Privata forumet

Status
Ej öppen för fler svar.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Det här blir ytterst intressant vem som kallar sig "RoH:are".. Jag menar vad spelar det för roll om man inte är med på vart enda fik och mys, men istället är med när det verkligen gäller tex: under säsongen och när man ställer upp när någon behöver hjälp med något eller jagar tjuvar tillsammans..
De sistnämnda sakerna borde nog värderas minst lika "högt" som att mysa och fika tillsammans eller?
Alla har inte tid att fika varje vecka eller mysa runt tyvärr.

RoH = MC gemenskap som kör tillsammans i under säsongen i första hand väl? Sen att man blir polare med en och annan person såklart ingår i spelet, men vikten ligger väl i MC gemenskap med betoning på MC och att köra tillsammans under säsongen? :)

I övrigt är jag nog neutral i fråga om privata delen! Jag förstår syftet med den!

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Okej, privata forumdelen ligger osynlig. Säkert har tråden jag startade, "vilka läser här?", och den efterföljande diskussionen legat till grund för det. Få ämnen har skapat så livliga dikussioner i lilla RoH-forumet som detta ämne. Även om jag är mot att ha forumdelen kan jag se vissa fördelar med den. Nackdelarna är dock mycket större.

Min ovilja mot forumdelen blev större och större för var gång som jag ställde frågan om vilka som hade tillträde men aldrig fick något svar. Jag fick inte ens en replik om varför det var så hemligt, varför det fanns så starka anledningar att skydda de som gömde sig i den privata delen. Givetvis gjorde det mig fundersam. Mig och många andra.

ww! Jag hoppas att du inte anser dig vara ovän med mig. Jag har aldrig varit på dig som persom, bara ifrågasatt visst av ditt moderatorarbete.

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Det har väl aldrig varit snack om att någon ska vara någon jävla prospect.
Vi vet av dyrköpt erfarenhet att dräggen som snor hojar läser SportHojsidorna, häromkring gärna RoH sidorna. Jävligt tråkigt om vi inte skulle kunna varna för detta, som ett exempel.
Jag har personligen haft mycket nytta av få info genom den privata delen.
Tror inte att det är allt för många som frågat WW om tillgång, som ej fått det. Men då finns det iallafall ett ansikte på personen som läser "känslig" fakta.
Jäkligt bra ocå med en telefon och maillista till RoHare. Inte minst om något hänt när vi varit ute och kört.
Jag är INTE intresserad av att mitt namn och telefonnr. ligger åtkomligt för alla som läser SH. Har blivit bestulen på hojar så det räcker. Däremot är det jäkligt bra att de jag kör med kommer åt det.
Tycker att vi bättrat oss rejält vad gäller vad vi lägger i forumet.
Men det fyller helt klart en funktion....

Har som sagt pysslat med motorsport i x antal år, allt har skett i öppna forum utan stölder! Varför i H-E behövs det ett privat forum för att era cyklar ska få vara ifred????
Lägg ner hela jävla ROH forumet, de som är godkända kan ha sms eller tele kontakt!

Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Vad gäller stulna hojar, glöm att samla ihop 10-20 pers på "jaktkvällar" Skulle ni hitta hojen och förövaren kan ni inget göra, ni riskerar bara att åka dit själva för att ni angriper tjuven, anmäl hojen stulen och låt polisen göra sitt!

Här är någon/några i RoH som har en del kontakter/samarbete med polisen, och det är INTE vad de sagt.
Och använder du sökfunktionen och söker på wonderwizard så kommer du hitta en del trådar där han berättar just om att han satt dit tjuvar. Minns jag inte helt fel har han fått tillbaka 6-8 hojar, och det bara under förra sommaren.
Än har han varken blivit anmäld, tillsagd eller åkt dit för det. Snarare tackad, både av den rättmätiga ägaren OCH polisen.
Läs de trådarna, sätt dig in i vad som hände. Tror du då fortfarande att vi inte får/vill/kan anordna sådana saker så.. ja..
Tror du att vi ljuger och hittar på, så lär du säkert inte vara intresserad av att bli en av oss ändå?

