Hjälper också en kompis att leta hoj och visst har TS en poäng. Kompisen var inne på beggat men nu är han inte så säker länge...
Om det är säsongen/ystra vårkänslor, ett resultat av att yenkursen drev upp priserna på nytt för något eller några år sedan och många handlare kämpar för att överleva eller en combo så kvarstår faktum: folk övervärderar sina beggade hojar BIG time, speciellt såna med 3-4 år på nacken: pedantskött, som ny, inte en repa, säljs med en tår i ögat....fine men det är fortfarande en beggad hoj. I ljuset av handlarnas restlager blir det ju nästan löjligt, liksom argumenten "jamen det kostade ju si och så när jag köpte den ny och den har ju knappt rullat 500 mil..." eller "vet du vad ett Akra helsystem kostar nytt på LELLES....och ISR pumpen är specialbyggd.." Mhm men sälj skiten separat då....Uppfinningsrikedomen för att prisfallet skall vara så lite som möjligt och landa på ett sk "marknadpris" är enorm -och rätt roande.
ALLA vet ju att om man handlar nytt, smetar på en massa godis och av någon anledning byter efter en säsong ja då kommer det att svida. Personligen har har gjort mina absolut bästa hojaffärer i de läget och jag är säkert inte ensam här inne. Jag kan förstå att man chansar och vill pungslå en ev köpare på så mkt deg som möjligt, speciellt nu när värmen kommer men i min värld är det ju en no brainer att man hellre köper den nya hojen ur handlarens restlager med garantier än en beggad. Givet att handlaren är seriös så gäller det även gråimport.
Mina två cent