Vad som varit spelar mindre roll eftersom vi nu håller på att sätta nya regler (antar jag?)
För att få tillgång krävs det att man själv ber om tillgång/någon från det privata säger till Ww. Sen är det upp till ww om han vill släppa in någon. (han är moderator, därav att han har den uppgiften.)
Ang hoj/hojkort så är ju jag en av dem. Jag har inte hojkort och har köpt hoj först för en månad sedan. Men, jag har åkt en jäkla massa i somras (jag har åkt mer än vad många kört...) och jag är på nästan alla saker vi ordnar ihop. Varför skulle jag inte kunna vara en i RoH bara för att jag inte haft råd att ta kortet förra sommaren? HojINTRESSET är väl viktigare än att ha ett kort/hoj?
Anledningen till att inte alla kan få tillgång till det privata direkt, utan vi/ww vill godkänna personen först är för att där diskuteras mycket som inte skall komma ut till "vem som helst". Vi måste känna personen lite, och lita på att han/hon inte berättar vidare informationen som står på forumet.
Ett exempel från i somras är att det var otroligt mycket hojstölder. På det privata diskuterades det var hojarna setts, när de setts, och med vilken person som körde. Vi fixade ihop "jaktkvällar" då vi samlades 10-20 personer som körde runt i hbg och letade efter hojarna.
Skulle alla få tillgång till denna informationen hade vi inte fått tag på hälften av hojarna ens. För tjuvarna är inte dummare än att de också vet om detta forumet och läser här de med. Och om vi uppmärksammar dem på att någon hoj stått parkerad på en specifik gata, då tar det inte lång tid innan den är flyttad till en helt ny adress/såld och vi har kanske missat chansen att få tillbaka en av de stulna hojarna.
Förstår du vad jag menar? Det privata är inte till för "inbördes beundran" utan det diskuteras helt enkel känslig information som tyvärr inte går att lägga ut på det öppna forumet.
Absolut bäst hade ju varit om det funnit något filter redan vid startsidan som gjorde att alla hojtjuvar och liknande inte kunnat komma in på sporthoj.com, men så långt har inte tekniken kommit ännu. DÄRFÖR har vi nytta av ett privat forum