En förening eller lös sammanslutning av likasinnade intresserade har INTE en privat del där bara vissa har tillgång!
Usch, jag är för gammal för detta
Så du menar att vi ska lägga ut denna informationen på det öppna forumet?
Eller vi ska inte försöka få tillbaka våra vänners hojar när de blivit stulna? Chansen att polisen har tid att snoka så mycket som vi lyckats göra är minimal.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Har som sagt pysslat med motorsport i x antal, allt har skett i öppna forum utan stölder! Varför i H-E behövs det ett privat forum för att era cyklar ska få vara ifred????

Var var det du sa att du flyttat ifrån? Har du en susning om hur många hojar som kör runt bara i Helsingborg och Landskrona stulna?
Men de é klart, eftersom du é motorsportexpert, och vi andra nybörjare i dina ögon så böjjer vi oss alla för dina åsikter:arsele

Men kom inte och be om hjälp den dan någon av APA eller hans kompisar snott din hoj.

Mycket åsikter för att ha joinat i november

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Jag förstår dig också. Kanske skulle den privata delen ligga utanför RoH-forumet, eftersom det står att alla får vara med på körningarna.
Alla får självfallet vara med på våra körningar och andra tillställningar. Vare sig man är RoH, RR, byabo, stockholmare, tysk eller vad man nu vill kalla sig.
Anledningen till att forumet ligger under RoH är för att det är här vi inriktar oss. För att fortsätta på exemplet om stulna hojar så är det i HBG regionen vi inriktar oss, och de hojar som setts här.

Det här blir ytterst intressant vem som kallar sig "RoH:are".. Jag menar vad spelar det för roll om man inte är med på vart enda fik och mys, men istället är med när det verkligen gäller tex: under säsongen och när man ställer upp när någon behöver hjälp med något eller jagar tjuvar tillsammans..
De sistnämnda sakerna borde nog värderas minst lika "högt" som att mysa och fika tillsammans eller?
Alla har inte tid att fika varje vecka eller mysa runt tyvärr.

RoH = MC gemenskap som kör tillsammans i under säsongen i första hand väl? Sen att man blir polare med en och annan person såklart ingår i spelet, men vikten ligger väl i MC gemenskap med betoning på MC och att köra tillsammans under säsongen?
Med regelbundet menade jag inte att man måste vara med på allt alltid. Utan de som hör av sig, träffar oss då och då. Regelbundet var mest ett ord för att sortera bort de som kommer och kör med oss 1-3 gånger/år, och sen varken hör eller ser man dem igen. :)

ww! Jag hoppas att du inte anser dig vara ovän med mig. Jag har aldrig varit på dig som persom, bara ifrågasatt visst av ditt moderatorarbete.
Det är inte ww som lagt forumet osynligt, utan swedie. Anledningen skulle ww ta reda på ikväll efter jobb.

Har som sagt pysslat med motorsport i x antal år, allt har skett i öppna forum utan stölder! Varför i H-E behövs det ett privat forum för att era cyklar ska få vara ifred????
Lägg ner hela jävla ROH forumet, de som är godkända kan ha sms eller tele kontakt!
Vad är det du inte förstår, eller vill du bara inte förstå vad jag/andra skriver?
Vi har massor med hojar som blivit stulna i sommar (ww har säkert någon lista på hur många som blivit stulna bara i hbg) och vi vill hjälpa till att få tillbaka dem. Anser du det vara något fel med det?
Gör du det, så var snäll och minns det till den dagen du själv blir bestulen på något.

Och att det inte är så mycket stölder inom bilsporten är väl jäkligt bra, men vad har det med detta att göra?!

