Priser (blocket)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
UltraMarine skrev:
Privatpersoner är ännu värre - fanns dock inga just nu då de fallit ur tiden...

...Eller sålt.

-PLM- skrev:
Jag tycker ofta det är privatare som ägt sporthoj 2-3år och fortfarande inte kommit över sitt "fan vad jag&min hoj e bra och alla andras misskötta" som sätter överpriser. Ser de dyraste hojen på begmarknaden så sätter de 5000 över det.
Ofta ligger butikspriserna på liknande nivå efter lite "dealande" + ca 20% på hela deras sortiment då.
Har de tur så kommer nån blåögd fanpantae och köper hojen, men man blir så trött när man snackar med dom och de envist håller fast vid sitt pris med något prut.
Bland annat därför gick jag och köpte en helt ny hoj istället. Något mer pengar, men garanti, helt ny hoj utan defekter, bra pris på delar vid köpet och man slipper de (ofta) jobbiga privatförsäljarna.

Kan du inte förklara hur du upplevt att privatsäljarna är jobbiga? Jag tycker köparna är jobbiga.

jonatanh

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Yamaha R1-2003
KarateKid skrev:
Undrar om registreringsnumret på den där K3'an verkligen stämmer.
Är rätt säker på att jag har sett det i ett annat sammanhang..
Vart kollar man sånt? (gratis)

Hur som helst så var det ju ett redigt överpris på den.
http://reg.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1481649&look=mc
http://reg.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1351665&look=mc

Testa: https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
för information om fordonet. Om ett företag är ägare kan man se det där.

För att kolla ägare (privatpersoner) brukar jag sms:a regnr till 71456 (Bilregistret sms), tror denna tjänst är gratis. :banana

/J

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
jo, men man får ju inte glömma att ingen sätter ut slutpriset i annonsen, brukar ju som regel kunna pruta ner 5-10k, givetvis beroende på utpris men ändå.... människan är ju optimist

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
kiwimaddog skrev:
jo, men man får ju inte glömma att ingen sätter ut slutpriset i annonsen, brukar ju som regel kunna pruta ner 5-10k, givetvis beroende på utpris men ändå.... människan är ju optimist

Problemet är ju att vissa annonser är ju sånna överpriser på att ett normalt pris skulle tas som ett skam bud av säljaren. t.ex en cbr900 93a för 40000:- prutar man 10k på den är är det ju nästan för dyrt ändå.. ifs är det ju upp till var och en att köpa.. men det är svåt att hitta bra hojar till bra priser när alla övervärderar så inihelvete

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
jag tycker hojpriserna är otroligt låga. Att tappa 30-40% av värdet på ett år tycker jag är lite väl mycket. Men det är ju det som ni kallar marknadsvärde.

Ex: cbr600rr-05 nypris 105 000 säljes i bästa fall för 70' alltså en minskning på 33%

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
repan skrev:
jag tycker hojpriserna är otroligt låga. Att tappa 30-40% av värdet på ett år tycker jag är lite väl mycket. Men det är ju det som ni kallar marknadsvärde.

Ex: cbr600rr-05 nypris 105 000 säljes i bästa fall för 70' alltså en minskning på 33%

Med tanke på vilka typer som köper och kör skiten ur dom så är det en ganska rimlig minskning...

"Tjejkörd" är ju vanligt förekommande - men man ser aldrig "idiotkörd" :)

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
TRON skrev:
Med tanke på vilka typer som köper och kör skiten ur dom så är det en ganska rimlig minskning...

"Tjejkörd" är ju vanligt förekommande - men man ser aldrig "idiotkörd" :)

Glöm inte den sjuka försäkringen. Jag fick offert som billigast på 33´ traffik/hel på en cbr600 00´a. Klart som tusan dom rasar i värde då, till skillnad från motarder som verkligen kostar dyrt :mad:

OnT: Hur kan folk tro att dom får fantasisummor för sin hojj, jag menar den här på sh, 20´ vorre rimligt, men 40´ :död. Tror inte att folk med sånna priser vill sälja utan är mer ute efter att se ett eventuellt intresse för hojjen...

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...