Priser (blocket)

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Undrar om inte Suzukin är fabriksny, alltså 0 mil och 5 år garanti.
Ja, den är ny och har diskuterats tidigare.
Suzuki lämnar dock inga 5 års äkta garanti som Honda och Yamaha utan enbart en förlängd reklamationsrätt (som ändå är 3 år på allt som säljs i Sverige).

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RRRSeexNollseex
vad är ett vettigt pris att ge för en R6 01-02 som gått ca 1500- 2000 mil
och är i bra skick?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Toyboy skrev:
vad är ett vettigt pris att ge för en R6 01-02 som gått ca 1500- 2000 mil
och är i bra skick?
40k kommer du nog aldrig hitta en för, men mellan 48-50k för en fin -01 och 50-55k för en fin -02 är nog helt ok.

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
jag sätter alltid ut ett lite underpris så blir jag av med hojen fort bara... 5000 hit eller dit förändrar inte mitt liv.... Överpris är bara :kocko

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
UltraMarine skrev:
Värst är ändå XJ ägarna...

http://www.blocket.se/view/5839048.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
"ordinarie pris 48000"

(Men jag har sett värre)

http://www.blocket.se/view/6291173.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

7140mil... 38000kr... :rolleyes:

Åh herregud :brinnerup

Dregen skrev:
jag sätter alltid ut ett lite underpris så blir jag av med hojen fort bara... 5000 hit eller dit förändrar inte mitt liv.... Överpris är bara :kocko
Hade jag inte krashat min R6:a så hade jag satt ut den på 40k, men då hade jag inte gått ner en krona eftersom den var kanonfin. En -00 med 2300 mil.

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
På blocket så är det väldigt många som begär fantasipriser på sina hojar.
I annonser i t.ex allt om mc så märkte jag att det begärda prisen på olika banditer var betydligt lägre än dom på blocket.

Fast när man köper begagnat så ska man ju pruta så klart

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
FUBAR skrev:
Eftersom jag inte har något liv så bläddrar jag genom annonserna på blocket och kan konstatera att en del folk är inte kloka. Vilka j-a överpriser!

Vad tycker du hade varit mer lämpliga priser? Jag tycker inte några av priserna var speciellt höga, sista rettan och gixxern såldes av butiker, därav överpriser.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
FUBAR skrev:
40k kommer du nog aldrig hitta en för, men mellan 48-50k för en fin -01 och 50-55k för en fin -02 är nog helt ok.

vet en här på sporthoj som gav 40' för en R6 01:a i perfekt skick ... och detta var i BÖRJAN på detta år

Det GÅR att göra klipp, bara man har is i magen

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
FUBAR skrev:
Jag skrev ju att jag inte hade något liv. Prickade jag in din annons någonstans? :hihi

Nope, säljer aldrig slutet av säsongen:) Det är väl bra att vissa håller priserna uppe. Att dumpa priser skadar enbart dig själv som säljare förr eller senare.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
wonderwizard skrev:
vet en här på sporthoj som gav 40' för en R6 01:a i perfekt skick ... och detta var i BÖRJAN på detta år

Det GÅR att göra klipp, bara man har is i magen

Tror det var den jag ringde på när annonsen varit inne typ
2 timmar,då var den såld och ägaren less på att telefonen
ringde nonstop,har för mig att annonsen togs bort efter ett par
timmar :D

Visst går det att göra klipp men ibland när det snackas lämpliga
priser här på sporthoj blir det lite komiskt :rolleyes:
Det räcker med att nån hittat tex en apbillig R6'a och då
räknas det som riktpris,allt annat är överpris.
IRL priser och sporthoj.com pris verkar diffa en del :hihi

.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag tycker ofta det är privatare som ägt sporthoj 2-3år och fortfarande inte kommit över sitt "fan vad jag&min hoj e bra och alla andras misskötta" som sätter överpriser. Ser de dyraste hojen på begmarknaden så sätter de 5000 över det.
Ofta ligger butikspriserna på liknande nivå efter lite "dealande" + ca 20% på hela deras sortiment då.
Har de tur så kommer nån blåögd fanpantae och köper hojen, men man blir så trött när man snackar med dom och de envist håller fast vid sitt pris med något prut.
Bland annat därför gick jag och köpte en helt ny hoj istället. Något mer pengar, men garanti, helt ny hoj utan defekter, bra pris på delar vid köpet och man slipper de (ofta) jobbiga privatförsäljarna.

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
jP skrev:
Vad tycker du hade varit mer lämpliga priser? Jag tycker inte några av priserna var speciellt höga, sista rettan och gixxern såldes av butiker, därav överpriser.
Detta är priser jag VET folk har köpt hojar för. R1 -98 för 40k, R1 -99 för 45k, R1 -00 för under 50k. Gixxer 1000 -01 för 50k. WW som kände någon som fick sin R6 -01 för 40k. Det är inga problem att köpa hojar billigt, så därför tycker jag att priserna i annonserna är överdrivna. Dom kommer aldrig hitta köpare till dom priserna, och om dom gör så tycker jag synd om den personen.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Med tanke på att R1000 -03 för 103 000:- finns till salu borde inte 70 000:- för min R1000 -03 som gått 240 mil vara för mkt :va

Kanske skulle sälja den :rolleyes:

.../Yoshi

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Dom där och alla andra annonser med överpriser på hojar brukar man ju se sitta flera månader, dom blir aldrig sålda, jag imponeras av deras tålamod men :D åt deras dumsnålhet.

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
xrperra skrev:
Tror det var den jag ringde på när annonsen varit inne typ
2 timmar,då var den såld och ägaren less på att telefonen
ringde nonstop,har för mig att annonsen togs bort efter ett par
timmar :D

Visst går det att göra klipp men ibland när det snackas lämpliga
priser här på sporthoj blir det lite komiskt :rolleyes:
Det räcker med att nån hittat tex en apbillig R6'a och då
räknas det som riktpris,allt annat är överpris.
IRL priser och sporthoj.com pris verkar diffa en del :hihi

.

Verkar ju inte bättre :rolleyes:

FUBAR skrev:
Detta är priser jag VET folk har köpt hojar för. R1 -98 för 40k, R1 -99 för 45k, R1 -00 för under 50k. Gixxer 1000 -01 för 50k. WW som kände någon som fick sin R6 -01 för 40k. Det är inga problem att köpa hojar billigt, så därför tycker jag att priserna i annonserna är överdrivna. Dom kommer aldrig hitta köpare till dom priserna, och om dom gör så tycker jag synd om den personen.

Vet någon som kände någon är alltid ett stensäkert sätt att hitta sant riktpris. :rofl

Bara för att det finns några mindre nogräknade vad gäller pengar när dom säljer sin hoj betyder inte det att det är det sanna värdet på hojen.

Vissa av hojarna trådskaparen la ut + tex XJ hojarna var i snor fint skick o ser inte ut som en del andra "fint skick" = går o starta ( om det inte regnar ) hojar.

P.s. Inte för att jag skulle ge 40 papp för en XJ men vi vet ju alla att bil o mc handlare lever i sin egna lilla värld. :fyllisar

Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Sulas Gixxer

Varför säger alla att Gixxern kostar 103.000:-? 105.900:- står det ju. Sulas har ju dessutom sänkt priset med nästan 10.000, dom verkar.. eehm ja jag vet inte :va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring