

Spyder

Unsafe at any speed
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
ZX9R-00
Det går att komma billigt undan även utan erfarenhet. Hade aldrig kört nåt innan, inte ens moppe mer än något enstaka lån i unga år. Köpte en GPZ900, satte svärmor bakom med en skylt på ryggen. Kanske hade varit bättre för alla inblandade utan svärmor men det gick bra... Tog en lektion på kul. Lånade böcker. Klarade uppkörningen på första försöket trots spöregn och bredställ i undanmanövern... Totalt under 2 lapp men det var 10 år sedan.

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Från och med att jag kom på att jag ville ha lätt mc så tog det 14 dar till jag hade hoj och körkort. runt 1700:- Teoriorov+uppkörning. hade kört riktig moppe innan o ingen såndär permobilvespa så jag behövde ingen körskola för att lära mig växla. Bilkörkortet gick på ungefär samma. Mellanklasskortet gick på typ 2000. fick hyra en hoj då så därför ble det lite dyrare än tidigare.

Förvånansvärt vad många här som laggt ut tiotals tusen på körskola. visst, det är väl aldrig fel att lära sig av yrkesförarna men själv lägger jag hellre de pengarna på smc-kurser och bankörningar efteråt

Last edited:

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Gratis så klart!

Gör man Lumpen som Trafiksoldat el Mc-ordinans för den delen, så får man kortet på köpet! :tummenupp + Under tiden fick våran kull vara dom första att testa (köra skiten ur) dom första KTM hojarna för att se om dom höll.. :D

Muffinsvargen

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
1992 Suzuki Gsx-R 1100
Tog mitt körkort förra sommaren o hadde själv kört en hel del geggamoppe innan så min körlärare(mycket trevlig tjej faktiskt) tycket att efter första lektionen såg det skitbra ut. så det blev lite manöverträning men eftersom jag tror att du har bra balans efter all geggamoppeåkande så fixar du det lätt.
Mitt gick på ca 6000 med allt.

Lycka till

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
6-6500kr kostade mitt i sommras .. Men va iaf redan inskriven sen innan (b-kortet) .. Om du kört endel moppe innan är det bara ett plus för då har du iaf lite balans ;D Annars är det inte spec svårt och klara .. Bara man vill och pluggar ..

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!