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Här är någon/några i RoH som har en del kontakter/samarbete med polisen, och det är INTE vad de sagt.
Och använder du sökfunktionen och söker på wonderwizard så kommer du hitta en del trådar där han berättar just om att han satt dit tjuvar. Minns jag inte helt fel har han fått tillbaka 6-8 hojar, och det bara under förra sommaren.
Än har han varken blivit anmäld, tillsagd eller åkt dit för det. Snarare tackad, både av den rättmätiga ägaren OCH polisen.
Läs de trådarna, sätt dig in i vad som hände. Tror du då fortfarande att vi inte får/vill/kan anordna sådana saker så.. ja..
Tror du att vi ljuger och hittar på, så lär du säkert inte vara intresserad av att bli en av oss ändå?

Så du menar att vi ska lägga ut denna informationen på det öppna forumet?
Eller vi ska inte försöka få tillbaka våra vänners hojar när de blivit stulna? Chansen att polisen har tid att snoka så mycket som vi lyckats göra är minimal.

Jag ställer fortfarande frågan: vill vi köra mc eller? Verkar mest handla om annat här tycker jag?

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Jag ställer fortfarande frågan: vill vi köra mc eller? Verkar mest handla om annat här tycker jag?

Klart vi vill?! :confused: Men just nu är det kallt och skitväder. Det är inte så många som känner för att köra då. Men dra du igång en tråd, kanske är där någon som nappar.

Så fort säsongen kommer igång så har vi trådar om körningar flera gånger i veckan. De återkommande är ju då TT och SHEFPT turerna.

Men för att kunna köra dessa turerna krävs det att ingen klåfingrig jävel har snott din hoj. Det är det vi försöker förhindra här.
Jag ställer fortfarande frågan; varför anser du detta vara fel?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Med regelbundet menade jag inte att man måste vara med på allt alltid. Utan de som hör av sig, träffar oss då och då. Regelbundet var mest ett ord för att sortera bort de som kommer och kör med oss 1-3 gånger/år, och sen varken hör eller ser man dem igen. :)

Jo, jag tror jag förstod vad du menade, men jag ville bara yttra mig lite om vad jag anser och var rimligheten bör ligga. :) :tummenupp

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Om man har en RoH tröja från absolut första omgången får man automatiskt guld konto på de'dära vip forumet va?? ;)

Att jag bara körde på två TT kan vi ju tala tyst om... :rodnar

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Varför leta stulna hojar?? Ni Låser väl dem och har dem försäkrade?

Nu får du väl ändå ge dig? :va
Läser du inte vad vi skriver? Här är flertalet hojar som blivit stulna i sommar, vad är det konstiga med att vi vill hitta dem igen?!

Eller du hade tyckt det varit helt okej att se en tjuv köra runt på din hoj? Och skulle kunna gör det utan att vilja ta tillbaka den? För du får ju ändå pengar från försäkringsbolaget 30-60 dagar efter att den blivit stulen?

Landskrona och HBG är inte som Billeberga. Det hjälper inte alltid att ha dem låsta och försäkrade.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
... Varför i H-E behövs det ett privat forum för att era cyklar ska få vara ifred????
Ja du Nodde. Hade du varit en av de drabbade hade du nog varit ganska intresserad av att antingen få tillbaka din hoj eller iaf få information om vem som kan vara den skyldige. Att hålla utkik åt varandra har inget med egenbeundran att göra utan något vi värnar om då det medför stora problem o ekonomiska följder. Det är ju bara att grattulera om du/ni ej varit drabbad. En mc är dock lättare att hantera (även som stulen) än större fordon.

-Förlåt?! Att öht ha åsikter om hur denna delen av sporthoj fungerar är för mig lite märkligt när du varken känner oss eller kulturen och vänskapen som råder i ROH :va

Jag tror du fått den privata delen om bakfoten. Grundidén var en central punkt där betrodda och pålitliga personer snabbt kunde få information rörande sådant som främst rörde säkerheten för våra, ack så lättstulna, fordon. Det spårade ur en tid men stramades åt i rätt riktning.

