Pris för Mc-lappen ?

Tyy43

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Hoj
Ingen just nu!
11.000 pistoler för lektioner, uppkörning och lån av MC vid uppkörning. Körde inget privat. :fyllisar

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
96-DR 650SE
Kronan betalande min teori och sen ett paket om 5-lektioner ~ung. 5-6000:- tot. för 8år sedan

fredda78

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Fazer 600 -01 micron slip-on
shit hur gick det till?
min uppkörning gick på typ 3500:- (fick ju hyra en hoj av skolan) + några hundringar för teoriprovet så börjar man ju närma sig 4000 loppor redan där! blev det en halv lektion eller? :)

det är säkert pris skillnad på sthlm och andra ställen i landet men jag hamnade på ca 10 tusen, då hade var det ungefär som om jag fortfarande hade napp när första lektionen kom. hade aldrig kört innan.

tycker jag själv kom väldig billigt undan men hade ju världens bästa körskola :) hehe

9950 spänn i värmlandsskogen all inklusive, 10 körlektioner

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Gick en intensivkurs i Västerås som kostade 8500:- har jag för mig. Sen tog jag någon extralektion för att öva mer på banan så runt 10'-11' gick det väl på. Men då var man i princip garanterad att klara det och hade allt avklarat på en riktigt intensiv vecka vilket var jäkligt skönt.

Började förresten gå på en skola i Stockholm men efter att ha kört rakt fram i sakta mak i två lektioner gav jag upp. På intensivkursen ställde vi upp konerna nästa direkt och började köra.

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Fan va dyra körkort alla verkar ha... Jag är fan ingen naturbegåvning, Även om jag kört cross/moppe/enduro sedan jag var 5 bast. Men jag tror att måna körskolor lurar folk att köra på tok för mkt. Jag körde 3 lektioner och inget privat, sen uppkörning. Lätt som en smäck. de flesta jag känner ligger >5000:- på sitt A kort.

Har man kört någon 2-hjuling innan så tror jag att en intensivkurs är att kasta bort pengarna, utan då är det bara trafikvanan man behöver, sen e de klart! Sen kan du ju "köra bil tänka mc" oxå. Tänk på hur du skulle placerat en MC när du kör bil.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!