Se t.ex. till o visa dig på en tisdagsfika och lär känna folket här. Sedan blir du säkert också betrodd i den bemärkelsen om det bara är där skon klämmer. Passar det inte att umgås med oss, eller acceptera att vissa som känner varandra sedan länge, också har en informationskanal som endast är för vissa utvalda, ja då är det upp till dig att vända i dörren.

Personligen tycker jag det skulle vara synd, för ända sedan jag hittade hit har jag sett öppenhet, kamratskap o en oerhörd glädje. Att du kommer med okvädningsord tycker jag är synd då jag gärna ser att vi blir ytterligare en frände i sällskapet.

Ta en liten :va på om du inte har mer att vinna på att försöka se detta lite objektivt och från "vårt" perspektiv istället för att bara köra den egna inslagna linjen.

:krama

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
Ja du Nodde. Hade du varit en av de drabbade hade du nog varit ganska intresserad av att antingen få tillbaka din hoj eller iaf få information om vem som kan vara den skyldige. Att hålla utkik åt varandra har inget med egenbeundran att göra utan något vi värnar om då det medför stora problem o ekonomiska följder. Det är ju bara att grattulera om du/ni ej varit drabbad. En mc är dock lättare att hantera (även som stulen) än större fordon.

-Förlåt?! Att öht ha åsikter om hur denna delen av sporthoj fungerar är för mig lite märkligt när du varken känner oss eller kulturen och vänskapen som råder i ROH :va

Jag tror du fått den privata delen om bakfoten. Grundidén var en central punkt där betrodda och pålitliga personer snabbt kunde få information rörande sådant som främst rörde säkerheten för våra, ack så lättstulna, fordon. Det spårade ur en tid men stramades åt i rätt riktning.

Se t.ex. till o visa dig på en tisdagsfika och lär känna folket här. Sedan blir du säkert också betrodd i den bemärkelsen om det bara är där skon klämmer. Passar det inte att umgås med oss, eller acceptera att vissa som känner varandra sedan länge, också har en informationskanal som endast är för vissa utvalda, ja då är det upp till dig att vända i dörren.

Personligen tycker jag det skulle vara synd, för ända sedan jag hittade hit har jag sett öppenhet, kamratskap o en oerhörd glädje. Att du kommer med okvädningsord tycker jag är synd då jag gärna ser att vi blir ytterligare en frände i sällskapet.

Ta en liten :va på om du inte har mer att vinna på att försöka se detta lite objektivt och från "vårt" perspektiv istället för att bara köra den egna inslagna linjen.

:krama
Trist att du tycker att jag kommer med okvädjningsord för att jag anser att man ska försäkra sin egendom fullt ut och förse den med gällande godkända lås. Har har mina förehavanden med försäkringsbolag tidigare,mest pga oljeutsläpp och liknande. Men eftersom jag skött min del av det hela har det aldrig varit bekymmer! Jag håller med om att det suger att få sin mc/bil stulen, men det är väl därför vi helförsäkrar? Eller?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nodde, det finns ett bra syfte med den privata delen. Häng på och lär känna folket bakom nicken. Lär känna historiken bakom allt innan du uttalar dig för negativt. Det handlar inte om A och B-lag, det handlar om tillit och det har funkat att dra ihop folk för att leta reda på stulna hojar. Oavsett vad du säger och vad du har för historik att luta dig emot.

Tillit får man när man känner folk lite mer än bara till nicket.
Självklart handlar R o H om att köra hoj, just därför kan det inte skapas ett R o H på fejsbook (eller det kan det men då bör de som joinar kalla sig nåt annat). Just nu är det dock vinter och för att inte folk skall gå ide så fixas det och donas med annat, fika och dricka sprit verkar vara det vanligaste, :rolleyes: men skridskoåkning, bio, pulkaåkning har också varit på agendan.
Jag är själv ingen fan av detta och är sällan / aldrig med men jag räknar mig ändå som R o H för till våren / sommaren / hösten handlar 90% om att köra hoj ihop.

Vi bör ha ett "privat" forum men som sagt, skall jag vara aktiv där så vill jag veta exakt vem som har tillgång och jag vill veta att nån jag litar på (wonderwizard) har gett honom eller henne tillgång dit.

vilse

Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Trist att du tycker att jag kommer med okvädjningsord för att jag anser att man ska försäkra sin egendom fullt ut och förse den med gällande godkända lås. Har har mina förehavanden med försäkringsbolag tidigare,mest pga oljeutsläpp och liknande. Men eftersom jag skött min del av det hela har det aldrig varit bekymmer! Jag håller med om att det suger att få sin mc/bil stulen, men det är väl därför vi helförsäkrar? Eller?

Tror du verkligen vi inte låser med godkända lås?
Hojarna står i garage.
Det finns de som både har larm, och bultat fast en kedja i golvet för att inte få hojen stulen. Trots detta har personen fått besök i garaget.

Eller du tror vi ställer ut hojen på gatan, utan lås och hoppas på att den ska stå kvar där?

Även om hojen är försäkrad, så tar det tid att få pengar för den. 30-60 dagar som minst tror jag det är. Och det är ganska lång tid av säsongen. Kan vi få tillbaka hojen inom 1 vecka (har hänt), och sen kanske bara behöva göra några lättare reparationer så är väl det mycket bättre?

Jag ställer frågan igen; varför är du så emot att vi försöker ta tillbaka något som rättmätigen är vårat?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det finns faktisk en hel del som inte har mer än trafikförsäkring...
Det är inte lag på annat och snälla, ha inte för stor övertro på lås, det är pissenkelt att lyfta upp en hoj i en skåpbil och fixa låsen på annat håll.
Det kan inte du ha nån synpunkter på.

Och oavsett om jag har hel/hel på mina eller inte så vill jag, om de blir stulna, få tag på fanskapet som stal dem. Tror inte du heller rycker på axlarna och säger "je je, den var ju helförsäkrad..."
Du kan ju få hela hojsäsongen förstörd om det sker vid fel tidpunkt på året. Det tar ju lite tid att få ut sin ersättning.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Trist att du tycker att jag kommer med okvädjningsord för att jag anser att man ska försäkra sin egendom fullt ut och förse den med gällande godkända lås...?

Det var inte därför jag ansåg så. Det är en sakfråga vilken är en annan sak. Det var för ditt ordval och antydande att vi skulle lägga ner ROH för att här finns en privat del.

Jag vet inte hur pass insatt du är i hur försäkringen fungerar, men av dina uttalanden att dömma är det kanske av bristande erfarenhet snarare än ren okunskap. Jag hoppas det iaf.

JAG, har iaf en självrisk som är väldigt dyr. Den gäller även om tjuven inte ens fått med sig hojen. Bara där torskar jag på jag på en ansenlig summa. Ja, den är helförsäkrad... Ja, jag drabades 2009...
Skulle de mot förmodan få med sig hojen, ja då skall det väntas 30 dagar innan försäkringsbolaget betalar ut nått....

Så, har du inte nu hajjat varför folk är rädda om sina hojar, då undrar jag vilken värld av rosor du refererar till med "helförsäkring". :confused:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Varför leta stulna hojar?? Ni Låser väl dem och har dem försäkrade?

Vad är du för ett jävla troll. Det tror fan att jag både låst och haft alla hojar försäkrade. Så då menar du att det är bra med det? Sen skiter man i att idioter kör runt med våra hojar? Bara rycker på axlarna? Vem fan är du?

Jag har alltid haft helförsäkring OCH godkända lås. Välkommen till verkligheten, det går att sno både bil och hoj, även om den har immobiliser.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...